Verkocht. Aprilia Rotax 1000 Gen 1 (RSV Falco Tuono, etc) motorblok onderdelen

Erwin83

MF veteraan
8 okt 2007
1.815
1.328
Malden
Hoi allemaal,

Ik ruim mijn garage op en heb nog verschillende motorblok / versnellingsbak / onderdelen in de aanbieding, zoals:

EDIT.
alles is met Paul mee :9
 
Laatst bewerkt:
Hey mijn RSV is uit 2003, passen de onderdelen denk ke?

Ja, gen 2 kwam in 2004.
Gen 2 ziet er heel anders uit, met dubbele koplamp b.v.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191103-104356_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20191103-104356_Samsung Internet.jpg
    100 KB · Weergaven: 7
Wel een nuance:
(Late) RSV's en zeker specials zoals de R of Factory, kunnen andere bakverhoudingen hebben. Die details ken ik allemaal niet precies.

Maar mechanisch past alles.
 
2003 Mille en eerste generatie Tuono hebben inderdaad een close ratio bak. Staat achterop het blok gegraveerd middels de aanduiding NG (New Gear).
 
Oké ik denk dat ik wel wat onderdelen kan gebruiken. Ik heb een "gewone" rsv mille en geen "r" uit 2003. Helaas heb ik er maar een weekje van kunnen genieten omdat na aanschaf de motor niet meer wilde starten en de hele boel verrot bleek te zijn in de kamer met het vliegwiel. Er is gelast aan de ontstekingsdeksel en er is iets fout gaan lopen waardoor nu allerlij metaaldeeltjes mee kwamen tijdens het aftappen van de olie.

Ik ging er vanuit dat het een complete blokrevisie moet worden. Ik denk dat doorspoelen en versleten onderdelen+deksel vervangen niet voldoende is?
 
Jeetje, dat kan ik niet beoordelen natuurlijk. Als je geluk hebt zijn de krukas, cilinders, zuigers en koppen nog OK, en zijn de metaaldeeltjes netjes door het filter, de magneet en de zeef opgevangen.

Helaas heb ik de meeste linker onderdelen van het blok al verkocht, zoals vliegwiel (rotor) en stator, startmotor tandwielen e.d.
Maar ik help je graag aan wat onderdelen, alles rechts en de binnenkant van het blok heb ik nog voor je.
 
Goed om te weten, ik denk dat ik de spullen wel over wil nemen. Dan heb ik het iig als reserve mocht mijn krukas etc. toch goed zijn.

Ik krijg alleen de stekker van de gaskleppen niet los. Weet je hoe dat mechanisme werkt?
 
OK, ik stuur je wel een PB voor de verdere afhandeling.

Mbt de stekker van de gaskleppen: je bedoelt de TPS neem ik aan, of de injectoren? Alle stekkers gaan met een lipje dat je moet induwen of omhoog moet trekken. Even goed schoonmaken en kijken welke van de 2 opties het is :+.

Gerelateerde afbeelding
 
Welke onderdelen zijn nu vergeven? Ik ben anders wel geinteresseerd in de cilinders/zuigers/koppen als mancave vulling.
 
Welke onderdelen zijn nu vergeven? Ik ben anders wel geinteresseerd in de cilinders/zuigers/koppen als mancave vulling.

Met Stuwy heb ik over PB toch wat verschillen gevonden tussen een 2000 en 2003 blok. De 2003 RSV heeft iets grotere kleppen.

Met andere woorden: alles wat hierboven staat is nog beschikbaar.
 
Oh ik had de spullen denk ik wel overgenomen maar ik moest nog even de onderdeelnr's vergelijken. Ach.. volgende keer beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan