Verkopen als geheel of in onderdelen?

Motorider

MF'er
19 mrt 2012
74
0
Rhenen
Hallo,

Ik heb een yamaha diversion xj600s uit '92.
Hij is omgebouwd naar een naked en heeft als kilometerteller zo'n kleine digitalen teller.
Ik weet ook de kilometer stand niet.
Mijn vraag dus aan jullie ervaren handelaren: is het het slimst om er een kilometer- en toerenteller op te bouwen en te verkopen of hem in onderdelen te verkopen.

Hier een foto:

http://img28.imageshack.us/img28/7771/20130106152308.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de kosten om hem af te bouwen er niet uit haalt in de verkoop prijs.

In onderdelen zal de motor vast het meeste opleveren, maar dan zit je met meer werk en risico of je de meeste onderdelen wel verkocht krijgt.
 
Dat is serieus een leuk dingetje.
Andere teller erop en zo verkopen is net zoveel werk als er een andere kont op bouwen en verkopen als nette streetfighter.

Heb verder geen zinvol antwoord op je vraag. O-)
 
Hoeveel tijd, ruimte, en gereedschap heb je? Genoeg, in onderdelen.

Niet: Zou je dat d'r al niet voor krijgen in z'n geheel? (aanbieden als pekelfiets?)

Tijd, ruimte, en gereedschap genoeg, maar verkopen als pekelfiets is misschien ook wel een goed idee ja. Maar krijg ik er in onderdelen meer dan 500 voor krijgen?
 
Tijd, ruimte, en gereedschap genoeg, maar verkopen als pekelfiets is misschien ook wel een goed idee ja. Maar krijg ik er in onderdelen meer dan 500 voor krijgen?

Als je de mensen kan vinden die net die onderdelen nodig hebt die jij hebt wel.
Vergeet neit dat je alles moet demonteren - waar tijd in gaat zitten - en dat je dan ook nog eens moet wachten op kopers die jouw spulletjes willen hebben. Daar gaat ook weer tijd overheen en dan moet je je afvragen: is dat het me het waard?
 
Lijkt me dat als je het los verkoopt 250 euro voor het frame een nette prijs is, en 250 voor het blok.
Dan heb je de rest nog.
Ik weet verder geen zak van dit model, maar meer dan 500 lijkt het me wel op te leveren.
Alleen het zal effe duren.
 
Lijkt me dat als je het los verkoopt 250 euro voor het frame een nette prijs is, en 250 voor het blok.
Dan heb je de rest nog.
Ik weet verder geen zak van dit model, maar meer dan 500 lijkt het me wel op te leveren.
Alleen het zal effe duren.

250 voor een frame? Is het van goud,dan?
En nog eens 250 voor een blok waar er duizenden van zijn en waarvan de km. stand onbekend is?
Je mag blij zijn als je 500 euro voor die hele motor krijgt.
 
Compleet voor de gemiddelde prijs op motorshopper zetten. En gewoon zorgen dat ie bravok in orde is.

Was mijn Hondatjes cb1 op die wijze binnen 2 maanden kwijt:-)

Succes Dré
 
Bedankt voor jullie reactie's, ik ga hem eerst als geheel proberen te verkopen denk ik.

Mvg David
 
Als je 'm in onderdelen weg gaat doen zit je met ruimte en je blijft d'r altijd wel mee zitten. Als je 'm weg wil hebben, gewoon gemiddeld in de markt zetten en de eerste die CASH bied rond de 350+ 'm gewoon meegeven. Hij blij, jij blij, iedereen blij. 8-)
 
Ik heb mijn diversion 700e betaald, er stonden wel weinig kilometers op. Toch vind ik het helemaal geen slechte koop, ding laat me nooit in de steek.
 
Ik heb ooit een cbr1000 f in onderdelen verkocht. Je zit dan lang met een steeds meer gedemonteerde motor die in de weg gaat staan en lastig te verplaatsen is al de wielen al verkocht zijn en blok en frame nog niet.
Ik had het geluk frame en kenteken te verkopen dus hoefde niet meer naar de RDW met het kenteken.
Maar je blijft ook met een hoop troep zitten die je uiteindelijk maar naar de lokale stortplaats brengt.
Het is nogal bewerkelijk ben ik achter gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan