Verkoop van (motoren) open uitlaten verboden

Verkoop van (motoren) open uitlaten verboden

  • gelijk hebben ze

    Stemmen: 42 24,7%
  • belachelijk

    Stemmen: 128 75,3%

  • Totaal aantal stemmers
    170
Zojuist gevonden dat mijn full akra systeem 3 dB (99dB) meer maakt bij zelfde toerental als origineel (96db)

Dus dat word E keurmerk graveren
 
Laatst bewerkt:
Hee daar,

Nou zit ik dit topic een beetje door te spitten maar zie hier weinig over (of niet goed gelzen :P ),

Als ik met mij appie met competion use only uitlaat rijdt en ik wordt staande gehouden,
moet je dan je pijp inleveren of krijg je een bekeuring??
Hoe zit dat???

Gr.
Johan

Alleen bekeuring als ze erop controleren (TT bv).
Mijn uitland is ook niet E-gekeurd maar maakt echt geen asociaal hard geluid zoals bv de bos superbike.
Dus dan valt het volgens mij wel mee met die bekeuring ,maarja je weet maar nooit in dit land. -O-
En in duitsland heb je meer kans dat de pijp in beslag genomen word.
 
Zojuist gevonden dat mijn full akra systeem 3 dB (99dB) meer maakt bij zelfde toerental als origineel (96db)

Dus dat word E keurmerk graveren

En dan pleeg je een misdrijf namelijk ''valsheid in geschriften''.
en als ze je daarvoor pakken dan had je toch (veel) liever die bekeuring gehad voor het hebben van een niet E-gekeurde demper.
 
*zucht*

Ik denk toch dat NL langzaamaan dezelfde regelgeving krijgt wat dempers betreft als bij onze oosterburen. -O-

Ik kan wel zeggen van ''schijt aan de overheid ik blijf lekker met m'n niet E-gekeurde pijp rondrijden'' ,maar daar heb ik alleen mezelf mee.
Maar vanaf de andere kant wil ik ''ze'' ook weer niet hun zin geven door heel braaf een E-gekeurde pijp aan te schaffen alleen omdat het moet van ''hun''.
 
Laatst bewerkt:
*zucht*

Ik denk toch dat NL langzaamaan dezelfde regelgeving krijgt wat dempers betreft als bij onze oosterburen. -O-

Ik kan wel zeggen van ''schijt aan de overheid ik blijf lekker met m'n niet E-gekeurde pijp rondrijden'' ,maar daar heb ik alleen mezelf mee.
Maar vanaf de andere kant wil ik ''ze'' ook weer niet hun zin geven door heel braaf een E-gekeurde pijp aan te schaffen alleen omdat het moet van ''hun''.


dat heb ik nu precies het zelfde ja moet altijd maar naar hun regels leven maar of het daar nou zo beter van wordt :N
 
Alleen bekeuring als ze erop controleren (TT bv).
Mijn uitland is ook niet E-gekeurd maar maakt echt geen asociaal hard geluid zoals bv de bos superbike.
Dus dan valt het volgens mij wel mee met die bekeuring ,maarja je weet maar nooit in dit land. -O-
En in duitsland heb je meer kans dat de pijp in beslag genomen word.

En als dan je pijp(en) in beslag worden genomen??
Moet je dan zonder verder rijden? Lijkt me nog iets meer geluid maken! *O*
 
Tja ik ben dan toch voor E keur merk graveren hoor. De demper voldoet en met db killer is die zelfs stiller als standaard. Hij mist enkel een regeltje tekst. Wat dan, demper van 500 euro weg gooien ? dies gek.
 
Tja ik ben dan toch voor E keur merk graveren hoor. De demper voldoet en met db killer is die zelfs stiller als standaard. Hij mist enkel een regeltje tekst. Wat dan, demper van 500 euro weg gooien ? dies gek.

Tja ik zit nou ook een beetje te tobben met mijn 3 maand oude halfsysteem van €600,- ZONDER E-KEUR! :(
 
Weet toevallig iemand waar je dit Ekeur merk kunt vinden op de uitlaat?
Heb zelf LeoVince SBK.
Groentes Jack
 
Een langsdenderende Ducati? Heerlijk geluid. Een jankende R1 of GSXR? Prachtig. Een bulderende Harley? Mwhoa. Als je een hele dag met mooi weer al tientallen Ducati's, Supersports en Choppers hebt gehoord dan begint het geluid op den duur te irriteren.
Achter mijn woning loopt een mooie provinciale 80 km weg en prachtige bochten, zelfs met enige verkanting. Op zomeravonden en zondagen wordt de weg door heel wat motorrijders opgenomen in de route. Snelheidscontrole komt bijna niet voor dus die snelheidsbeperking is ook geen belemmering. Wel een paar kruisingen, maar met een beetje geluk heb je daar niet al te veel hinder of ongemak van.
Op de mooie zondagen en zomeravonden wordt het plezier om lekker in de tuin door te brengen flink aangetast door al die langsdenderende motorrijders.
Natuurlijk ook door de nep GTI'tjes met sportuitlaat en witte petjes achter het stuur en de dreunende hardcore klanken uit rijdende klankkasten.
Wat ik hiermee wil zeggen. Per individu bekeken zal ik mij er niet druk om maken. Maar al die individuen die gewoon lekker doen waar ze zelf zin aan hebben vormen op bepaalde momenten door hun aantallen wel een groep. Dan wordt het al snel de groep motorrijders (of GTI rijders of bromfietsers etc etc) die aangekeken wordt voor de overlast en zal er al snel een willig oor zijn voor beperkende maatregelen.
Ik ben ook voor de vrijheid van het individu, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat deze vrijheid ten koste gaat van het leefgenot van een grote groep medemensen.
Ook met geluidseisen is nog wel een sportief geluid mogelijk. Het is tegenwoordig al heel goed mogelijk om een mooi sportief geluid voor een auto of motor te componeren. De fabrikanten stoppen heel veel geld en energie in het ontwikkelen van een uitlaatsysteem met een mooi geluid. Ik vind het geluid van een originele GSXR of RSV Mille geweldig. Evenals dat van een Porsche 911 of BMW M5. Klinkt als muziek in de oren, maar dan wel binnen de geluidsnormen.
 
Een langsdenderende Ducati? Heerlijk geluid. Een jankende R1 of GSXR? Prachtig. Een bulderende Harley? Mwhoa. Als je een hele dag met mooi weer al tientallen Ducati's, Supersports en Choppers hebt gehoord dan begint het geluid op den duur te irriteren.
Achter mijn woning loopt een mooie provinciale 80 km weg en prachtige bochten, zelfs met enige verkanting. Op zomeravonden en zondagen wordt de weg door heel wat motorrijders opgenomen in de route. Snelheidscontrole komt bijna niet voor dus die snelheidsbeperking is ook geen belemmering. Wel een paar kruisingen, maar met een beetje geluk heb je daar niet al te veel hinder of ongemak van.
Op de mooie zondagen en zomeravonden wordt het plezier om lekker in de tuin door te brengen flink aangetast door al die langsdenderende motorrijders.
Natuurlijk ook door de nep GTI'tjes met sportuitlaat en witte petjes achter het stuur en de dreunende hardcore klanken uit rijdende klankkasten.
Wat ik hiermee wil zeggen. Per individu bekeken zal ik mij er niet druk om maken. Maar al die individuen die gewoon lekker doen waar ze zelf zin aan hebben vormen op bepaalde momenten door hun aantallen wel een groep. Dan wordt het al snel de groep motorrijders (of GTI rijders of bromfietsers etc etc) die aangekeken wordt voor de overlast en zal er al snel een willig oor zijn voor beperkende maatregelen.
Ik ben ook voor de vrijheid van het individu, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat deze vrijheid ten koste gaat van het leefgenot van een grote groep medemensen.
Ook met geluidseisen is nog wel een sportief geluid mogelijk. Het is tegenwoordig al heel goed mogelijk om een mooi sportief geluid voor een auto of motor te componeren. De fabrikanten stoppen heel veel geld en energie in het ontwikkelen van een uitlaatsysteem met een mooi geluid. Ik vind het geluid van een originele GSXR of RSV Mille geweldig. Evenals dat van een Porsche 911 of BMW M5. Klinkt als muziek in de oren, maar dan wel binnen de geluidsnormen.

Als je dat toch heerlijke geluiden vindt zie ik geen probleem. :+
Zou daar ook wel willen wonen! Zou smullen van de circuit geluiden in mijn tuin!
 
Als je dat toch heerlijke geluiden vindt zie ik geen probleem. :+
Zou daar ook wel willen wonen! Zou smullen van de circuit geluiden in mijn tuin!

Wanneer het een zomer lang duurt ga je er waarschijnlijk anders over denken...
 
Een langsdenderende Ducati? Heerlijk geluid. Een jankende R1 of GSXR? Prachtig. Een bulderende Harley? Mwhoa. Als je een hele dag met mooi weer al tientallen Ducati's, Supersports en Choppers hebt gehoord dan begint het geluid op den duur te irriteren.
Achter mijn woning loopt een mooie provinciale 80 km weg en prachtige bochten, zelfs met enige verkanting. Op zomeravonden en zondagen wordt de weg door heel wat motorrijders opgenomen in de route. Snelheidscontrole komt bijna niet voor dus die snelheidsbeperking is ook geen belemmering. Wel een paar kruisingen, maar met een beetje geluk heb je daar niet al te veel hinder of ongemak van.
Op de mooie zondagen en zomeravonden wordt het plezier om lekker in de tuin door te brengen flink aangetast door al die langsdenderende motorrijders.
Natuurlijk ook door de nep GTI'tjes met sportuitlaat en witte petjes achter het stuur en de dreunende hardcore klanken uit rijdende klankkasten.
Wat ik hiermee wil zeggen. Per individu bekeken zal ik mij er niet druk om maken. Maar al die individuen die gewoon lekker doen waar ze zelf zin aan hebben vormen op bepaalde momenten door hun aantallen wel een groep. Dan wordt het al snel de groep motorrijders (of GTI rijders of bromfietsers etc etc) die aangekeken wordt voor de overlast en zal er al snel een willig oor zijn voor beperkende maatregelen.
Ik ben ook voor de vrijheid van het individu, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat deze vrijheid ten koste gaat van het leefgenot van een grote groep medemensen.
Ook met geluidseisen is nog wel een sportief geluid mogelijk. Het is tegenwoordig al heel goed mogelijk om een mooi sportief geluid voor een auto of motor te componeren. De fabrikanten stoppen heel veel geld en energie in het ontwikkelen van een uitlaatsysteem met een mooi geluid. Ik vind het geluid van een originele GSXR of RSV Mille geweldig. Evenals dat van een Porsche 911 of BMW M5. Klinkt als muziek in de oren, maar dan wel binnen de geluidsnormen.

Goed verhaal. Punt

Gelukkig rij ik nog met een bike (Z750) die standaard een mooi sportief (en in lagere toeren bass-ig) geluid heeft. En t ziet er nog goed uit ook. Dat is ook de reden dat ik eigenlijk (nog) geen open demper heb gemonteerd. Als ik t grote verschil zelf niet hoor zie ik er t nut niet van in.
De enige reden als ik iets zou monteren zou t de looks en/of vermogenswinst zijn. Ik zou er dan waarschijnlijk de DB-killer in laten zitten.
Ik heb wel jaren met een Tengai 650 1-cilinder gereden met open BSM-systeem erop. Daar kwamen flinke klappen uit! Daar heb ik van genoten, maar zie t nu allemaal wat relativerend(er). Ik betrap me er nu weleens op dat ik juist in kleine dorpjes waar je toch maar 50 mag niet onnodig toeren ga zitten maken. Zodra er ruimte is draai ik de kraan wel weer open.
 
Laatst bewerkt:
Niks mis mee toch?? Maar er zijn natuurlijk motoren waar standaard BAGGER-uitlaten onder hangen :P

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan