Verkocht: Kawasaki Z1 900 Z1B 1975 project

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bentley01

Rookie
26 jun 2009
13
3
Hoi, ik heb al jarenlang een Kawa Z1 900 in " kratjes" staan en overweeg nu toch verkoop.
Deze is compleet met Nederlands kenteken (ieder jaar netjes geschorst).

Wat is het:
De belangrijke delen zijn allemaal aanwezig, hier een opsomming:
Frame: Helemaal origineel, niets verzaagd of gelast, roestvrij.
Achterbrug: Goed.
Wielen en naven: Chroom redelijk goed maar de spaken mogen vernieuwd worden.
Voorvork en T stuk: Compleet en recht.
Motorblok: Het originele blok is er lopend uitgehaald, nergens stuk, zit los, mat zwart gespoten, zou gestraald mogen worden.
Carburateurs: Origineel en compleet.
Tankset: Keuze uit 2 sets. moeten beiden gespoten worden.
Zadel: Keus uit goed origineel of goed origineel sportzitje van Giuliari.
Tellerset: Keus uit een origineel nieuw gereviseerd of een origineel oud.
Remmen: 2 goede schijven en 2 te reviseren klauwen. Idem rempot.
Luchtfilter: Origineel en netjes.
Koplamp: Goed.
Achterlamp: Goed.
Bouten en moeren: Deels al opnieuw verzinkt, inmiddels mogelijk niet meer helemaal compleet.

Wat ontbreekt?
Er zullen beslist dingen ontbreken, maar die zijn ook beslist nog nieuw verkrijgbaar. Alle delen die je niet nieuw kunt krijgen zitten er i.i.g. bij zover ik weet.
De originele uitlaat ontbreekt in ieder geval, er is wel eventueel een mooie 4-1 uitlaat beschikbaar.

Wat is de reden?
Het was een originele NL fiets en is een jaar of 15 geleden uit elkaar gehaald voor restauratie. Sindsdien in kratjes beland in een droge garagebox, wachtend op meer vrije tijd van de baas.....

Wat nu?
Het is een mooi project voor iemand die een Z1 opnieuw wil opbouwen en daar ook de tijd voor heeft. Met de huidige prijzen van een mooie fiets zal dit zeker lonend zijn.
Mij ontbreekt nu nog de tijd i.v.m. diverse andere projecten, het zal tot na mijn pensioen moeten wachten...
Nee, hij zal niet voor een prikje of oud-ijzer prijs weggaan, alleen indien ik een fatsoenlijk bod krijg mag hij weg.
Natuurlijk mag je gerust vrijblijvend informeren of komen kijken.
Nee, ik verkoop niet de losse onderdelen.

Groeten,
Ton.
 
Ook interesse, stuur me maar een pb met prijsvoorstel?
 
Tjonge jonge, heb ik door werkdruk geen tijd gehad om een blik te werpen op de verkooptopic, biedt men een z900 in onderdelen aan. ☹

Het lijkt mij dat jullie uit pure clementie mij voor laten gaan. Want ook mijn interesse is groot.😎
 
Lijkt mij een mooie kans voor een liefhebber!

Nee, klopt, maar ik vroeg je wel naar een indicatie. Zodat ik kan inschatten of ik het zou kunnen doen.

Om een inschatting van de waarde te maken heb je Bentley01 toch niet nodig? In dit recente artikel How to Restore Kawasaki Z1, Z/KZ900 and Z/KZ1000: Book Review noemen ze het bedrag 4000 dollar voor een opknapper uit 1973, dat is ongeveer 3400 euro.

Het is altijd de vraag of je als verkoper ook krijgt wat iets volgens de boekjes waard is, maar bij een bod kun je er in ieder geval rekening mee houden. Mijn persoonlijke ervaring is trouwens dat de marktwaarde direct flink daalt op het moment dat ik een aanschaf in de schuur zet :?

Succes met de verkoop Bentley01
 
Volgens mij laat ik hem nog even staan. Geeft niet, maar ik had meer animo verwacht.
 
