Skiddilly
MF'er
Ja uniek, of misschien bijzonder.......
Deze KLE 500 is zeker niet meer nieuw. Het bouwjaar volgens kenteken is 1992, en de af te lezen tellerstand is ruim 72000km.
Voordat deze motor in mijn bezit is gekomen is er een 'nieuw' blok in gekomen. Waarschijnlijk omdat de magneten van het vliegwiel zijn losgelaten bij het originele blok. Het gebruikte donorblok is afkomstig van een er5 of gpz500, daardoor schakelt deze motor nu andersom (1 omhoog, rest omlaag). Het donorblok bleek ook van het oude type te zijn (die met de zwakke magneten op het vliegwiel), dus heb ik kort na aanschaf een aangepast vliegwiel gemonteerd.
Daarnaast is het kuipwerk van de motor hopeloos. De fenomenale wrap die er nu op zit, houdt het kuipwerk samen met tyraps op zijn plaats. Ik heb de motor voor woon-werkverkeer gebruikt, ook met de vrieskou. De pekel heeft zijn sporen nagelaten, en heb hem ook een paar keer neergelegd. De motor is wel gewoon recht.
Onderhoud heb ik zelf gedaan. Olie en het oliefilter zijn 4000km geleden nog vervangen. Luchtfilter is al wat langer geleden vernieuwd (bij de 56000km), ik heb hem wel schoon gemaakt bij het laatste onderhoud. Toen hij 58000km op de teller had zijn de koppelingsplaten vervangen. De banden die er op liggen zijn 4000km oud, en van de ketting en kettingwielen ben ik het vergeten op te schrijven. De achterremklauw is vorige jaar nog gereviseerd. Deze stond te lekken, dus moest er een nieuw rubber om de remzuiger. Toen zijn ook de remblokjes achter vervangen.
Verder is er een iets breder stuur gemonteerd, en is hij voorzien van handvatverwarming.
Er zijn ongetwijfeld een paar mankementen die ik vergeten ben denk ik. Het goede nieuws is dat hij altijd loopt. Op de foto's ziet de wrap er trouwens heel aardig uit, in het echt niet!
Aanvankelijk was mijn plan deze motor af te rijden, het is mij niet gelukt. Voor €495,- mag iemand anders het gaan proberen.
Hij is 37kw op kenteken, dus niet geschikt voor A2 rijders.
De tomtomhouder en paddockstand wil ik houden.
Deze KLE 500 is zeker niet meer nieuw. Het bouwjaar volgens kenteken is 1992, en de af te lezen tellerstand is ruim 72000km.
Voordat deze motor in mijn bezit is gekomen is er een 'nieuw' blok in gekomen. Waarschijnlijk omdat de magneten van het vliegwiel zijn losgelaten bij het originele blok. Het gebruikte donorblok is afkomstig van een er5 of gpz500, daardoor schakelt deze motor nu andersom (1 omhoog, rest omlaag). Het donorblok bleek ook van het oude type te zijn (die met de zwakke magneten op het vliegwiel), dus heb ik kort na aanschaf een aangepast vliegwiel gemonteerd.
Daarnaast is het kuipwerk van de motor hopeloos. De fenomenale wrap die er nu op zit, houdt het kuipwerk samen met tyraps op zijn plaats. Ik heb de motor voor woon-werkverkeer gebruikt, ook met de vrieskou. De pekel heeft zijn sporen nagelaten, en heb hem ook een paar keer neergelegd. De motor is wel gewoon recht.
Onderhoud heb ik zelf gedaan. Olie en het oliefilter zijn 4000km geleden nog vervangen. Luchtfilter is al wat langer geleden vernieuwd (bij de 56000km), ik heb hem wel schoon gemaakt bij het laatste onderhoud. Toen hij 58000km op de teller had zijn de koppelingsplaten vervangen. De banden die er op liggen zijn 4000km oud, en van de ketting en kettingwielen ben ik het vergeten op te schrijven. De achterremklauw is vorige jaar nog gereviseerd. Deze stond te lekken, dus moest er een nieuw rubber om de remzuiger. Toen zijn ook de remblokjes achter vervangen.
Verder is er een iets breder stuur gemonteerd, en is hij voorzien van handvatverwarming.
Er zijn ongetwijfeld een paar mankementen die ik vergeten ben denk ik. Het goede nieuws is dat hij altijd loopt. Op de foto's ziet de wrap er trouwens heel aardig uit, in het echt niet!
Aanvankelijk was mijn plan deze motor af te rijden, het is mij niet gelukt. Voor €495,- mag iemand anders het gaan proberen.
Hij is 37kw op kenteken, dus niet geschikt voor A2 rijders.
De tomtomhouder en paddockstand wil ik houden.
Laatst bewerkt: