verkoop cbr 600 f2

duc_dreamer

MF'er
5 aug 2005
72
0
Rhoon
Ik wil mijn CBR 600 verkopen en gaan kijken voor wat zwaarders (750 of 900).
Nu gaat het om een fiets van '92 met 48000 mls. op de teller.
Maar dat blok is 2 jr. geleden in elkaar gelopen en heb er een nieuw blok onder laten zetten uit '96/'97 met (volgens eigenaar) 10000 km. op de 'teller'.
Heb er nu zo'n 5000 km. mee gereden en loopt als een trein.
Nu zou ik alleen willen weten, kan ik hem nu verkopen als een '96/'97 of als '92 wat hij oorspronkelijk is?
Zoja, zonee, wat zou ik er dan voor kunnen vragen?
Banden zijn nog vrij goed 75%, tandwielen goed, remblokken versleten maar heb nieuwe liggen.
Heeft ook wel krasjes en steenslag maarja hij is niet meer jongste he.
Hij is zwart,paars,rood volgens mij ook wel kleuren die je niet vaak ziet.
Ik hoop dat iemand hier mee te maken heeft gehad of weet wat hij dan in waarde doet, of juist niet?

Greetings Marcel
 
eerlijkheid duurt het langst, gewoon verkopen als 92'er. Er zitten meer slijtagedelen op dan alleen het blok (denk aan lagers, remschijven etc) en daarnaast is het 97 model compleet anders dan die uit 92. Een koper ziet dat echt wel en gaat dan lastige vragen stellen en is het vertrouwen kwijt ;)

Dan kun je beter zeggen dat ie uit 92 is maar met een nieuw blok en geef ook de reden daarvan aan. Succes!
 
Thanks voor je snelle reactie.

Wou hem ook wel gaan verkopen als '92, wil alleen graag weten wat het met de prijs doet?
Dat nieuwe blok heeft me 550 euries gekost.
Plus de rest waarvan ik alle resutjes nog heb bewaard.
Dacht zelf aan zo'n 3500 a 4000 of is dat te gek.
Heb er zelf 4500 voor betaald 4 jr. geleden.
 
Ik denk dat je niet moet kijken wat je er voor betaald hebt, maar wat ie nu nog waard is... De markt bepaald de waarde...

Ik ken de staat van de motor niet, maar ik denk dat je blij mag zijn als je er 3K voor krijgt.

Succes met de verkoop!!
 
een 92er 600 voor 3500 euro en alleen maar omdat ie nog rijdt zoals een 92er ?

Als ie nu nieuwaardig was omdat er een nieuw 0 km blok in hangt dan is het wat anders(zelfde geldt voor volledige revisie) , maar zelfs dan kun je dat niet volledig meerekenen in de verkoopwaarde.

Frans
 
ja okay.

Maar ze staan er ook van €3250,- en dan is er bij mij wel meer aan gedaan.
Kleine knippers ander voorspatbord, en komt nog zo'n hubble bubble ruitje op. (of zoiets)
Altijd netjes onderhouden en natuurlijk een jonger blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan