Verkoper kon motor niet laten overschrijven vanwege lopende financiëring

Nou moet ik erbij vertellen, dat ik voor mijn gevoel in die tijd scheppen met geld verdiende. Gratis kost en inwoning, bier kostte fl, 0,30 en sigaretten fl. 1,-. Salaris, later vaar- en havengeld erbij het kon niet op. Alle avonden stappen in het buitenland en in Den Helder ging je daar gewoon mee door.
Gaaf die middeleeuwse beleving, toen melk nog als mælck geschreven werd.
 
Nou moet ik erbij vertellen, dat ik voor mijn gevoel in die tijd scheppen met geld verdiende. Gratis kost en inwoning, bier kostte fl, 0,30 en sigaretten fl. 1,-. Salaris, later vaar- en havengeld erbij het kon niet op. Alle avonden stappen in het buitenland en in Den Helder ging je daar gewoon mee door.
Mooi, dan heb jij met apparatuur gewerkt waar ik aan mede ontwikkeld heb……_O-
 
Laatst bewerkt:
Zo was ik altijd wel, maar ook .. nood breekt wet..
Buffer op... wasmachine kapot.
Soms breek nood de wet..............
Toen ik net was verhuisd met daarna veel (onverwachte) kosten was de bodem van de spaarpot ook in zicht.
Krijg je dan een heftige storing met je auto, of de wasmachine................tsj, dan moet wat?? Gelukkig was niet nodig.
Ik kijk ook naar 2022 modellen maar als ik de bedragen zie en terug reken
Nieuwe motoren vind ik soms best heel prachtig. Maar er mee rijden, hangt een fors prijskaartje.
Nee, helemaal niet in mijn gedachte dat ik er dan ook 1 MOET hebben.
Nou, ik kwam bij een werkgever/collega’s waar heel open over gesproken werd. Daar is de basis begonnen en nu…..ben nu zo’n boomer……:+…..schaam me er niet voor want we hebben hier hard voor gewerkt, grotendeels zelf afgedwongen;)
Precies!
Nu wordt er gekeken, dat de 'boomers' er maar goed bij zitten.
Wij hebben ook slechtere tijden gekend, dat de eindjes bij elkaar moesten worden geknoopt.
Nee, geen schaamte, dat die slechte tijden nu voorbij zijn.
Vroeger thuis stonden in de in de winter 's ochtends de ijssterren dik op het raam. Heeft een millenial dat ooit wel eens ervaren?

Ik ging in 1981 naar de marine, ...................naar Motorhuis
Safe in Rotterdam en kocht gelijk een nieuwe Honda CX500 op afbetaling. "Girorood hoort bij de vloot". *O*
Haha, heel herkenbaar.
Ik ben ook bij de Marine geweest. Ja, dat herinner ik me nog wel, dat er velen waren die dure spullen hadden op de pof.
Dat is dan nog beter, dan een enkeling die z'n hele maandsalaris in 1 avond erdoor joeg, bij de dames-van-plezier in een vreemde haven!
 
Ach, kun je een hele boom over opzetten maar uiteindelijk ben je er ‘zelf bij’ hoe je het eea wilt inrichten. Vind wel dat een hele boel sufk*tten denken dat alles vanzelf gaat, vooral met ‘centen’…en ja soms heb je pech maar uitzonderingen heb je altijd.

Iig ik heb niks met mensen die blijven jammeren, schoppen en klagen…ohja, ik wil ze wel helpen gezien mijn bijdrage ihkv vrijwilligerswerk.

Maar genoeg erover…anders heeft men hierover ook commentaar….;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan