Verkoop van (motoren) open uitlaten verboden

Verkoop van (motoren) open uitlaten verboden

  • gelijk hebben ze

    Stemmen: 42 24,7%
  • belachelijk

    Stemmen: 128 75,3%

  • Totaal aantal stemmers
    170

Jeff79

MF veteraan
24 jan 2003
1.316
0
NH
MF'ers,

Ik heb even gekeken maar kon hier nog geen topic over vinden, onderstaande stukje las ik in 'motor' en staat ook op de site van promotor.










Promotor:

08-11-2006 - Loud pipes, saves lives. Dat kan dan wel zo zijn, maar als je aan een populair stuurweggetje woont, raak je aardig in stress van al die herrie. En is stress niet de grootste veroorzaker van hartkwalen?
Het ministerie van VROM laat weten dat de Economische Controledienst (ECD) motorzaken strenger gaat controleren op de verkoop van (motoren met) open uitlaten. Niet alleen om de herrie, maar vooral vanwege de emissie-overlast, die op termijn fnuikende gevolgen kan hebben voor het milieu. En dat laatste staat sinds het bezoek van voormalig vice-president der USA Al Gore weer hoog op de agenda. Ook beroept de overheid zich erop dat het niet de bedoeling kan zijn dat er honderden miljoenen euro's worden geïnvesteerd in een betere luchtkwaliteit, terwijl er producten worden verkocht die die investeringen teniet doen.

De BOVAG - de club van motordealers - wijst zijn leden er dan ook nadrukkelijk op dat ze de verkoop van deze spullen moet staken. Want als de ECD open uitlaten op een motor aantreft of in de etalage ziet liggen, zijn de rapen gaar. Zo'n overtreding wordt aangemerkt als een economisch delict. En de straffen daarop zijn niet mals. Daar weten we alles van sinds de bouwfraude. Die beroepsfraudeurs met hun onderlinge prijsafspraken gingen ook... vrijuit. Maar ja, een kleine zelfstandige is nou eenmaal makkelijker aan te pakken. En wat het milieu betreft: die ‘ongemakkelijke waarheid’ van Al Gore geloven we helemaal.

link: http://www.promotor.nl/published/prm/content/pages/nieuws/2006/061107-open-uitlaat.nl.html

Zoals jullie zullen begrijpen (denk ik) ben ik hier op zijn zachtst gezegd niet echt blij mee iemand al meer informatie hierover? |(

Gewoon in het buitenland bestellen dan maar, goed voor de handel hier :N

Jeff

full
 
Laatst bewerkt:
Jaah, mijn motordealer is al een hele week bezig om z'n bedrijfsvoorraad van standaard uitlaten te voorzien.

Ik vindt het belachelijk! Of die gassen nou stilletjes het luchtruim ingaan of met een hoop kabaal... Naar buiten waait het toch wel :P

Het is ook niet voordelig voor de inruilers... Je motor gaat gewoon flink minder opbrengen bij inruil, alleen maar omdat de dealer doodsbang is voor een sportuitlaat in z'n showroom.
 
Laatst bewerkt:
Ik vindt het belachelijk! Of die gassen nou stilletjes het luchtruim ingaan of met een hoop kabaal... Naar buiten waait het toch wel :P

.


Dat niet alleen maar al die kadettjes golfjes etc etc met een remus sebring o.i.d raakt dus weer kant noch wal....
Maar die zijn nog gewoon te koop bij iedere tuningboer....

jeff -----> gaat pitten en is blij dat ie zijn standaard pijp nog heeft ;(
 
Laatst bewerkt:
Alleen omdat die Gore All dat wil :?
De staat der Nederlanden vangt toch voor elke (open)sportuitlaat wel weer 19% BTW
 
Tja...... ik heb regelmatig commentaren gelezen (ook hier) in de trant van: open uitlaten verboden? Onzin. Dan moeten ze ze maar niet verkopen bij de motorzaken......

Nu krijgen die mensen hun zin, die uitlaten mogen hier niet meer verkocht worden, is het weer niet goed..... :X
 
Helemaal niet belachelijk! Ik heb niets tegen een sportiever geluid maar het lijkt er op dat hoe harder hoe beter alleen nog maar telt. En zoals altijd wordt iedereen de dupe van een stel idioten die geen maat weten te houden.
 
Verkoop mag m.i. nooit verboden worden, hooguit het gebruik. Je zult toch ook ergens circuit uitlaten moeten kunnen kopen?
 
Het gebruik van open uitlaten was áltijd al verboden......
 
Verkoop mag m.i. nooit verboden worden, hooguit het gebruik. Je zult toch ook ergens circuit uitlaten moeten kunnen kopen?
daarom komen er op de circuits ook steeds meer controles op het uitlaatgeluid ...
 
Moeten die amerikanen daar iets van zeggen? De meeste luchtvervuiling komt uit de vs. En daarbij, mijn motor verbruikt minder benzine met open uitlaten en luchtfilter, dus wat is dan beter voor het millieu?
 
Geluidsoverlast geldt óók als milieu-overlast.......
 
ah ja, dan ga je weer van die uitzonderings gevalletjes krijgen, zoals bij brommers ook het geval is. De fietsenmaker mag opvoersetjes niet verkopen maar voor de bromfietsracerij mag het wel (worden verkocht, gekocht en gebruikt).

Gewoon zorgen dat je een kurk bij hebt wanneer je onderweg aan de kant wordt gezet.
 
L:+L

Die ene motor op die honderden SUV's. _O- _O- _O-

Daar komt bij dat de meesten met een open uitlaat ook de ontsteking aan laten passen.
Hierdoor een betere verbranding en dus ook schoner in combi met een lager verbruik.

Als het om geluidsoverlast gaat zouden ze eerst de scootertjes moeten aanpakken.
Die rijden echt langs je achtertuintje.

Daarna nog even de Sjonnies welke vooral zaterdagnacht zoveel mogelijk herrie willen maken.

Als ze daarmee klaar zijn mogen ze bij ons aan komen kloppen. :W
 
Dan moeten ze er maar voor zorgen dat ze uitlaten op de markt brengen die aan de emissie eisen voldoen, maar wel goed herrie maken ;) , uiteindelijk is het wel zo dat het veel veiliger is als ze je aan kunnen horen komen.
 
Dan moeten ze er maar voor zorgen dat ze uitlaten op de markt brengen die aan de emissie eisen voldoen, maar wel goed herrie maken ;) , uiteindelijk is het wel zo dat het veel veiliger is als ze je aan kunnen horen komen.

Je bedoelt die onzin van "Loud pipes saves lives"????? Er is écht geen koekblikker die je aan hoort komen, met dichte ruiten en een muziekje aan of de GSM aan het oor.....

Ik rijd ook met een open pijp, maar doe dat omdat ik het zelf een lekker geluid vind. Dat het veiliger zou zijn is een kul-argument.
 
Je bedoelt die onzin van "Loud pipes saves lives"????? Er is écht geen koekblikker die je aan hoort komen, met dichte ruiten en een muziekje aan of de GSM aan het oor.....

Ik rijd ook met een open pijp, maar doe dat omdat ik het zelf een lekker geluid vind. Dat het veiliger zou zijn is een kul-argument.

Dan heb je geen echte motor of geen goede uitlaat. :P
Je doet iig iets fout. :Y
 
_O-
Meeste circuits waar ik ben geweest doen behoorlijk fel aan geluidscontroles ;)
Er zijn ook nog andere soorten circuits ....
Maar daar gaat het niet om. Ik bedoel, dat is geen openbare weg. Daar telt de hier bedoelde geluidswetgeving niet.

Je mag toch ook slicks kopen? Terwijl je niet zonder profiel op de weg mag rijden. Gaan we dat nu ook verbieden?
 
Waar maken ze zich druk om? De meeste uitlaten hebben verwijderbare db-killers. Ze promoten gewoon uitlaten met een db-killer erin. Eénmaal verkocht, kunnen ze het er gewoon eraf schroeven.

Niets illigaals aan. :P
 
Blablabla investeringen in de luchtkwaliteit teniet doen.

Zijn open uitlaten zonder db killer dan slechter voor luchtkwaliteit dan eentje met db killer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan