Verkopen of opknappen ?

Hoi Hoi

Ik heb zelf een ZXR400 uit '94 en heb er wel kleine probleempjes mee gehad.
Heb de meeste dingen zelf gemaakt, maar voor sommige dingen laten weg brengen.
Ik merk aan me motor dat ze een beetje bejaard wordt maar dat hoort er bij.
Als je het een fijne motor vind moet je hem lekker maken.
Want het geld wat je er in stopt krijg je er toch niet meer uit.


Heb zelf nu wel een groter probleempje dat er iets in of bij me blok ratelt tussen de 3,5 en de 4,5 duizend toeren.
Iemand enig idee wat dat toevallig kan zijn??:)

Succes met wat je met je motor gaat doen.
 
Hoi Hoi

Ik heb zelf een ZXR400 uit '94 en heb er wel kleine probleempjes mee gehad.
Heb de meeste dingen zelf gemaakt, maar voor sommige dingen laten weg brengen.
Ik merk aan me motor dat ze een beetje bejaard wordt maar dat hoort er bij.
Als je het een fijne motor vind moet je hem lekker maken.
Want het geld wat je er in stopt krijg je er toch niet meer uit.


Heb zelf nu wel een groter probleempje dat er iets in of bij me blok ratelt tussen de 3,5 en de 4,5 duizend toeren.
Iemand enig idee wat dat toevallig kan zijn??:)

Succes met wat je met je motor gaat doen.
Niet toevallig je kuipdelen............ :?
 
Hoi Hoi

Ik heb zelf een ZXR400 uit '94 en heb er wel kleine probleempjes mee gehad.
Heb de meeste dingen zelf gemaakt, maar voor sommige dingen laten weg brengen.
Ik merk aan me motor dat ze een beetje bejaard wordt maar dat hoort er bij.
Als je het een fijne motor vind moet je hem lekker maken.
Want het geld wat je er in stopt krijg je er toch niet meer uit.


Heb zelf nu wel een groter probleempje dat er iets in of bij me blok ratelt tussen de 3,5 en de 4,5 duizend toeren.
Iemand enig idee wat dat toevallig kan zijn??:)

Succes met wat je met je motor gaat doen.


Nokkenasketting en/of spanner ?
 
voor niks gaat de zon op... ik zal gewoon eens iemand met verstand ( motorzaak) er naar laten kijken of je dat geld aan deze of een andere motor moet besteden. ( aankoop keuring of zo )

Ga ik morgen even doen :)



Dat getik in de motor was bij mij kwestie van ketting en tandwielen vervangen, idd rond hetzelfde toerental.
 
btw mascotte ff offtopic ik kijk net waar je woont, en daar kan je ook zien hoelang iemand MF lid is en hoeveel post enz... check jou data
Laatste bezoek:dinsdag 22 september 2009 23:16 (6 minuten geleden)
Aantal berichten geplaatst:608
Gemiddeld aantal berichten per dag:6,02
Tijd besteed op dit forum:136 jaren, 1 maand, 6 dagen, 6 uren en 28 minuten
Geregistreerd op:zaterdag 13 juni 2009 11:50 (3 maanden, 11 dagen en 11 uren geleden)

wel knap hoor :? :? :?
 
Laatst bewerkt:
heb je al een werkplaatshandboek ergens gescoord?

ik zou eerst ff de simpele dingen checken en eventueel vervangen zodat je weet dat het daar niet aan ligt.

anders doneer je hem aan zielig hoopje ellende 2010!
 
Lijkt me idd iets in het brandstofsysteem... maar kan dan van alles zijn. Denk ergens een vuiltje in een sproeier, lijkt me niet zo dramatisch. Misschien een paar keer v-power tanken ;)

Op een gegeven moment komt die vraag overigens bij vrijwel elke motorrijder. Normaliter ruil ik hem dan in voor een 'betere' maar dat hoeft nu eigenlijk niet meer (motor heeft alles wat ik zoek!)

Had ik een tijdje geleden dus ook zal ik hem inruilen voor een Blackbird? Maar heb besloten m'n 1000F op te knappen. Zit al nieuwe vering onder, nieuwe nokkenaskettingspanner, komende zondag staat een uitlaatsysteem op de planning, volgende maand bandjes, volgend jaar kettingset, misschien nog de koppeling en remschijven. Al die onderdelen samen kosten bijna evenveel als de aanschaf van de brommert :X Dat geld zie je dus nooit meer terug, maar het vergroot je kans bij verkoop natuurlijk wel als je kan laten zien wat je er allemaal aan hebt gedaan. Het rijdt verder prima, maar je moet hem bijhouden. Oh ander regulier onderhoud als olie, filters, bougies heb ik nog even niet meegeteld...