Als je nu eens begon om een vraagprijs neer te zetten i.p.v. af te wachten, dan kan een ieder zijn plan maken.

Plus dat ik nu moet afgaan op een stukje tekst zonder foto's. En dat werk niet echt.
 
Foto,s willen ook wel eens helpen,dan kan men beter inschatten of het bedrag dat je vraagt het waard is,maar een 75 is geen 73er die meer
waard is en restaureren kost een mega bedrag,aan de andere kant is een heel nette gerestaureerde al gauw rond de 10000,- of veel meer waard.
In de USA bracht een 75er pas geleden nog rond de 20000,- dollar op ,maar wel geheel origineel met heel weinig km,s,zo,n bedrag krijg je in
Nederland er niet voor,maar in bv Duitsland is men al gauw bereid meer te betalen,maar vind je ze ook nog voor relatief weinig,
 
Laatst bewerkt:
Mannen, even serieus, ik hoef hier niet over te dromen, hij hoeft ook niet persé nu weg en ik verkoop ook niet de losse delen.
Maar, indien ik de losse delen bij elkaar zou tellen en elk deel een reële prijs zou geven, dan kom ik makkelijk boven de 3500 euro uit.
Zoals:
Frame met geschorst NL kenteken, 1000,00
Achterbrug: 150,00
Wielen en naven: 500,00
Voorvork en T stuk: 250,00
Motorblok: 750,00
Carburateurs: 150,00
Tankset: 200,00
Zadel: 150,00
Tellerset: 200,00
Remmen: 150,00
Luchtfilter: 100,00
Koplamp: 50,00
Achterlamp: 50,00
Bouten en moeren: 100,00
Totaal: 3700,00
Indien je hem dan met overige nieuwe spullen opbouwt, nieuw chroom, nieuwe uitlaten, dan komt er uiteindelijk misschien nog 4-5K bij.
Je hebt dan uiteindelijk wel een fiets staan die makkelijk 10-15K waard is en je hebt nu een leuk en overzichtelijk project.
Klopt alleen indien je alle uren niet telt en als hobby beschouwt...Je moet het dus niet zakelijk van plan zijn.
Mogelijk zie ik het verkeerd, maar vertel het dan op een nette manier. Dan laat ik hem netjes staan en begin er ooit zelf aan zodra mijn andere projecten klaar zijn.
Hij vreet namelijk geen brood...;)
 
Wat nog even belangrijk is voor de prijs is van welk jaar het kenteken en frame is. En is het een blank of zwart blok ?
 
Mannen, even serieus, ik hoef hier niet over te dromen, hij hoeft ook niet persé nu weg en ik verkoop ook niet de losse delen.
Maar, indien ik de losse delen bij elkaar zou tellen en elk deel een reële prijs zou geven, dan kom ik makkelijk boven de 3500 euro uit.
Zoals:
Frame met geschorst NL kenteken, 1000,00
Achterbrug: 150,00
Wielen en naven: 500,00
Voorvork en T stuk: 250,00
Motorblok: 750,00
Carburateurs: 150,00
Tankset: 200,00
Zadel: 150,00
Tellerset: 200,00
Remmen: 150,00
Luchtfilter: 100,00
Koplamp: 50,00
Achterlamp: 50,00
Bouten en moeren: 100,00
Totaal: 3700,00
Indien je hem dan met overige nieuwe spullen opbouwt, nieuw chroom, nieuwe uitlaten, dan komt er uiteindelijk misschien nog 4-5K bij.
Je hebt dan uiteindelijk wel een fiets staan die makkelijk 10-15K waard is en je hebt nu een leuk en overzichtelijk project.
Klopt alleen indien je alle uren niet telt en als hobby beschouwt...Je moet het dus niet zakelijk van plan zijn.
Mogelijk zie ik het verkeerd, maar vertel het dan op een nette manier. Dan laat ik hem netjes staan en begin er ooit zelf aan zodra mijn andere projecten klaar zijn.
Hij vreet namelijk geen brood...;)
Dat laatste is eigenlijk het beste wat je kan doen,die apparaten stijgen nog steeds in prijs,dus financieel gezien
eigenlijk de beste optie.
Want we blijven Hollanders ,dus die 4000,- zie ik zo gauw niet gebeuren,maar wie weet.
 
Nee hoor, ik ga hem niet in onderdelen verkopen, in principe is hij nu compleet genoeg om een hele fiets van te maken, dat zou zonde zijn.
Het is een origineel in NL geleverde fiets met een XH-xx-xx kenteken, dus geen US import ofzo, het is een Z1B geleverd in september 1975, dus een van de laatste vermoedelijk. Daarna kwam de Z900. Het blok hoort dus blank te zijn. Overigens zit het blok nog volledig in elkaar en is destijds " lopend" er uit gehaald. Er is ook niets stuk of afgebroken ofzo en hij zit ook " los". Ook de originele carburateurs (Z1) zitten er bij.
 
Ik heb wat informatie ingewonnen en opzich kan de prijs van €3.500,00 gevraagd worden voor je handel. Mits alles kwa nummers strookt met het type en jaar.
Dat ik dit er niet voor ga geven staat voor mij ook al vast.

Feit blijft dat je manier van adverteren bij mij op zijn minst de wenkbrauwen doet fronsen. Geen reactie geven op Coert zijn vraag vindt ik op zijn zacht gezegd vreemd. Ook het plaatsen van foto's van de onderdelen kan een verhelderend beeld geven. Maar dat wordt ook nadat dit een aantal keer gevraagd is niet gedaan.
Vandaar dat je vreemde reacties krijgt op je verkooptopic.

En als er iemand is die je een privé bericht wil sturen dan kan dat niet, want dat heb je niet geactiveerd.

Ik hoop voor jou dat je de onderdelen kwijt raakt, maar a.u.b. doe ook van jouw kant wat moeite om een gratis advertentie te plaatsen.

Succes met je verkoop.
 
Ik heb wat informatie ingewonnen en opzich kan de prijs van €3.500,00 gevraagd worden voor je handel. Mits alles kwa nummers strookt met het type en jaar.
Dat ik dit er niet voor ga geven staat voor mij ook al vast.

Feit blijft dat je manier van adverteren bij mij op zijn minst de wenkbrauwen doet fronsen. Geen reactie geven op Coert zijn vraag vindt ik op zijn zacht gezegd vreemd. Ook het plaatsen van foto's van de onderdelen kan een verhelderend beeld geven. Maar dat wordt ook nadat dit een aantal keer gevraagd is niet gedaan.
Vandaar dat je vreemde reacties krijgt op je verkooptopic.

En als er iemand is die je een privé bericht wil sturen dan kan dat niet, want dat heb je niet geactiveerd.

Ik hoop voor jou dat je de onderdelen kwijt raakt, maar a.u.b. doe ook van jouw kant wat moeite om een gratis advertentie te plaatsen.

Succes met je verkoop.
Hoi, foto's van de onderdelen heb ik zo niet 123 voorhanden, ik dacht, iemand die echt geïnteresseerd is die komt sowieso eerst kijken. Ja, ik kan wat foto's maken, maar aangezien veel in kratjes zit, weet ik niet of dat zo handig is. Ja, het blok en het frame kan ik natuurlijk op de foto zetten, maar of dat het verschil gaat maken?
En geen reactie geven op Coert? Niet bewust hoor, volgens mij vroeg hij om een indicatie, die heb ik gegeven. Ik had eerder een voorstel verwacht, maar blijkbaar werkt dat zo niet.
Een PM sturen mag natuurlijk altijd, ik heb hier nog niet eerder geadverteerd, ik zal eens kijken waar/of ik dat moet configureren. Onbewust onbekwaam dus, sorry.
Maar goed, geeft niet, even goede vrienden hoor, ik bewaar hem nog een tijdje en maak er dan een mooie " nieuwe" fiets van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan