VERKOCHT Honda NX250 (1991) in Rotterdam

menner

Die hard MF'er
12 jan 2008
306
1
Beste MF'ers,

Ik heb een Honda NX250 motor te koop, met een vraagprijs van euro 550,- (edit: staat in Rotterdam)

Ik heb hem in April 2017 gekocht, vervolgens er nauwelijks mee gereden (hooguit <100km) en heeft sindsdien - op enkele korte ritjes na - stilgestaan.

Ik heb er destijds:
- een nieuwe ketting (DID) en tandwielen opgezet (niet mee gereden, <15km)
- een nieuwe accu ingezet (heeft vervolgens met enige regelmatig aan de OptiMate gehangen)
- nieuwe bougie

De motor is eigenlijk gekocht in een opwelling als tweede motor (eigenlijk stond de eerste ook al een tijd stil), in de praktijk rijdt ik er gewoon niet op (of uberhaupt motor).

De motor heeft wat aandacht nodig.

De Aandachtspunten/goed om te weten:
- knipperlichten verouderd/hangen omlaag (zie fotos)
- de meeste kap-delen zitten met tiwraps vast omdat niet overal meer het klik systeem heel is
- heeft een tijd stilgestaan, zo nu en dan wel nog een testritje mee gemaakt
- bij stationair hoor ik wat getik in de motor, kan zelf niet beoordelen of dit iets (ernstigs) is

Er zit ook nog handvatverwarming op. Dit heb ik alleen niet meer recent getest of aangesloten.

Het rijden, remmen, schakelen etc. is allemaal goed. Maar het is wel gewoon een gebruikte motor die een beetje opgeknapt mag worden, daar is de vraagprijs ook naar.

Als er vragen zijn hoor ik het uiteraard graag!

IMG_6764.JPGIMG_6763.JPGIMG_6761.JPGIMG_6760.JPGIMG_6759.JPGIMG_6758.JPGIMG_6757.JPGIMG_6756.JPGIMG_6762.JPGIMG_6765.JPGIMG_6767.JPGIMG_6766.JPG
 
Laatst bewerkt:
Getik is bij deze blokjes vaak nokkenaskettingspanner, vervangen valt goed mee als je niet de ketting en geleiders wil vervangen.
 
Mijn welgemeende excuses voor de late reactie. Het is een hele hectische week geweest en blijkbaar krijg ik ook geen mailtjes meer als ik een PB heb ontvangen. Ik zal meteen ook antwoorden op de PB's.

De motor staat trouwens in Rotterdam, vergeten erbij te vermelden inderdaad!

De elektrische draad is van de handvat verwarming, zo had de vorige eigenaar het nog gemonteerd.
 
Getik is bij deze blokjes vaak nokkenaskettingspanner, vervangen valt goed mee als je niet de ketting en geleiders wil vervangen.
Het is een soort ratelend geluid dat zo nu en dan hoorbaar is bij (in ieder geval) stationair. Niet continue, maar onregelmatig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan