Verkocht: Moto Guzzi scrambler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin83

MF veteraan
8 okt 2007
1.818
1.328
Malden
Verkocht: mijn Moto Guzzi Scrambler op basis van een V35-1.

BJ: 1978 (een hele vroege dus) en dus belastingvrij
Kmstand: 31.600
Regio: Nijmegen
Geschikt voor klein rijbewijs

Bouw is hier op MF gedocumenteerd: Moto Guzzi V35 resto..mod (?)

- frame licht aangepast (geen dragende delen aangepast!) en in zandeffect antraciet gelakt.
- voorspatbord gechopt, achterspatbord een ronde ingemaakt.
- custom zadel, met alcantara overtrokken (Toniworks)
- kabelboom deels verlegd naar een tray onder het zadel, zo min mogelijk geknipt.
- kabelboom opgefrist, incl. aanpak ontsteking pick-up draden
- zo’n vroege V35 heeft Bosch electronische ontsteking en een diodeplaat, zeer vergelijkbaar met een Bmw r model uit die tijd.
- nieuwe kleine accu op afgeslankte accu plank
- voorvork geserviced
- guzzi remsysteem ontkoppelt, nu gewoon remmen zoals op gewone motoren, wat sowieso handiger is op onverhard
- alu breed cross stuur, met custom leder bekleed stangetje.
- Hattori grips
- nieuwe banden TKC80, rijden heerlijk op straat overigens.
- blok geserviced, olie, filters, kleppengesteld.
- cardan en bak geserviced
- versterkingsbus in versnellingsbak geplaatst ter bescherming van de bak
- Pod filters en correct daarop aangepaste carterventilatie dmv een potje van eenandere guzzi.
- custom metalen zijpaneeltjes geïnspireerd op de nieuwe V7
- carburatie aangepakt met grotere sproeiers.
- nieuwe trompet uitlaten met zelfgemaakte demping erin. Klinkt als een klok.
- etc. etc.

Ik vind mijn “project” persoonlijk erg goed gelukt, en heb al vele leuke reacties gekregen op de motor.

Verder loopt ze mooi, rijdt leuk, laat zich door het lage en laaggeplaatste gewicht en het brede stuur super makkelijk van richting veranderen en is ook zeer geschikt om lekker mee in de modder te spelen, wat ik dan ook een paar keer gedaan heb op de TET.
Bij 120 houdt het wel een beetje op met accelereren, althans met mijn grote lijf erop. Met geduld klimt het nog wel wat, maar dit is uiteraard geen motor voor uren autobahn blazen.

Minpuntje: Koppeling heeft een stevige hand nodig. De kabel heb ik al vervangen.
Klaar om lekker te rijden en te genieten van het Italiaanse karakter van deze dwarse twin.

PB bij interesse.
 

Bijlagen

  • 4B06ACE9-8AF8-4B03-B89D-1953056DA90B.jpeg
    4B06ACE9-8AF8-4B03-B89D-1953056DA90B.jpeg
    244,9 KB · Weergaven: 62
  • 6D97EE00-A7EB-4E2E-B688-B84C8FFE49F5.jpeg
    6D97EE00-A7EB-4E2E-B688-B84C8FFE49F5.jpeg
    335,7 KB · Weergaven: 60
  • A185A9D2-7A96-4697-93B2-46EBEF4D53FB.jpeg
    A185A9D2-7A96-4697-93B2-46EBEF4D53FB.jpeg
    364,5 KB · Weergaven: 66
  • D27D5E83-54F6-4000-8B71-2D74F25FB266.jpeg
    D27D5E83-54F6-4000-8B71-2D74F25FB266.jpeg
    209,5 KB · Weergaven: 69
  • B9569C89-026F-4F54-86E4-0598CEBF9D73.jpeg
    B9569C89-026F-4F54-86E4-0598CEBF9D73.jpeg
    437,7 KB · Weergaven: 65
  • 4E3FEABA-F958-481F-A434-2DD40194FE1D.jpeg
    4E3FEABA-F958-481F-A434-2DD40194FE1D.jpeg
    429,3 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
De koppeling is normaal zo zwaar. We zijn het alleen niet meer gewend. Als je van een Laverda af komt gaat hij juist heel licht. Mijn dochter van 65 kilo kan er prima mee omgaan.
 
Up, stormen achter de rug, eerste lentedag gehad, de zon komt door, de narcissen staan al in bloei... kortom: tijd om erop uit te trekken.

Inruil van een project- of opknapmotor (<1985 tot 1000 euro) wordt in overweging genomen.
 
voor erbij... We gaan alleen net verhuizen, begin mei heb ik de garage voor hem klaar staan... :9~

Mooie motor, en zichtbaar tijd en liefde ingestoken!
 
voor erbij... We gaan alleen net verhuizen, begin mei heb ik de garage voor hem klaar staan... :9~

Mooie motor, en zichtbaar tijd en liefde ingestoken!

Bedankt voor je leuke reactie!
Ik heb er met veel liefde aan gewerkt inderdaad. Een Guzzi is ook een heerlijk karaktervol stuk techniek, waar je makkelijk enthousiast van wordt. Het zal dan ook zeker niet mijn laatste Guzzi zijn.

En inderdaad een erg leuk motortje voor erbij. Ik ben helemaal 'om'. Op een <50 pk motor kun je nog écht lekker motorrijden in Nederland zonder dat iedereen (of de verkeersregels) je in de weg zit. Beetje onthaasten en lekker met het mechaniek samensmelten.

Ik heb nog een CB-tje waar dat ook voor geldt, en het volgende project valt wederom in die categorie zoals het er nu uitziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan