Verkocht...Zwaar verbouwde Kawasaki Z1000 uit 1977, caferacer met historisch kenteken

Robberobbe

MF veteraan
29 apr 2004
2.579
32
Den Haag
Zwaar verbouwde Kawasaki Z1000 uit 1977 met historisch kenteken (blauwe plaat)

Frame: Kawasaki Z1000-A1 (gemodificeerd)
Tank: Kawasaki Z1000-A1 (gemodificeerd)
Zadel/kont: Unatec Zedbut b9
Zadelbekleding: Runderleer
Kleur: Donker bruin met creme striping

Stuur: Clip-ons
Claxon: Duo tone 104 dB
Bediening op het stuur: Kawasaki ZZR1100
Spiegel: Aftermarket jaren 70 met verkleinend glas
Voorvork: Honda CBR900RR SC28, gepolijst
T-stuk: Honda CBR900RR SC28
Kroonplaat: Honda CBR900RR SC28 (gemodificeerd voor meer grondspeling)
Voorwiel: Honda VFR 17 inch PVM-velg
Voorspatbord: Honda CBR900RR SC28
Remklauwen voor: 4 zuigers, Nissin-Honda CBR900RR SC28
Remleidingen: Goodridge zwart
Remschijven voor: Honda CBR900RR SC28
Rempomp voor: Nissin Honda CBR900RR SC28

Achterbrug: Suzuki RF900 / GT 73 B
Achtervering: Koni
Achterwiel: Suzuki GSXR1100W
Achtertandwiel: Suzuli GSX1100EF
Tandwieldrager (hub): Suzuki GSX1100EF
Remschijf achter: Suzuli RF900 / GT 73 B
Hugger (achterspatbord): Kawasaki ZX9r (gemodificeerd)
Rempomp achter: Suzuki GSXR1000 K3/K4
Remklauw achter: Suzuki RF900 / GT 73 B
Rem- schakelset: Suzuki GSXR1000 K3/K4

Motorblok: Kawasaki Z1000-J1 / Z1000-LTD 1983
Voortandwiel: Kawasaki ZZR1100
Ketting: DC530 MZX

Ontsteking: Dyna S
Carb's: Mikuni CV 34mm Dyno jetted
Benzinekraan: Arlen Ness
Luchtfilters: K&N Oval racefilters (uitwasbaar)
Uitlaat: Marving 4-1
Uitlaatdemper: Kerker

Accu: Ultrabatt UB400 LITE (wordt gebruikt in de racerij)
Achterlicht: Suzuki VS1400
Cockpit: Koso
Contactslot: Universeel (geplaatst onder de tank aan de rechter zijde)
Draadboom: Custom by Wang Motorcycles
Bobines: Dyna 3 Ohm
Knipperlichten: Universeel
Koplamp: Clear lens, Universeel

De carburateurs zijn ge-dynojet door Paul Ritzen motors in Weert
De carburateurs zijn +/- 2000km geleden ultrasoon gereinigd, opnieuw opgebouwd en gesynchroniseerd door Wang Motorcycles
De dekseltjes van de carburateurs zijn opnieuw verchroomd
Het motorblok is in 2018 opnieuw opgebouwd
De cilinders zijn in 2018 opgeboord van 998cc naar 1015cc door Jan Smit Power Parts
De startmotor is in 2015 gereviseerd
Het frame is verstevigd waardoor de motor in combinatie met de Fireblade voorvork waanzinnig goed stuurt
Het frame is gericht door van der Wouden techniek (rapport aanwezig) en zelfs rechter dan fabriek-af

Alle elektronica is geplaatst onder de zadelunit
De zadelunit is scharnierend openklapbaar
De voorband kan nog een seizoen mee
De achterband is +/-3500km oud
De remblokken zijn nieuw
De remleidingen zijn ontlucht en van nieuwe remvloeistof voorzien

Bij de motor zit een krat met extra onderdelen van een Z1000j1 onderblok zoals
- versnellingsbak
- krukas
- koppelingskorf
- oliepomp
- koppeling mastercilinder: Nissin Honda 1000 VTR Firestorm F
- koppelingsleiding: Goodridge zwart
- koppeling slavecilinder: Z1000 j1 aftermarket
- kettingwieldeksel, aan de binnenkant CNC bewerkt en hydraulische koppeling (slavecilinder) is gemonteerd (alle onderdelen aanwezig voor ombouwen naar hydraulische koppeling)

Verder extra set nieuwe voorremblokken, custom made bagagerek

Er een oliekoeler gemonteerd, maar niet aangesloten. De aansluiting op het motorblok zit in het krat. Alleen de leidingen moeten aangeschaft worden.

De motor rijdt lekker, stuurt erg makkelijk, het blok draait mooi rond, het geluid is lekker vet maar niet te hard.

Prijs : Bieden

Vrij bieden toegestaan maar alleen graag door serieus geïnteresseerden.

01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG
05.JPG
06.JPG
07.JPG
08.JPG
09.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
.
Op onzinbiedingen wordt niet gereageerd.

Reden verkoop: Het is na 21 jaar tijd geworden voor iets anders.
Volgend project: XJR1300sp.

Je mag bellen naar 06-45734101
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan