verkoopgelul of niet

fazerboy

Die hard MF'er
7 mrt 2002
667
0
rooi
aangezien ik geen inruil heb kan ik voor een zeer nette prijs aan een nieuwe motor komen

de gebruikte versie van deze motor kost uit '02 slecht €1000 minder dan de nieuwprijs zonder inruil ! (niet echt intresant dus) zonder inruil is het verschil €1500 maar nog steeds niet interesant dus.

de reden van de verkoper van het nadeel van het kopen van een overjarige (goedkopere) motor (terwijl degene die ik kan kopen een echte 2004 is) zijn

-wij geven dan ook minder terug als we weten wat jij destijds betaald hebt :r
-tja, dat jij wel €1500 op zak hebt (verschil tussen nieuw en gebruikt in 2 bouwjaren)kan niet indereen zeggen

echter was ik blijkbaar niet welkom om wat te kopen voor de prijs die ik ervoor over heb gezien de kleine verschillen tussen nieuw en gebruikt maar persoonlijk ben ik van mening dat je best kan balen als je een bepaalde motor nu het een jaar hebt en dat je nu ziet dat ze ermee gaan stunten.
Door dit stunten zijn de verschillen tussen nieuw en gebruikt zo klein !

voorbeeld, een gebruitk buldogg 1100 uit '02 komt op €8250 terwijl hij nu nieuw bij sommige dealer €8500 kost
Waar zijn we dan toch mee bezig vraag ik mezelf af ?
Je zal maar zo'n bulldog hebben nu en hem willen inruilen, wat krijg je dan terug ? €6000 a €6500 !

ik ben dan ook van mening dat veel dealers met al dat gestunt elkaar en uiteindelijk de klanten naaien

hoe denken jullie hier over ?


p.s

ben natuurlijk wel blij dat ik nu zonder inruil een nieuwe motor kan kopen voor een (bijna) gebruikte prijs
 
Tja, "het pand moet ook betaald worden" is het cliché hè... :)

Maar je kunt toch gewoon verder shoppen en bij andere motorzaken vragen en informeren? Zonder inruil kun je m.i. áltijd wel een leuke korting krijgen.
 
De importeurs moeten aan het einde van het seizoen van hun oude voorraad af
Dus krijgen die dealers de fietsen voor minder of de dealers hebben teweinig motoren af genomen en moeten dus snel nog wat verkopen
En je weet als je een japanse sportfiets koopt als je hem weer in wilt ruilen je een type inruilt dat al weer twee veeeeeeeeeel betere versies heeft
Zie bijvoorbeeld een R1 was twee jaar geleden een superfiets en nu aan de straatstenen niet meer te slijten
Zolang de fabrieken er elk jaar weer een pk´tje of twee erbij sleutelen en een kilo´tje aflaten vallen zal dit wel zo blijven
Koop gewoon iets dat zijn waarde beter houdt of neem het verlies
 
Keihard tegenelkaar uitspelen ,en gewoon door shoppen zij moeten de handel kwijt die gedachte moet je projecteren naar de verkoper en niet andersom.
En als je de verkoper met een contractje laat lopen,klets je er nog ff een helm bij (alstrofee) 8-)
 
Ik vind persoonlijk dat de gemiddelde gebruikte motor veel te duur is.. Zeker vergeleken met auto's, daar schrijf je namelijk pas echt veel op af..
 
Zowerd mij laatst ook verteld dat de prijzen bij de betreffende dealer wel hoog moesten zijn, want hij zat op een toplocatie.
:? :? :? Alsof dat mijn probleem is :?

Nee, ......gewoon lekker in Duitsland sjoppen.


www.mobile.de


Yamaha BT1100 Bulldog1100 2004er Kategorie: Motorrad



EUR 7.960

Daten:
1100 ccm, 500 km, 48 kW (65 PS), EZ: 03/04, TÜV: 03/06, silber-metallic, Benzin, Kardan,

Besonderheiten:
Vorführfahrzeug, Scheckheftgepflegt
Beschreibung:
Neuwertiges Vorführfahrzeug zum super Barpreis. Finanzierung, Inzahlungnahme und Transport kein Problem. Wir sind Yamaha Vertragshändler. Das heisst für Sie: Kauf ohne Risiko !!

Händler:
A.S. Motorradtechnik
Industriepark Nord 51
D-53567 Buchholz-Mendt
Tel.: +49 - (0)2683 / 966908
Fax: +49 - (0)2638 / 966907
eMail an den Anbieter
 
hier moet je nog wel BTW EN BPM over betalen omdat ie nog te nieuw is.....
 
Zeker als je een jap koopt, zijn er in de provincie genoeg dealers die niet zoveel vragen als die jongens op die 'toplocaties'. Vaak staan de motoren daar in een schuur op een betonnen vloer en niet in een showroom met marmeren tegels, maar dat is alleen voor noobs die denken "dure locatie=kwaliteitsdealer".

Vind je em te duur, gewoon verder zoeken. Fazers zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan