Verkleurde uitlaat

Bike girl

MF'er
27 feb 2002
89
0
Utrecht
Dit onderwerp is al een keertje aan bod geweest, maar ik kan niet verder terug...krijg een foutmelding. DUSSS....hier komt mijn vraag:
Als een uitlaat verkleurd is, zie plaatje.
Hoe komt dat?
Kan het zijn dat de motor niet goed is?
Kan je het schoon krijgen?

misc.php
 
Dit onderwerp is al een keertje aan bod geweest, maar ik kan niet verder terug...krijg een foutmelding. DUSSS....hier komt mijn vraag:
Als een uitlaat verkleurd is, zie plaatje.
Hoe komt dat?
Door de warmte van de uitlaatgassen
Kan het zijn dat de motor niet goed is?
Ja de motor is enorm niet goed. Nooit meer rijden is de beste oplossing. :P
Kan je het schoon krijgen?
Ja, poetsen alsof je leven er vanaf hangt... En na de eerste keer rijden is het weer terug.
 
Er staat in de Zodiackatalogus een flessie dat het blauw kleuren van je uitlaat moet tegengaan.
Geloof er zelf niet zo in en poetsen helemaal niet,niet alleen omdat ik er een hekel aan heb maar ook in dit geval dweilen met de kraan open is.
Als je nog een beetje stevig doorgast worden ze nog mooi goudbruin ook.
 
Ook degelijke Duitse boxers lijden aan dit kwaaltje. Komt omdat de uitlaatbochten niet dubbelwandig zijn. Leer er maar mee leven, ik geloof niet zo in die 'wondermiddeltjes'.
 
er is speciale rvs beits te koop voor het reinigen
van gelaste rvs onderdelen hiermee kun je het proberen maar of je de glans terug krijgt ?????
het is zeer agressief bijtend spul. handschoen aan, veiligheidsbril op en goed ventileren

het is te krijgen bij de technomarkt denk ik of lausulec of een winkel in lasbenodigheden.
de kleinste verpakking die ik ken is een liter dus voor de eerste 30 jaar genoeg .
duur ???
 
er is speciale rvs beits te koop voor het reinigen
van gelaste rvs onderdelen hiermee kun je het proberen maar of je de glans terug krijgt ?????
het is zeer agressief bijtend spul. handschoen aan, veiligheidsbril op en goed ventileren

het is te krijgen bij de technomarkt denk ik of lausulec of een winkel in lasbenodigheden.
de kleinste verpakking die ik ken is een liter dus voor de eerste 30 jaar genoeg .
duur ???

Wou ik net zeggen.
Weet niet of dat blauwe er vanaf gaat maar aggressief is het zeker!
Of het het proberen waard is durf ik niet te zeggen, mischien wordt het er alleen maar lelijker mee (al vind ik dat verkleuren wel mooi).
 
Poetsen,okee
Maar dan niet alleen de voorbocht,achterbocht ook natuurlijk.
Met slanke vrouwenhandtjes moet dat toch te doen zijn.
Mocht je het leuk vinden dan heb ik nog wel een uitdaging voor je!
Dat goedje uit de Zodiackatalogus kost trouwens 41 euro, zo'n 90 ouwerwetse pieken.
Laat zitten en geniet van :] en pas op want het is weer mooi weer dus de juten zijn weer de deur uit getrapt want er moet weer vakantiegeld verdient worden :j
 
Metaal dat heet wordt gestookt, veranderd van eigenschappen. (gehard staal bijvoorbeeld, of van die blauwe staalspijkers) In principe dit een onomkeerbaar proces.

2 oplossingen:
- niet te hard rijden & weinig toeren maken
- elk voorjaar nieuwe uitlaat monteren

Wat mij betreft:
- lekker zo laten en lekker :]
(kan geen kwaad itt roest)
 
Terug
Bovenaan Onderaan