VERKOCHT Kawasaki KLE500 35kw / 1996 / +/- 52500KM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ternias

MF'er
14 jun 2015
38
5
Breda
Kawasaki KLE 500 35KW A2 adventure motor compleet met accessoires en extra blok
1996 / +/-52500 KM

Richtprijs is €2500 €2000


Hierbij bied ik mijn A2 motor te koop aan. Het is een complete motor welke precies 35KW heeft en erg vriendelijk rijdt. Zelf ben ik er vorig jaar mee op vakantie geweest naar Frankrijk en heb toen vrijwel alle slijtage onderdelen laten vervangen. Inmiddels mag ik op een motor met volledig vermogen rijden en past de motor niet meer in de schuur dus ben ik op zoek naar iets anders.

Opties
Arrow uitlaat
Renthal stuur
12v aansteker
Telefoonhouder
Tomtom Rider + stroomaansluiting LET OP: dit betreft een ouder model TomTom Rider, niet die van de foto's die houd ik.
Verhoogd en verstevigd zadel (zeer geschikt voor mijn +/- 190)
SW Motech Valbeugels
SW Motech Middenbok
K&N Luchtfilter
Verbeterd vliegwiel (origineel is een kwestie van tijd tot het defect gaat)
Kofferbeugels Hepco & Becker
Hepco & Becker zijkoffer set junior (40l, er past een helm in of jas+broek)
Acerbis Handkappen
Verhoging voor windscherm zwart (spoiler)
BMW G310GS windscherm, ik was op zoek naar een hoger scherm en zag dat deze goed passend te maken is. Hier ben ik alleen nooit aan toegekomen.


Onderhoud
Remschijf Ferodo voor +/- 2500 km
Remblokken Brembo voor en achter +/- 2500 km
Oliefilter +/- 500km
Voorband +/- 3500 km
Kleppen stellen +/- 500km
Bougies +/- 500km
Castrol 10W50 olie
Nieuwe koelvloeistof

Aandachtpunten
Scheurtje in kap onder voorlicht, gebeurt tijdens uit de schuur halen (zie foto's)
Stukje lak vd tank (+/- 2cm bij 1cm) is afgebladderd, dit heb ik opgelost met nagellak in de kleur van de motor (ik kan hier natuurlijk een foto van maken bij interesse)

Extra motorblok
Mijn kleppen moesten gesteld worden en ik kon voor een leuke prijs een nieuw blok op de kop tikken, hier bleek echter vrij veel mee mis dus heb ik mijn eigen blok volledig laten onderhouden terwijl ik in overleg met de verkoper van het extra blok was hoe en wat verder.

Dit betreft een EX 500 motorblok welke gebruikt zijn in veel verschillende Kawasaki motoren.

Dit motorblok is uiteidenlijk volledig hersteld en getest door de hoofdmonteur van MotoPort Veldhoven, hij heeft de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

Timing juist afgesteld
Pakkingen vervangen
Vervangende kop
Geheel afgesteld
Getest op lekken en compressie

Dit heeft echter zo lang geduurd dat ik gewoon weer wilde rijden en dus mijn eigen blok compleet heb laten herzien (kleppen, vliegwiel, etc etc).

Voor dit onderhoud heeft het blok +/- 29000KM gelopen.

Al met al een zeer complete motor met eigenlijk alles er op en er aan wat je kunt bedenken die alle benodigde liefde (en dan nog een beetje...) heeft gehad sinds ik de motor in mei 2019 heb aangeschaft.

De accessoires zijn gemonteerd door Korteland motoren te Hardinxveld en vrijwel al het andere onderhoud is gedaan door Ruud Motoren te Hardinxveld.

Naast onderstaande foto's zijn er nog meer foto's beschikbaar via de volgende link: Mocht je specifieke dingen willen zien kan ik daar in overleg ook foto's van maken (motor staat wel in de garage bij mijn ouders dus hier kan soms een paar dagen overheen gaan)

Ik check vrijwel dagelijks MF maar je kan natuurlijk ook even een mailtje sturen naar niels_htc@hotmail.com!

1 Zijkant 1.jpg
7 Voorkant 2.jpg
4 Zijkant 4.jpg
11 .jpg
 
Laatst bewerkt:
Mick je hebt helemaal gelijk! ik zit zelf te denken aan iets in de richting van €2500!
 
Wat denk je dat een reële prijs zou zijn? Ik sta zeker open voor een goed bod maar vind het lastig om een prijs te bepalen, heb gewoon ff op marktplaats gekeken haha.
 
Mooie motor van het mooiste merk. Als TS wat meer info wilt over hoe ik de prijs zie, kan TS contact opnemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat jullie mis zitten heren, maar lijkt me netter om dat via zijn inbox te melden. Beetje afschrikkend voor kopers en wel een heel sterke eenzijdige onderhandelings positie.
 
Bedankt voor de biedingen heren, ik kijk het nog even aan en ben benieuwd waar we op uitkomen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan