Verkocht! - Honda CB350f (1973) street tracker / caferacer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin83

MF veteraan
8 okt 2007
1.815
1.328
Malden
VERKOCHT

Leuke, in Streettracker / Caferacer stijl uitgevoerde Honda CB350f. Door mijzelf gebouwd, dus ik kan alle vragen beantwoorden.
Vraagprijs EUR 3250
Inruil van een 600 of 650 Transalp of andere lichte allroad wordt overwogen.

Puristen geen zorg! Er is geen originele CB 'opgeofferd' voor deze verbouwing. Ik rijd al 17 jaar CB350f en had kasten vol met reserve onderdelen verzameld, waaruit ik deze motorfiets grotendeels heb kunnen opbouwen (en de rest heb ik erbij gekocht). Project is hier terug te lezen: Honda CB350f restomod

Het frame is 'schoongemaakt' (niet gebruikte lipjes verwijderd) en voorzien van een loop aan de achterkant. Er is verder niks aangepast aan dragende delen.

Onder het zadel is een bakje gemaakt met de elektrische componenten. De accu heeft een plek gevonden waar normaal de middenbok zit.
Door het vervangen van het luchtfilterhuis door een 4tal broodtrommel filtertjes is de "open driehoek" mogelijk geworden zoals dat hoort bij caferacers.
De grootste verandering zit aan de voorkant: Een upside-down voorvork van een KTM Duke 390. Hiervan is ook de voorrem gebruikt, dus deze CB heeft remkracht die nog niet bestond in de jaren '70.

De wielen zijn nieuw gespaakt met aluminium velgen, een maatje breder dan origineel.
Nieuwe lagers, nieuwe banden (shinko E270). Er is een minimalistische Koso teller te vinden als dashboard.

De uitlaat is een bochtenset van een CB400f (de mooiste bochten die er zijn, als je het mij vraagt), en de demper is een universele "daytona" demper. Deze dempt echt en is totaal niet lawaaiig.

Op de foto staat ze nog met een blokje hout onder de zijstandaard. Inmiddels heb ik de standaard verlengd en is dat blokje niet meer nodig.

Als kers op te taart is er een handgemaakt zadel, uit metaal met een custom overtrek door Toni's custom works.
De tank en het metalen deel van het zadel zijn in 'meloengeel' gespoten en afgelakt met 2K hoogglans lak. De striping zit onder de blanke lak.

Nieuwe cilinders en zuigers (+1,00mm). En dus ook nieuwe pakkingen.
Carburateurs zijn afgesteld op de open filters (staat iets rijk, maar liever iets te rijk dan te arm).
Aandrijfketting is nieuw.

Er zit nu een superbike stuur op van 70cm breed. Wil je liever clip-ons? Nou dat scheelt, KTM maakt namelijk ook de RC390 en die kroonplaat en clip-ons kun je dus zo gebruiken.

Geen toeter en geen knipperlichten (hoeft niet op een motor van 1973), dus dat betekent hand uitsteken en roepen.

Sinds de ombouw heb ik er een paar rondjes mee door het dorp gereden en daarna werd het al winter. Het rijdt super leuk, erg licht en wendbaar.
Het motorblok moet nog inlopen. Ik kom daar niet aan toe in de winter en in de tussentijd is mijn volgende project alweer klaar (covid drijft me de garage in).

Minpuntje:
De carterplug lekt een drupje olie. Dit komt omdat de carterplug ooit is gerepareerd met een te grove draad en zelfs ietsje scheef getapt.
Voor het mooie moet er een ander carterpannetje onder, maar dat is slimmer om te doen als de volgende oliewissel nodig is. Anders kan er weer 4 Liter ongebruikt naar de milieustraat. Ik heb de olie nu net vervangen na de eerste 10km en dacht met een dowty seal het probleem wel op te lossen, maar dat is nog niet helemaal gelukt. Na 500-1000 km zou ik adviseren weer een oliewissel te doen, want dat is ongeveer de indicatie voor het inlopen van de zuigerveren in de cilinders.

Bij vragen: stel ze gerust.
Motor is te bezichtigen in Malden, bij Nijmegen.

20200916_171251.jpg
 

Bijlagen

  • 20200916_171237.jpg
    20200916_171237.jpg
    480,6 KB · Weergaven: 25
  • 20200916_171304.jpg
    20200916_171304.jpg
    458,9 KB · Weergaven: 27
  • 20201107_144541.jpg
    20201107_144541.jpg
    557,6 KB · Weergaven: 22
  • 20201107_144554.jpg
    20201107_144554.jpg
    372,2 KB · Weergaven: 26
  • Screenshot_20201107-145411_Gallery.jpg
    Screenshot_20201107-145411_Gallery.jpg
    170,9 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Wat een mooi ding! Ik wil mijn transalp (1989, wit/rood/blauw) op termijn wel verkopen, wellicht is inruilen wel interessant? We kunnen er eens een paar berichtjes aan wagen..
 
Wat een mooi ding! Ik wil mijn transalp (1989, wit/rood/blauw) op termijn wel verkopen, wellicht is inruilen wel interessant? We kunnen er eens een paar berichtjes aan wagen..

Een oude Alp is precies wat ik zoek, dus kom maar op.
 
Olie weggooien?
In een schone bak aftappen, carter wisselen en olie er weer in toch?


Suc6 met de verkoop!
 
Olie weggooien?
In een schone bak aftappen, carter wisselen en olie er weer in toch?


Suc6 met de verkoop!

Jah... Daar ben ik dus niet zo van. Om één of andere reden blijf ik dan toch altijd rondrijden met een onderbuikgevoel. Technisch onzin, weet ik (zit nog een zeef en oliefilter in het circuit immers), maar toch. En er zit nu dus letterlijk net nieuwe olie (en een nieuw filter) in.

Dank je!
 
Helaas heb ik geen ruimte meer maar dit is wel een dikke fiets ! model is net zoals een Mash dirt tracker. geweldig ding !
als de koop niet doorgaat en als je een SV650 wil inruilen hoor ik het graag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
0
Weergaven
854
Reacties
8
Weergaven
3K
Reacties
1
Weergaven
1K
Reacties
0
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan Onderaan