Verkocht: Nog een "Unieke" Kawasaki KLE 500 - €495,-

Skiddilly

MF'er
6 apr 2009
117
22
Deurne, Nederland
Ja uniek, of misschien bijzonder.......

Deze KLE 500 is zeker niet meer nieuw. Het bouwjaar volgens kenteken is 1992, en de af te lezen tellerstand is ruim 72000km.

Voordat deze motor in mijn bezit is gekomen is er een 'nieuw' blok in gekomen. Waarschijnlijk omdat de magneten van het vliegwiel zijn losgelaten bij het originele blok. Het gebruikte donorblok is afkomstig van een er5 of gpz500, daardoor schakelt deze motor nu andersom (1 omhoog, rest omlaag). Het donorblok bleek ook van het oude type te zijn (die met de zwakke magneten op het vliegwiel), dus heb ik kort na aanschaf een aangepast vliegwiel gemonteerd.

Daarnaast is het kuipwerk van de motor hopeloos. De fenomenale wrap die er nu op zit, houdt het kuipwerk samen met tyraps op zijn plaats. Ik heb de motor voor woon-werkverkeer gebruikt, ook met de vrieskou. De pekel heeft zijn sporen nagelaten, en heb hem ook een paar keer neergelegd. De motor is wel gewoon recht.

Onderhoud heb ik zelf gedaan. Olie en het oliefilter zijn 4000km geleden nog vervangen. Luchtfilter is al wat langer geleden vernieuwd (bij de 56000km), ik heb hem wel schoon gemaakt bij het laatste onderhoud. Toen hij 58000km op de teller had zijn de koppelingsplaten vervangen. De banden die er op liggen zijn 4000km oud, en van de ketting en kettingwielen ben ik het vergeten op te schrijven. De achterremklauw is vorige jaar nog gereviseerd. Deze stond te lekken, dus moest er een nieuw rubber om de remzuiger. Toen zijn ook de remblokjes achter vervangen.

Verder is er een iets breder stuur gemonteerd, en is hij voorzien van handvatverwarming.

Er zijn ongetwijfeld een paar mankementen die ik vergeten ben denk ik. Het goede nieuws is dat hij altijd loopt. Op de foto's ziet de wrap er trouwens heel aardig uit, in het echt niet!

Aanvankelijk was mijn plan deze motor af te rijden, het is mij niet gelukt. Voor €495,- mag iemand anders het gaan proberen.

Hij is 37kw op kenteken, dus niet geschikt voor A2 rijders.

De tomtomhouder en paddockstand wil ik houden.
20200407_132315.jpg

20200407_132336.jpg

20200407_132342.jpg


20200407_132440.jpg

20200407_132507.jpg

20200407_132521.jpg
 
Laatst bewerkt:
wat zit er onder de wrap ?

Origineel kuipwerk, dat door de vorige eigenaar mat zwart is gespoten. Ik heb er toen niet naar gevraagd, maar alles wijst erop dat dit met een spuitbus is gebeurt. Het kuipwerk is op een paar plaatsen wat ingescheurd/gebarsten, vandaar de tyraps.


En er schoot me nog iets te binnen. Toen de achterband vervangen moest worden, waren de lagers van het achterwiel ook aan de beurt. Deze zijn dus ook vervangen zo'n 4000km geleden.
 
In de basis al een heerlijke motor, en met wat upgrades gaat'ie richting fantastisch.

Helemaal geen gekke prijs voor een mooi project, helaas heb ik er al eentje... Succes!
 
vind je tekst geweldig, en informatief, blij dat het geen MP linkje is.
ik heb er geen belang bij maar zeker een :t

groetjes Mark
 
Terug
Bovenaan Onderaan