Ik kan hem verkopen, maar is hetgeen wat ik terugkoop beter? De ervaring leert dat je altijd rekening moet houden met extra kosten bij een 2e hands fiets. En als het niet zo is, heb je gewoon wat geld achter de hand :)
 
Een nieuwe(re) motor kost ook veel geld. Ongeveer € 1.000,- tot 1.500,- per jaar aan afschrijving en dan zal je deze ook 1x per jaar een beurt moeten geven (en daar kan je ook pech mee hebben wat tot hogere kosten leidt).

Dus als je veel kosten maakt, kan je ongeveer berekenen hoelang je erop moet rijden wil je het er een beetje uit hebben.

Dus als je er nu een smak geld tegenaan gooit, maar er nog wel een paar jaar mee rijdt, is er niets aan de hand. Uit het lijstje dat je op noemde heb je volgens mij nog niets anders opgenoemd dan regulier onderhoud, of opleuken van de motorfiets en lijkt het nog wel mee te vallen.
 
Heb zonet de olie + oliefilter vervangen.
Straks even langs een zaakje voor een koppelingskabel.
Daar meteen even een balletje opgooien over dat brandstof gebeuren.
Ik denk dat ik dr lekker ga opknappen, want dan leer ik de technische kant ook, en dat vind ik bere interessant.
Gister een goede baaldag als ik zo m'n posts teruglees :P
Kwam ook mede doordat ik de bout niet loskreeg waar ik de oli uithaal ( even de naam kwijt )
Maar vandaag rustig voor gaan zitten, tabakje erbij, alles goed bekijken en toen met volle moet voor de deur de boel uit elkaar gehaald *D
Was alleen vergeten dat er ook nog olie in het oliefiltertje zelf zat, dus de buren moeten het doen met wat extra vlekken op de parkeerplaats :P

Toch even een dikke thanks voor de reakties, blijkt dus gelukkig niet zo erg te zijn als waar ik bang voor was :)
 
olie aftap-bout

@ratel in lage toeren: nokkenasketting of mogelijk bigend (heeft ie dat bij gas erop/gas los of bij gas-vast?)

zoek voor de gein eens op dit forum, zijn al een aantal zxr400's voorbijgekomen met een raar probleempje.

enneh over opknappen of verkopen : dat is persoonlijk aan jou...
De ene wil elke 3 jaar (belasting/verzekering/garantietechnisch voordeliger ofzo) een andere nieuwe bike, de ander (zoals ik) die pompt al zn centen in een bodemloze put van 20 jaar oud.
maar met die bodemloze put kom ik wel mee met de "16k patsertjes" :+ en heb een motor die naar mij is gemaakt, en niet 13-12
 
Hehehe! Die olie kun je opnemen met kattengrind, of zaagafval. je zal in een andere straat maar op je plaat gaan omdat een andere motorrijder hetzelfde heeft gedaan en vond dat je het "er maar mee moest doen" ;). Heb het ook gehad en ben bij gebrek aan kat de halve straat afgelopen voor een handje kattengrind :P

Btw, lees jezef trouwens ook in over die koppelingskabel m.b.t. de vrije slag. Lijkt me lullig als je zo meteen alsnog bij de dealer staat omdat je koppelingsplaten zijn verbrand...
 
Klopt, maar mijn parkeerplaats is de stoep :P
En die koppelingskabel ga ik morgen halen, dus morgen weer een mooi klusje.
Heb vanaf maandag weer werk, ken ik het nog mooi in mn paar vrije dagen gaan klaren,
begin de techniek steeds beter te begrijpen *D
 
Ik zou hem rijdend maken.
Je leert heel veel van al dat gesleutel en dat kan nooit kwaad.
Pech onderweg is dan niet per definitie machteloos toezien / afwachten en dat vind ik altijd een prettig gevoel.

Natuurlijk wel de kosten in de gaten houden.
Je geeft al snel zoveel uit dat je niet meer terug krijgt bij verkoop.
 
Bewaar alle bonnetjes, en overal staat op bij welke km stand het was.
Begin van de geschiedenis van de bike, vorige eigenaar had er niks van.
Met de tijd een brikje erbij zodat ik deze op m'n dooie gemak uit elkaar kan halen zonder bang te zijn dat ik de volgende dag niet weg kan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan