Verkoop van (motoren) open uitlaten verboden

Verkoop van (motoren) open uitlaten verboden

  • gelijk hebben ze

    Stemmen: 42 24,7%
  • belachelijk

    Stemmen: 128 75,3%

  • Totaal aantal stemmers
    170
Bij de eerste 20 reacties had al iemand geschreven dat open uitlaten altijd al verboden waren , dus ik snap eigenlijk niet waarom dit topic zo lang is . Weer dat welles - nietes verhaal over die dempers :Z

:^

Ben ook maar eens op onderzoek uitgegaan, maar op het verhaaltje in de ProMotor na kan ik er niets over vinden. Kan iemand misschien bronnen vermelden voor deze op handen zijnde actie van de ECD?
 
LoL wel eens geprobeerd bagger zat 6 hoog en ik kwam geen meter voorruit daarna een zooitje schoonmaak werk.

was geen succes en dus niet voor herhaling vatbaar.

wel met nat weer een stukje gras mee pakken, en een soort rollende burnout achtig iets maken m.a.w strepen trekken.
Vinden de buurt koters leuk omwonenden minder


_O-
 
Ey Jeff, succesvol topic hiero :P

Maar open pijpen. Tja, bij een twin geeft het gewoon een extra kick wat je in de buik voelt doortrillen, bij een 4 in lijn dat heerlijke gejank. Adds another dimension.
Maar ik kan me echt goed voorstellen dat mensen die langs dijkjes wonen het echt niet kunnen waarderen, aangezien die er voornamelijk voor de rust wonen :Y
En over hetzelfde geldt voor fietsend verkeer over deze dijkjes. Maar ben het wel met eerder genoemd argument eens dat het spelende kindere attendeerd, maar dan draai je neem ik aan niet meer van 5000 rpm :+

Denk dat de filerijdende yuppen koekblikker "Golf Sjonnies" en Open pijp racers toch wel over één kam scheert. Lekker generaliseren. Zijn we goed in hier in NL :P
 
Laatst bewerkt:
En over hetzelfde geldt voor fietsend verkeer over deze dijkjes. Maar ben het wel met eerder genoemd argument eens dat het spelende kindere attendeerd, maar dan draai je neem ik aan niet meer van 5000 rpm :+
Ik mag aannemen dat fietsers op een dijk met gepaste (veilige) snelheid worden gepasseerd, ook die kunnen rare capriolen uithalen. Om over dieren (paarden enzo, die schrikken heel makkelijk en kunnen heel gek doen dan) maar te zwijgen.
 
Ik mag aannemen dat fietsers op een dijk met gepaste (veilige) snelheid worden gepasseerd, ook die kunnen rare capriolen uithalen. Om over dieren (paarden enzo, die schrikken heel makkelijk en kunnen heel gek doen dan) maar te zwijgen.

Dat spreekt inderdaad voor zich. Maar wanneer deze fietsende menigte is gepasseerd is vol aan het gas hangen tot in het rood. Kan me voorstellen dat ze het niet waarderen. Maar ga niet de moraalridder uithangen, vind de sounds zelf veelste mooi... :z
 
:? Je zegt nagenoeg hetzelfde als ik maar toch ga je met een vingertje naar me wijzen en verwijten maken? Of interpreteer ik het nu verkeerd?
Eh,

Sorry, het is geen verwijt naar jou, ik ben het helemaal met jou eens. Mijn excuses als het anders overkomt. Maar, zoals ik schrijf in mijn verhaaltje, rij ik zelf ook met een vervangingsdemper rond. In eerste instantie had ik het idee dat de motor na vervanging een klere herrie maakte, maar navraag bij de buren leerde mij dat dit niet zo is. Ik denk zelf dat dit komt omdat de vervangings-uitlaat veel korter is, waardoor ik nu recht boven het uiteinde van de demper zit.


De originele uitlaatjes die hier in Nederland onder motoren zitten zijn erg stil. Vervangingsdempers moeten schijnbaar aan andere eisen voldoen, want die zijn veel minder stil. En daarom kan je binnen de grenzen van hetgeen de wet toestaat toch met een duidelijk hoorbaar motorgeluid rondrijden.

Bovendien is de vorm van de uitlaat zelf een belangrijke factor bij de geluidservaring van de motorrijder zelf. Ik neem even aan dat je een mooi motorgeluid hoofdzakelijk voor jezelf wil creëeren. Daarom zou je ook eens kunnen kijken naar kortere uitlaten als het om een mooier geluid zelf gaat.
Andere mensen horen namelijk liever schijtvogeltjes fluiten dan een mooie viercilinderhuil. Met wat andere uitlaten kan jij jouw viercilinder horen janken en andere mensen kunnen op een paar honderd meter afstand toch naar het pieperdepiepiep van de schijtvogeltjes luisteren. Iedereen (bijna) gelukkig dus....

Het is echt niet noodzakelijk om heel Nederland van dat gereutel van die bromtuf te voorzien. Bovendien zijn er mooie cd's in de handel met formule een en superbike geluiden voor die momenten dat iemand echt behoefte heb aan dit soort geluiden.
 
Laatst bewerkt:
Is het niet het geluid, dan is het wel de snelheid, is het niet de snelheid, dan is het wel omdat het te druk wordt.........:z Allemaal bull agumenten om dijken af te sluiten.

Zet gelijk een heel hek om nederland heen :+

En bedenk; bij een afgeloten weg maakt het helemaal niet meer uit of je veel herrie maakt of niet 8-) je mag er gewoon helemaal niet meer komen ;)

En bedenk ook eens dat IK het verbodbord niet geplaatst heb, dus wie is hiervoor wel verantwoordelijk? })

O-)
 
Laatst bewerkt:
Nu wordt voor het gemak álles ff over dezelfde kam geschoren.
Het ging over open uitlaten, dacht ik....

We hebben, zoals wel vaker gebeurt, gewoon ons eigen nest bevuild.
Ik heb jaren lang, elke nacht, een motorrijder Purmerend in horen rijden. Kilometers lang hoorde je het geluid van die motor aanzwellen, om dan weer kilometers lang weg te zakken. Een buurman had de gewoonte om z'n chopper met open pijpen elke ochtend een stukje bij z'n huis vandaan te starten. Waarom?Omdat z'n vrouw het toch wel erg lawaaïig vond. Dat ie vervolgens bij een ander voor de deur ging staan was natuurlijk geen probleem...... Onderweg kom je motorrijders tegen die als uitlaat alleen nog maar een stukje uitlaatbocht met daaraan een open sierpijpje hebben. Horen en zien vergaat je als je er in de buurt rijdt.
Iedereen die dát te verdedigen vindt, moet zich laten nakijken.

Zeker, er zijn zeurpieten. En inderdaad, een standaard uitlaat klinkt als een haardroger. Okee, een open pijp hóeft niet onbeschoft hard te klinken.
Maar om iedereen die langs een dijk woont en vindt dat het wel íets minder kan nu af te serveren als zeurpieten gaat me wel wat ver. Als je zo af en toe een groep motorrijders langs hoort knetteren, och.... maar als dat de hele dag zo doorgaat kan ik me voorstellen dat mensen er knap ziek van worden.

Ieder reëel denkend mens zal zich er van bewust zijn dat de vrijheid van de één ophoudt, waar die van de ander begint.....
Motorrijder hoeft toch niet per definitie synoniem te staan aan a-sociaal???? Ik realiseer me dat sommigen dat erg stoer vinden, maar.....
 
:^

Ben ook maar eens op onderzoek uitgegaan, maar op het verhaaltje in de ProMotor na kan ik er niets over vinden. Kan iemand misschien bronnen vermelden voor deze op handen zijnde actie van de ECD?

Kan je ook weinig over vinden. Deze acties zijn allereerst gericht op de dealers. Daar gaan de controles plaatsvinden. Deze worden gezien als de 'bron'.
De Bovag heeft een brief verstuurd naar al haar leden met de mededeling dat er controles plaats gaan vinden en dat alle dealers die nog illegale dempers in hun showroom hebben of aanbieden niet meer vermeld gaan worden op de Bovag website.
 
Kan je ook weinig over vinden. Deze acties zijn allereerst gericht op de dealers. Daar gaan de controles plaatsvinden. Deze worden gezien als de 'bron'.
De Bovag heeft een brief verstuurd naar al haar leden met de mededeling dat er controles plaats gaan vinden en dat alle dealers die nog illegale dempers in hun showroom hebben of aanbieden niet meer vermeld gaan worden op de Bovag website.

En jij beschikt over dat schrijven van de Bovag?
 
Kan je ook weinig over vinden. Deze acties zijn allereerst gericht op de dealers. Daar gaan de controles plaatsvinden. Deze worden gezien als de 'bron'.
De Bovag heeft een brief verstuurd naar al haar leden met de mededeling dat er controles plaats gaan vinden en dat alle dealers die nog illegale dempers in hun showroom hebben of aanbieden niet meer vermeld gaan worden op de Bovag website.

en onder "illegale" dempers wordt verstaan dempers zonder e-keur??

Overigens werd ik afgelopen zomer door een buurman gevraagd of ik smorgens wat stiller kon doen als ik om 6:30 uur wegreed......
Op mijn R1100GS met standaard uitlaat + kat..... Als ik mijn helm op heb moet ik op de toerenteller kijken of het ding draait, zo stil is die combinatie :N Men heeft altijd wat te zeuren...
 
Tja, er zijn zoveel dingen die vervelend zijn. Ikzelf ben dol op het geluid van een motor die voorbij schiet en erger me kapot aan de auto's met subwoofers, amps en de hele flikkerse boel.

Waarom zeg ik dit? Omdat er een keer een eenduidig beleid moet komen. Als je geen dempers zonder DB-killers mag, waarom dan wel voor subwoofers en dergelijke?

Ik wil ook mijn rust... ;)
 
De meeste van bovenstaande reacties laten duidelijk zien hoe kortzichtig en hardhorend al die voorstandes van open uitlaten zijn. Ik ben echt geen motorhater, kan een beetje sportief geluid zeker waarderen, doch haat de motoren die met open uitlaten rijden. Zij bederven het grandioos voor alle goedwillende. Hoe langer zij met open uitlaten rondscheuren, des te eerder worden nog strengere maatregelen getroffen, leuke wegen in het weekend afgesloten etc. Dat is in Duitsland gebeurt, is al van kracht op enige rivierdijken in Nederland en zal nog wel uitgebreid worden. Eigen schuld, dikke bult en met dank aan de open boys. Het is te hopen dat de politie zo snel mogelijk deze a-sociale bikers langs de kant zet of liever nog een rijverbod voor 6 weken, dan kunnen de normale motorijders nog vele jaren een snelle toer maken.
Groet uit het Noorden,
Pigion
whehehe

Agent : " je knipperlicht werkt niet ... Zeg maar salu tegen je motor voor 8 weken 8-) "


Maar euhm deze regeling telt niet voor België hé :+
 
en onder "illegale" dempers wordt verstaan dempers zonder e-keur??

Klopt helemaal! De term 'open dempers' gaat ook nergens over. Een demper waar je door heen kunt kijken kan nog wel gekeurd zijn. Indien een demper niet officieel gekeurd is voor een bepaald type motorfiets en dus geen e-keur heeft, is hij illegaal.
 
Kan iemand mij vertellen wat het verband is tussen open uitlaten en milieu uitstoot :?

Wat mij betreft een hele rare regel, en die mensen met hun toerfietsen die lopen te zeuren dat de dijken worden afgesloten vanwege sportmotoren met hun open uitlaten, mogen ook wel eens bij zichzelf te rade gaan of een georganiseerde toertocht met 200+ motoren wel een goed idee is. Lijkt me meer verstoring opleveren dan een klein groepje of individu die in een paar tellen gepasseerd zijn.
 
Zou hij misschien een sneltoets hebben voor het posten van die afbeelding?
Zit hem iig wel hoog.....

:z

Kijk eens aan, je onthoudt het blijkbaar wel.....stel je voor dat je er ook nog eens over gaat nadenken......

M'n doel toch bereikt :+ :+
 
Ik weet welk stuk je bedoelt, daar woont ene meneer die in de gemeenteraad zit ofzo, die denken vanalles te mogen zeggen (en krijgen het meestal voor elkaar). Nog mooier is een nieuwbouw wijk genaamd "de swaenswijkstraat" (de naam zegt het al). Allemaal stadskakkers die een dorpje opzoeken. Iemand had daar een keer zijn (ZEEEEEER DIKKE) Pontiac Firebird geparkeerd. Werd hem gevraagd deze weg te halen want hij lijkt op een pooier bak....pffff....wat een eikels, ik rijd altijd ff volgas door deze straat. Komen hier wonen, denken gelijk ff te bepalen wat de regels zijn. :( :r :r :r :r :r

Kunnen we hier niet es een keer onze MF meeting houden?
Of een massale burnout doen?
 
Ik rij ook met open uitlaat. Maar ik kan me beheersen en hoor dan ook geen slecht woord over herrie oid :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan