Verkocht aan mijzelf, deze bochtenvreter heeft het vandaag weer bewezen. #eeuwigeLiefde

basman180

MF veteraan
11 jul 2003
5.191
1.087
42
www.youtube.com
Tkab Honda vtr1000f firestorm 1998 km 42.000
Staat van deze dikke V2 1000cc is perfect.
Heb er eigenlijk teveel aan gedaan, maar daardoor heb ik nu wel een bedrijfszekere vtr voor je klaar staan.
Gaat weg omdat ik na 5 jaar toch een iets andere zit wil op een motor.
Deze vtr is perfect afgeveerd, stuurd echt heel erg goed en heeft een zeer speels karakter.
Door de aangepaste tandwielverhouding zit alle plezier nu meer onderin.
Heerlijke motorrem en de gasreactie is zoveel beter dan een standaard vtr.
Voorpoten zijn wat doorgestoken, achter opgehoogd.
Progressieve veren, afgesteld op de bank door Tovami (rapport aanwezig), Leovince highmounts uitlaten met uitneembare db killers, afgedraaid vliegwiel.
De vtr is er een heel stuk sportiever op geworden.
Ketting en tandwielen zijn iedere 2 tankbeurten gesmeerd en kunnen zeker nog 10.000km mee met goed onderhoud.
De banden zit nog 7000km leven op, afhankelijk van rijstijl uiteraard.
Remblokken zit voldoende vlees op, ook de schijven hebben nog voldoende leven.
Ook van de laatste klepstelbeurt zit een schema bij, je weet exact welke dikte shim waar ligt.
Alle verbeteringen (uitgezonderd afstellen met Tovami-kit ) zijn door mijzelf uitgevoerd.
Geen roest of pitting in de voorpoten, geen roest in de tank, flensmoeren tbv de uitlaatbochten zijn los en niet vastgerot.
Handmatige nokkenaskettingspanners, de auto-spanners zijn nl zeer onbetrouwbaar.
Voorste remklauwen van een fireblade 954, rempomp van een 929.
Rvs omvlochten remleidingen van Hel zorgen voor een meer directe remdruk.
Veel preventief onderhoud uitgevoerd, en zo hoort het ook te zijn als je op pad gaat met een motor.
Deze vtr is dus beter dan standaard.





Bij aanschaf,
01-03-2015 /19.000km
---------------
x remolie voor en achter vv
x koppelingvloeistof vv
x motorolie + filter vv
x koelvloeistof vv
x bougies vv iridium
x luchtfilter vv
x remklauwen voor schoongemaakt
x nokkenaskettingspanner handmatig gemonteerd
x klepspeling gecontroleerd, stellen niet nodig
x carburatie gesynced
x leovince highmount met uitneembare db killers gemonteerd
x voorvorkolie vv motul 10w
x knipperlichten vervangen en lastonafhankelijk knipperrelais gestoken
x 20-11-2015 (20.500km) nieuwe banden bridgestone t30 achter & bridgestone s20 evo voor.
x 20-1-01-2016 progressieve veren van Wilbers voor gestoken
Hugger gemonteerd.
x mei-2016 koelvloeistof [om de 3 jaar verversen], mechanische kering waterpomp/oliekering en lager vv.
nieuwe motorolie Motul 5100 & oliefilter gekregen bij de kilometerstand van 24.000.
X mei-2016 gear indicator gemonteerd.
X juni-2016 op de testbank bij Ruud Frederiks Goes.
Vtr voorzien van Tovami kit[ gasnaalden/sproeiers ed, zie vermogensuitdraai
X juni-2016 zwarte rvs remleidingen van HEL voor en achter gemonteerd + hydrolische vloeistoffen vv.
X juni-2016 tps van 890 naar 490 ohm
X oktober-2016 valdoppen gemonteerd + nieuwe steppies voor en achter
x vulplaatje tussen frame en veer achter( 3mm)
X 23-12-2016 conische balhoofdlagers gestoken
X 03-01-2017 kleppen gesteld bij km stand 30.000 + Healtech speedohealer gemonteerd
X 05-01-2017 nieuwe wiellagers en keringen. Tandwiellager en kering vervangen. Velgen RAL1036 metallic laten poedercoaten.
Nieuwe remblokken achter. Tandwielset vervangen door 16-45 + Transmissiedemper vervangen
X 25-02-2017 nieuwe accu yuasa
X 03-03-2017 achterlicht darksmoked gemonteerd
X 14-03-2017 nieuwe achterband bij 30.000km T30 Bridgestone
X 18-04-2017 Bobbins gemonteerd
X 27-04-2017 nieuwe remblokken voor + zuigers gekuist.
X 04-05-2017 vacuümrubbers brandstofkraan vervangen ( preventief )
X 26-05-2017 voorband vervangen 31.450km
X 27-05-2017 olie en filter vervangen 31.450km motul 5100.
X 30-06-2017 nieuwe handvatten gemonteerd
X 10-08-2017 afgedraaid vliegwiel gemonteerd
X 21-03-2018 oude bobines vervangen door penbobines
x 05-05-2018 steeklampjes vervangen voor led ( tellerhuis )
x 30-07-2018 hrc snelgas geïnstalleerd
x 29-08-2018 ( Km stand 37500 )honda cbr954 remklauwen gestoken. 19mm cbr929 rempomp gestoken. Nieuwe trw Lucas straatsinter blokken gestoken. Nieuwe remolie dot 4.
x 14-10-2018 Hel leiding koppeling gemonteerd en revisie set in de slave gemonteerd( preventief ). + nieuwe koppelingsvloeistof.
x 23-12-2018 km stand 38.500 kleppen gesteld( zie shim-layout ), gecoate kleppendeksels gemonteerd tevens de valbeugels laten coaten.
x 07-01-2019 bellypan gemonteerd
x 26-01-2019 km 39.5000 olie en filter vv. Motul 5100
x 13-02-2019 startmotor gereviseerd + voorzien van nieuwe lak
x 30-03-2019 nieuwe achterband 40.000km bridgestone S21.
x 23-05-2019 preventief spanningsregelaar vervangen + nieuwe kuipboutjes tbv spatbord, kuip en kontje
x 08-06-2019 bestikkering op op duocover aangebracht
x 21-07-2019 voorband vervangen 40.208km bridgestone s22.
x 10-04-2020 revisieset tbv voorvork erin (keringen, stofhoezen en glijbussen + nieuwe vorkolie (10w motul 150mm luchtkamer), gouden vorkdoppen monteerd.
Remvloeistoffen en koppelingsvloeistof vervangen.
x 18-04-2020 dogbones revisie. Keringen en lagers vervangen.
En de uitlaatmoeren losgehad en voorzien van kopervet bij een km stand van 42.000
x 03-06-2020 kvs vervangen en carburatie gesynced.
x 10-06-2020 carbon blokcovers gemonteerd

Note,
Er zit 1 kleine scheur in de linker kuip thv de voorste knipperlicht, valt haast niet op. Bij eventuele interresse kan ik een foto overleggen.
Ook foto s van afgelopen jaren mbt diverse verbetering enof onderhoud kan ik overleggen.



Vraagprijs €2050,-
Breda
0634342557
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:

basman180

MF veteraan
11 jul 2003
5.191
1.087
42
www.youtube.com
Zat te denken aan de minder betrouwbare k1200s. De looks en houding zijn voor mij geweldig . De overtreffende trap van de bb naar mijn idee.
 

basman180

MF veteraan
11 jul 2003
5.191
1.087
42
www.youtube.com
@LePensZeur Jammer genoeg zijn de makers jaren geleden gestopt met het maken van volle kuip zware sport toer machines. De cbr1000f had ik als kind op een poster aan de muur. Later kwam de zzr1100, daarna de bb en nu de zzr1400 (welke jammergenoeg buiten mijn budget ligt. Een k1200s spreekt mij enorm aan, enkel betrouwbaarheid is niet voldoende gebleken aldus het www. De zx12r zwart van kawa is ook gruwelijk mooi overigens, maar ietwat gedateerd wat misschien juist weer mooi is. De hoekige lijnen van hedendaagse motoren vind ik niets. Moge dat duidelijk zijn.
 
  • Like
Waarderingen: BramC en LePensZeur

Rubbere Ronald

Die hard MF'er
23 mei 2004
310
23
Dordrecht
Haha, had Basman een verkooptopic nodig met een fijne monoloog om te beseffen dat hij gewoon een geweldige motor had 😀. Een verkooptopic met therapeutische uitwerking! Veel plezier met deze mooie machine 🏍
 
  • Like
Waarderingen: basman180

Marreke

MF'er
1 okt 2016
196
85
Verkocht aan mezelf, vandaag heeft ze weer bewezen dat er niets gaat boven deze bochtenknaller. Ze gaat uit de verkoop deze prima bike.
Mocht je ooit van gedachte veranderen, ik zou niet weten waarom, laat iets weten. Veeeel interesse mocht je ooit toch willen verkopen.
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
17.265
3.789
vandaag weer alles en iedereen poep gereden in de Eifel. De vtr gaat uit de verkoop en blijft bij mij :Y
Als een motor naar je zin is gewoon houden,als je wat anders koopt wat niet nieuw is
moet je maar weer afwachten wat je dan krijgt,valt dat tegen ga je weer van alles veranderen om het
naar je zin te maken wat weer een hoop geld extra kost,de door jou genoemde motoren zoals de K1200S
en ZX12R kan je beter mijden als de pest,dingen zijn niet echt de betrouwbaarste en gaat het mis kost het veel geld.