Verkocht: Caferacer 650 twin (1983 - 21.000km)

Erwin83

MF veteraan
8 okt 2007
1.823
1.332
Malden
Is het een XS....?

1k0.jpg


Nee! Het is een GR650 (wat?).. van Suzuki... Weet je nog? De verleider (Tempter) aldus de Japanners in de 80-er jaren...
Geen schande als je even niet weet wat voor pareltje dit is, ik wist het zelf ook niet. In Nederland wist de GR kopers niet bepaald te verleiden, ondanks de pakkende naam...
Desalniettemin is het een erg leuke basis voor een ombouw: leuk blok, single-shock swing-arm, licht genoeg, snel genoeg...
Over dat blok, het is een 650cc staande twin, met een 180 graden krukas voor een leuke soundtrack (pop-pop.....pop-pop...pop-pop).

Mijn GR komt oorspronkelijk uit Duitsland, waar ik hem in originele staat van de eerste eigenaar heb overgenomen. Een man van inmiddels 76, die dus bijna 35 jaar voor deze motor heeft gezorgd, en gemiddeld nog geen 600 km per jaar reed. Voordeel aan Duitsland: iedere 2 jaar moest de keuring plaatsvinden, dus de techniek is in goede staat gehouden.
Papieren heb ik erbij, evenals de reservesleutel(s).

Ik heb desondanks wel wat onderhoud en reparatie moeten doen na aankoop. Er lekte benzine door een droog membraan in de benzinekraan, en zo waren er nog wel wat aandachtspunten.
Toen die opgelost waren en de RDW een NL kenteken had afgegeven voor de GR, heb ik de ombouw gedaan.
Smaken verschillen gelukkig, maar ik vind het behoorlijk goed gelukt, en ik krijg regelmatig hele leuke reacties op deze caferacer.
Belangrijkste: ik heb veel aandacht besteed aan de carburateurafstelling, i.v.m. de open pod-filters en de iets opengewerkte uitlaatdempers.

Mankeert er nu helemaal niks? De linker carb-boot (rubber tussen carb en blok) heeft een scheurtje die ik netjes gelijmd heb. Een nieuw rubber zou beter zijn, die kosten 29 euro p.s. bij CMSnl

Heb je interesse, laat gerust iets horen.
In dit topic kun je meer informatie vinden over wat ik heb gedaan aan de motor: Suzuki GR650 '83 op-/ombouw
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan