Verkoop topics voor Nieuwelingen

Verkoop voor nieuwelingen..?

  • Pas na aantal dagen toegang tot 'Gezocht en Gevonden'

    Stemmen: 1 3,4%
  • Pas na zoveel posts toegang tot 'Gezocht en Gevonden'

    Stemmen: 12 41,4%
  • Ach wat maakt het uit....

    Stemmen: 16 55,2%

  • Totaal aantal stemmers
    29

SnowFreak

MF veteraan
17 aug 2003
5.814
0
's Hertogenbosch
Het zal vast eerder ter sprake zijn geweest.

Er zijn heel wat nieuwelingen op MF die zich slechts aanmmelden om hun producten aan te bieden. Mij lijkt dit voorbij te gaan aan het doel van het motor-forum, waarbij er motoren onderelkaar worden verkocht.

Wat vinden jullie ?? Even een polletje--->
 
en waarom dat dan? Wat is er nou mis met iemand die zich aanmeldt omdat ie nog wat motormeuk heeft? Daar is toch niks mis mee :?
 
Ieder heeft zo zijn / haar eigen redenen om zich te reggen op elk forum.

De 1 alleen om te lezen,de ander alleen voor vragen en deze dan om iets te verkopen.

Er is niet echt een vast argument voor de meeste forums met reden om je daarvoor specifiek te moeten aanmelden.

Ik persoonlijk vind het dan ook niet erg.. :)
 
Ieder heeft zo zijn / haar eigen redenen om zich te reggen op elk forum.

De 1 alleen om te lezen,de ander alleen voor vragen en deze dan om iets te verkopen.

Er is niet echt een vast argument voor de meeste forums met reden om je daarvoor specifiek te moeten aanmelden.

Ik persoonlijk vind het dan ook niet erg.. :)

Nee ik ook eigenlijk niet hoor, maar ik breng het ter sprake om te kijken of iedereen er zo over denkt :9
 
ik vind het persoonlijk een beetje vreemd als iemand zich aanmeld om een motor te verkopen. aangezien zulke dingen op marktplaats.nl etc horen..
ook zou ik met meer voorzichtigheid kopen van iemand van marktplaats of iemand die zomaar even registreert.

Veel mférs die hier hun motor te koop zetten zijn mensen die je (meestal) vaker ziet posten, sommigen zelfs helemaal van aankoop + verhalen tot uiteindelijk verkoop van hun fiets. In zo´n geval is de historie van een fiets hier bekend op MF, en ik vind dat een stukje vertrouwder.

Ook zag ik dat er zojuist weer een fiets aangeboden werd, zonder foto, weinig info etc, ook het profiel van de persoon niet netjes ingevuld en vandaag geregged.

Dat wekt bij mij niet zoveel ´vertrouwen´ als een MFér die je al vaker hebt gezien.

IMHO :+

dus van mij part mogen ´onbekenden´ hier wel komen om hun fiets te verkopen, begrijp me niet verkeerd aub ;)
 
Ga motorrijden, hen je tenminste ook geen tijd om je te ergeren ;)

Mij maakt het niet uit
 
ik vind het persoonlijk een beetje vreemd als iemand zich aanmeld om een motor te verkopen. aangezien zulke dingen op marktplaats.nl etc horen..
ook zou ik met meer voorzichtigheid kopen van iemand van marktplaats of iemand die zomaar even registreert.

Veel mférs die hier hun motor te koop zetten zijn mensen die je (meestal) vaker ziet posten, sommigen zelfs helemaal van aankoop + verhalen tot uiteindelijk verkoop van hun fiets. In zo´n geval is de historie van een fiets hier bekend op MF, en ik vind dat een stukje vertrouwder.

Ook zag ik dat er zojuist weer een fiets aangeboden werd, zonder foto, weinig info etc, ook het profiel van de persoon niet netjes ingevuld en vandaag geregged.

Dat wekt bij mij niet zoveel ´vertrouwen´ als een MFér die je al vaker hebt gezien.

IMHO :+
True.

Maar de echt vage verkooptopics worden over het algemeen toch wel gesloten. En als die persoon nu net toevallig in de aanbieding wat jij nodig hebt, dan is dat toch weer mooi meegenomen. Verder is het voor je eigen verkooptopics natuurlijk gunstig dat er zoveel mogelijk mensen in G&G kijken.
 
Ik kwam hier ook terecht omdat ik een technisch vraagje had, dus aanmelden en meteen die vraag erop gekwakt. En toen toch blijven plakken....
 
Dit is wel eens eerder ter sprake geweest en het is nu eenmaal een gevolg van de laagdrempeligheid van MF (zodat ik met mijn lengte ook over die drempel kon)... ;)

Ps, het is toch niet verkeerd als iemand een leuke fiets of spullen aanbiedt, maakt weinig uit of het dan wel of geen MF-er is mijn inziens... :) :)





Enige wat ik jammer vind is dat een hoop van die posters niet blijven hangen en dus een acount hebben wat verder ongebruikt blijft. Wellicht een idee om iets in te bouwen (als dat kan) waarbij je jaarlijks gevraagd wordt of je nog verder wil gaan. Dat zodra je inlogt, je die vraag krijgt en je die kan beantwoorden. Bij mensen die niet meer inloggen vervalt na verloop van tijd het acount... :?
 
Laatst bewerkt:
Enige wat ik jammer vind is dat een hoop van die posters niet blijven hangen en dus een acount hebben wat verder ongebruikt blijft. Wellicht een idee om iets in te bouwen (als dat kan) waarbij je jaarlijks gevraagd wordt of je nog verder wil gaan. Dat zodra je inlogt, je die vraag krijgt en je die kan beantwoorden. Bij mensen die niet meer inloggen vervalt na verloop van tijd het acount... :?
:^ Lijkt me een goed idee inderdaad. Dit zal zorgen voor minder nonactive account was de server ook weer zal ontlasten. Alle kleine beetjes helpen.
 
Door de naam te veranderen in een nummer, kunnen die gewoon blijven staan... :P
Tenslotte veranderen nu ook al je postings als je je nick wijzigd... ;)

Je ziet, overal is een oplossing voor... :X
ok maar dan snap ik het verschil niet tussen naam en nummer :?
bovendien verkloot je dan de search op naam :?

O-)
 
ok maar dan snap ik het verschil niet tussen naam en nummer :?
bovendien verkloot je dan de search op naam :?

O-)

Het verschil is dat een nick dan niet meer ingebruik is en dus weer bruikbaar voor een nieuwe aanmelder. Het aan de hand van het nummer te zien is dat de post gedaan is door iemand die inmiddels niet meer actief is (hoef je hem/haar ook niets meer te vragen) enz. enz. Bovendien is er dan een beter beeld in het aantal actieve gebruikers... ;)

Waarom zou je trouwens zoeken naar iemand die al lange tijd niet actief is :?
Oke, er zijn gevallen waarbij er een duidelijke reden is dat iemand niet meer post... :X
Laten we die dan in ere houden...
 
Een dergelijk systeem levert veel verwarring op. Als je een wat ouder topic doorleest staat er in quotes de nick van een gebruiker. Ondertussen kan die gebruiker "af zijn gemeld" en heeft iemand anders die nick overgenomen. Zo krijg je verschillende generaties op dezelfde nick, waardoor op een gegeven moment het overzicht volledig is verdwenen.

Mensen moeten maar een beetje creatief zijn met hun nicks :P
 
Een dergelijk systeem levert veel verwarring op. Als je een wat ouder topic doorleest staat er in quotes de nick van een gebruiker. Ondertussen kan die gebruiker "af zijn gemeld" en heeft iemand anders die nick overgenomen. Zo krijg je verschillende generaties op dezelfde nick, waardoor op een gegeven moment het overzicht volledig is verdwenen.

Mensen moeten maar een beetje creatief zijn met hun nicks :P

Oke, daar zit wat in. Dat die Tafkaf daar nou niet op komt hè... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan