Verkoop van (motoren) open uitlaten verboden

Verkoop van (motoren) open uitlaten verboden

  • gelijk hebben ze

    Stemmen: 42 24,7%
  • belachelijk

    Stemmen: 128 75,3%

  • Totaal aantal stemmers
    170
Nu wordt voor het gemak álles ff over dezelfde kam geschoren.
Het ging over open uitlaten, dacht ik....

We hebben, zoals wel vaker gebeurt, gewoon ons eigen nest bevuild.
Ik heb jaren lang, elke nacht, een motorrijder Purmerend in horen rijden. Kilometers lang hoorde je het geluid van die motor aanzwellen, om dan weer kilometers lang weg te zakken. Een buurman had de gewoonte om z'n chopper met open pijpen elke ochtend een stukje bij z'n huis vandaan te starten. Waarom?Omdat z'n vrouw het toch wel erg lawaaïig vond. Dat ie vervolgens bij een ander voor de deur ging staan was natuurlijk geen probleem...... Onderweg kom je motorrijders tegen die als uitlaat alleen nog maar een stukje uitlaatbocht met daaraan een open sierpijpje hebben. Horen en zien vergaat je als je er in de buurt rijdt.
Iedereen die dát te verdedigen vindt, moet zich laten nakijken.

Zeker, er zijn zeurpieten. En inderdaad, een standaard uitlaat klinkt als een haardroger. Okee, een open pijp hóeft niet onbeschoft hard te klinken.
Maar om iedereen die langs een dijk woont en vindt dat het wel íets minder kan nu af te serveren als zeurpieten gaat me wel wat ver. Als je zo af en toe een groep motorrijders langs hoort knetteren, och.... maar als dat de hele dag zo doorgaat kan ik me voorstellen dat mensen er knap ziek van worden.

Ieder reëel denkend mens zal zich er van bewust zijn dat de vrijheid van de één ophoudt, waar die van de ander begint.....
Motorrijder hoeft toch niet per definitie synoniem te staan aan a-sociaal???? Ik realiseer me dat sommigen dat erg stoer vinden, maar.....
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Je bedoelt die onzin van "Loud pipes saves lives"????? Er is écht geen koekblikker die je aan hoort komen, met dichte ruiten en een muziekje aan of de GSM aan het oor.....

Ik rijd ook met een open pijp, maar doe dat omdat ik het zelf een lekker geluid vind. Dat het veiliger zou zijn is een kul-argument.


bij mij gaan ze wel mooi aan de kant als ik achter hen kom aangereden...
soms wil ik zelf niet inhalen , en gaan de autobestuurders met de rechterwielen op het fietspad rijden |( .
luide uitlaten horen ze wel!

en het kan mij echt niet schelen, zeker niet met het argument van : denk aan je buren of speelstraat... kinderen springen ook spontaan achteruit met de handen op de oren..
en ik moet ook elke zondag de schlager hits van mijn buurman aanhoren, of elke zater -en zondag de feestzaal van de achterburen aanhoren...
of de plaatselijke fanfare, of de maandelijkse wielerwedstrijd..kan zo maar doorgaan
of die schreeuwerige kinderen.. hoor je mij al die zaken verbieden |( |( |(


ik ga gewoon door met mijn open uitlaat :W
 
Open uitlaten? Wat zijn dat? Gewoon een versnelling opschakelen als je langs de pliesie rijdt en bidden dat ze je niet langs de kant zetten.

Moet toch eigenlijk geen probleem zijn als je met "iets" meer, mooiere, betere sound rijdt. :r dat krijg je er van.
 
Ik heb een laser hotcam halfsysteem erop liggen (zonder E-keur dus),maar ik krijg nooit nare reacties oid als ik door ons dorp rij.
Ik rij daar dan ook altijd met max 6000 toeren.
En ik vind het geluid eigenlijk ook helemaal niet zo hard wat eruit komt.
Het halfsysteem gaat er in ieder geval nog niet af want hij was €600,- en ligt er pas een paar maanden op. ;(

Ach ,we zien wel. 8-)
 
ik heb niet eens een normale demper bij mijn bandiet, maar zoveel herrie vind ik hem nu ook weer niet maken. ik neem die boete wel voor lief.. in het begin zat ik ook de kloten met die DB killer maar dat ding moet je er echt in rammen op een manier dat je denkt zo hoort het niet te gaan dus laat die ook maar zitten.
 
Ik ben het met JanB eens, maar er zijn ook een hoop zeurpieten in dit land hoor. Gaan in het boerendorp wonen op een boederij en dan vervolgens janken dat buurman boerteun in het weekend om 7 uur 's ochtends de traktor start. of de mensen die in hoofddorp gaan wonen en vervolgens janken om schiphol maar wel elk jaar met het vliegtuig op vakantie gaan... zo weet je dat als je aan een dijkje woond het in het weekend een drukke toestand is met allerlij verkeer. Daar kies je zelf voor. ik zie nu regelmatig staan: Alleen toegan voor aanwonenden of: Verboden voor motoren..

Mensen zeiken te snel, maar als het in hun eigenstraatje valt moeten anderen opeens niet zeuren..
 
Ik heb het vermoeden dat het gewoon gaat om complete systemen, zonder katalysator, zoals al een aantal keer eerder gemeldt. Een demper maakt tegenwoordig niet meer uit, op het geluid na. Zolang dat niet buitensporig hard is, is het toch geen probleem? Dat de katalysator eraan moet geloven vind ik dan wel weer een uiterste. Daar zit dan het grootste knelpunt. Maar alleen een andere demper met E-keur? Zou ik me niet druk om maken, en ik denk ook niet dat die wetgeving hierop slaat :) .
 
Ik heb het vermoeden dat het gewoon gaat om complete systemen, zonder katalysator, zoals al een aantal keer eerder gemeldt. Een demper maakt tegenwoordig niet meer uit, op het geluid na. Zolang dat niet buitensporig hard is, is het toch geen probleem? Dat de katalysator eraan moet geloven vind ik dan wel weer een uiterste. Daar zit dan het grootste knelpunt. Maar alleen een andere demper met E-keur? Zou ik me niet druk om maken, en ik denk ook niet dat die wetgeving hierop slaat :) .


ik hoop 't .
ik las net iets over dat een bepaald type motor 99db stationair mocht maken (gsxr1000 oid) ,nou dat haalt de mijne van z'n lang zal ze leven niet. :N
 
1000 2005 mag 96db maken bij 5000 of 6000 toeren.


En verder, we zien het volgend jaar wel weer, hopelijk gaat men iets doen en de uitlaten die echt onwijs luid zijn (boven de 105db ofzo bij 5000/6000 toeren ) en aan die open uitlaten onder die choppers/harleys

Als het dit jaar mee zit valt het misschien volgend jaar wel tegen, uiteindeiljk gaat men er toch iets aan doen.
 
Heeft er iemand nog een demper voor een CBR 600 uit 89 beschikbaar "voor weinig"

Ik heb nu een Laser K1, en van mij mag het allemaal wel wat stiller. Ik heb zelfs even gedacht dat het ding helemaal niks dempte, maar zonder demper was het lawaai nog erger.
Het beperkt mijn plezier in het rijden. Als ik langs en groep mensen rijdt schakel ik op en schoef zo min mogelijk aan het gas om het geluid te beperken. Bij het voorbijrijden van Paarden, gaat het gas dicht. Zo ook bij het voorbijrijden van kleine kinderen. Een mooi geluid is leuk, onnodig lawaai is niet leuk. (mening)

Toch ben ik tegen een verkoopverbod van herriepijpen. Er staat op deze pijpen (of in de bijgeleverde papieren) dat ze alleen gebruikt mogen worden voor showdoeleinden, en verboden zijn voor de openbare weg. Dit moet voldoende zijn. Er is duidelijke wetgeving voorhanden, de mogelijkheid om te handhaven is er.
 
Heeft er iemand nog een demper voor een CBR 600 uit 89 beschikbaar "voor weinig"

Ik heb nu een Laser K1, en van mij mag het allemaal wel wat stiller. Ik heb zelfs even gedacht dat het ding helemaal niks dempte, maar zonder demper was het lawaai nog erger.
Het beperkt mijn plezier in het rijden. Als ik langs en groep mensen rijdt schakel ik op en schoef zo min mogelijk aan het gas om het geluid te beperken. Bij het voorbijrijden van Paarden, gaat het gas dicht. Zo ook bij het voorbijrijden van kleine kinderen. Een mooi geluid is leuk, onnodig lawaai is niet leuk. (mening)

Toch ben ik tegen een verkoopverbod van herriepijpen. Er staat op deze pijpen (of in de bijgeleverde papieren) dat ze alleen gebruikt mogen worden voor showdoeleinden, en verboden zijn voor de openbare weg. Dit moet voldoende zijn. Er is duidelijke wetgeving voorhanden, de mogelijkheid om te handhaven is er.


Of je vult 'm ff opnieuw. Want ik weet niet hoe oud die demper is maar een demper gaat na verloop van tijd ook steeds minder dempen dus steeds harder klinken.

Anders kun je eventueel ook nog een DB-killer maken en erin proppen.
 
Laatst bewerkt:
bij mij gaan ze wel mooi aan de kant als ik achter hen kom aangereden...
soms wil ik zelf niet inhalen , en gaan de autobestuurders met de rechterwielen op het fietspad rijden |( .
luide uitlaten horen ze wel!

en het kan mij echt niet schelen, zeker niet met het argument van : denk aan je buren of speelstraat... kinderen springen ook spontaan achteruit met de handen op de oren..
en ik moet ook elke zondag de schlager hits van mijn buurman aanhoren, of elke zater -en zondag de feestzaal van de achterburen aanhoren...
of de plaatselijke fanfare, of de maandelijkse wielerwedstrijd..kan zo maar doorgaan
of die schreeuwerige kinderen.. hoor je mij al die zaken verbieden |( |( |(


ik ga gewoon door met mijn open uitlaat :W

Toevallig Feyenoord "supporter" ? :+ :+
 
Leven en laten leven :z
Erger U niet,het komt toch allemaal anders ;)
Geniet van de mooie dingen in het leven O-)
Laat een ieder in z,n waarde :Z
Wees tolerant tegenover je medemens en gun mekaar het "licht"in de ogen :)
en zo zou ik nog wel een tijdje door kunnen gaan,alleen helaas zet het geen zoden aan de dijk :N
Ja , ik rijd ook altijd met oordoppen in omdat het wind geraas met 250+ m,n uitlaatgeluid overstemt,zelfs zonder dB-killer ,zodat ik nog lang mag genieten van andermans motorgeluid,legaal en illegaal *O*
E-keur met dB-killer,soms rij ik ermee,meestal zonder,t'is een mooi sociaal geluid volgens de buren en andere motorrijders 8-)
Probleem is volgens mij dat de meeste mensen teveel vrije tijd hebben waardoor ze dingen gaan zoeken,of wellicht speelt jaloezie een rol :r
Dat we met het milieu voorzichtiger om moeten gaan lijkt mij wel,dat open uitlaten nu zo'n hekel punt zijn is wat overdreven,de meeste motoren staan in de wintermaanden op stal en de km metrage zijn veel lager in verhouding tot andere weggebruikers,laten we gewoonweg verstandig handelen zonder ons druk te maken om wat een ander doet,scheelt gelijk weer veel stress :Y rij en bler voorzichtig :W
 
Leven en laten leven :z
Erger U niet,het komt toch allemaal anders ;)
Geniet van de mooie dingen in het leven O-)
Laat een ieder in z,n waarde :Z
Wees tolerant tegenover je medemens en gun mekaar het "licht"in de ogen :)
en zo zou ik nog wel een tijdje door kunnen gaan,alleen helaas zet het geen zoden aan de dijk :N
Ja , ik rijd ook altijd met oordoppen in omdat het wind geraas met 250+ m,n uitlaatgeluid overstemt,zelfs zonder dB-killer ,zodat ik nog lang mag genieten van andermans motorgeluid,legaal en illegaal *O*
E-keur met dB-killer,soms rij ik ermee,meestal zonder,t'is een mooi sociaal geluid volgens de buren en andere motorrijders 8-)
Probleem is volgens mij dat de meeste mensen teveel vrije tijd hebben waardoor ze dingen gaan zoeken,of wellicht speelt jaloezie een rol :r
Dat we met het milieu voorzichtiger om moeten gaan lijkt mij wel,dat open uitlaten nu zo'n hekel punt zijn is wat overdreven,de meeste motoren staan in de wintermaanden op stal en de km metrage zijn veel lager in verhouding tot andere weggebruikers,laten we gewoonweg verstandig handelen zonder ons druk te maken om wat een ander doet,scheelt gelijk weer veel stress :Y rij en bler voorzichtig :W


Amen :Y
 
Ow ja... Dat was ik vergeten... Als je een andere mening toegedaan bent dan MarkTT ben je een moraalridder/focker/loser. Doorhalen wat niet van toepassing is.

Wat moet het toch heerlijk leven zijn in jouw kleine wereldje... Je hoeft alleen maar aan jezelf en aan je eigen dingetjes en pleziertjes te denken. Wat een ander denkt, vindt of ervaart, doet toch niet terzake, want dat zijn maar moraalridders die overdrijven, overal een probleem van maken, etc. :z

Ik vind dat je niet moet overdrijven. Dat geldt voor zowel de voor- als tegenstanders van vet motorgeluid. Ten eerste hebben sportpijpen volgens mij, mits de motor erop is afgesteld geen nadelig effect op de uitstoot. Ik heb ook nog niet van een motorfiets met katalysator gehoord. Daarbij wordt 85% van de luchtvervuiling veroorzaakt door de zware industrie uit binnen en buitenland. Daar wordt weinig aan gedaan. Wat doen ze wel: Auto en motorrijders uitmelken met milieuheffingen en ander gel*l. :r
Dan de geluidsoverlast. Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent als je buurman iedere ochtend om 6 uur 's ochtens de motert warm laat lopen en daarme de hele wijk wekt.
Maar om nou af te dwingen dat elke motor als een naaimachientje spint vind ik het andere uiterste B| .
Bovendien of je over een dijkje vol gas lang fietsers of wandelaars knalt, met of zonder open pijp...Ze zullen zowieso niet blij met je zijn...en terecht.
Motorrijders op de dijk is vergelijkbaar met wielrenners op het fietspad. Ze denken dat het alleen voor hen is :N
Gewoon bepalen wat het maximum db's is wat uit een uitlaat mag komen, rekening houdend met technische wetten alvorens met wetboekwetten aan te komen 8-)
T*ring, wat een verhaal.
 
Langzaam maar zeker mogen we niks meer in dit bekrompen #@$!@%!@ land. Over 20 jaar mag je achter de geraniums zitten en in een geautomatiseerde kapsule naar je werk.

Stel je voor dat je nog lol beleeft aan het leven DAT KAN TOCH NIET!!! Dat leverd risico op voor gezondheid en het milieu :r :r :r


Laat al die politici lekker kapot vallen!!! Die open pijp gaat er dus echt NIET vanaf!
Betuttelende klere leiers zijn het!
 
Langzaam maar zeker mogen we niks meer in dit bekrompen #@$!@%!@ land. Over 20 jaar mag je achter de geraniums zitten en in een geautomatiseerde kapsule naar je werk.

Stel je voor dat je nog lol beleeft aan het leven DAT KAN TOCH NIET!!! Dat leverd risico op voor gezondheid en het milieu :r :r :r


Laat al die politici lekker kapot vallen!!! Die open pijp gaat er dus echt NIET vanaf!
Betuttelende klere leiers zijn het!

Helemaal mee eens!!!!! :Y
Staks mag en kan niks meer!!!!!!! :(
Wat is er nou nie mooi aan een open uitlaat?????
En de mensen die daar over :X moeten gewoon op een onbewoond eiland gaan wonen, maar ja dan zijn het de vogels weer die te veel herrie maken.........
Ik rij zelf met een bos gp1 uitlaat met een db maker erin, EL-PERRO weet hoe da klinkt!
Ik zelf vind het een super sound!!!! :Y
 
Hee daar,

Nou zit ik dit topic een beetje door te spitten maar zie hier weinig over (of niet goed gelzen :P ),

Als ik met mij appie met competion use only uitlaat rijdt en ik wordt staande gehouden,
moet je dan je pijp inleveren of krijg je een bekeuring??
Hoe zit dat???

Gr.
Johan
 
Oh ja, aangezien er hier genoeg zijn zonder...Ik heb een BOS-demper met DB-killer.
Hij zit gelast en gepopt, dus het is wel even werk om hem eruit te krijgen. Iedereen die ik ken van mijn motorclubje zegt dat ik 'm eruit moet halen.
Maar loopt ie er dan beter of slechter van?
 
ik heb 50mm open titanium termi's met E-keur, lekker puhh :P


snap alle ophef niet, merendeel van de mensen die zich eraan ergeren, ergeren zich aan alles wat niet in hun straatje past.

Ik woon een 300meter van een dijk langs de waal, erger me niet snel ergens aan, maar als ik hoor wat die tankers die over de rivier komen voor kabaal maken als jij in je bed ligt........of de trein die een km verder over de waalbrug dendert.....of de apache's die onze regio als oefenterrien hebben en dus regalmatig met 4 stuks lekker laag over komen.........van Bruchem die met z'n Scania V8 met open pijpen (machtig geluid trouwens)over de heemstraweg dendert.......................mij hoor je er niet over.

en dan moet ik mn uitlaatjes die een paar maanden per jaar 'herrie' maken verwijderen ??

Heb ook nog nooit commentaar gekregen op mn dempers of wat dan ook, dus blijven ze lekker zitten.

overigens vwb loud pipes saves lifes, leuke uitspraak, of er waarheid inzit weet ik niet, maar het valt mij wel op dat automoblisten me horen aankomen in de file, ook met de ramen dicht
 
Laatst bewerkt:
Werkt ook andersom....

Als automobilist ga ik voor elke motorrijder aan de kant als het redelijkerwijs mogelijk is (om de paar seconden kijk ik wel even in de spiegels).
Voor een motor met open pijpen (en dat hoor je inderdaad echt wel) ga ik zeker niet aan de kant.
 
beetje lul en drumstel redenering, ik heb het nog nooit meegemaakt dat er echt mensen bewust niet aan de kant gaan, of het moeten audi's, mercedessen of bmw's zijn, die lui hebben echt het idee dat de wegen er voor hun zijn neergelegd.

en dan bedoel ik met aan horen komen, gewoon normale snelheid en rpm en niet in zn een met 7000rpm, dat werkt idd averrechts.

wat dat aangaat kunnen de nederlandse koekblokkers nog veel leren van de duitsers en de fransen, die houden echt rekekenig met motorrijders, dat kun je hier niet zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan