Verlagen Honda FMX 650

spoorhaven

MF'er
26 mrt 2008
240
0
Boskoop
Iemand enig idee hoe je een Honda FMZ 650 aan de achterzijde kunt verlagen
( Ik bedoel niet het zadel zelf, schijnt dat je de veer kunt verlagen ???) :?
 
Laatst bewerkt:
Correct ( maar is dat niet alleen de voorspanning ? )
Klopt. Door de spanning te verlagen zal de motor zakken. De veerspanning zelf veranderd niks aan. Zorg wel dat er altijd spanning op de veer blijft staan, ook als de motor helemaal uit de veren komt.
Je kan ook de vorkpoten iets door laten steken.
 
bij mijn ktm komt de veer niet strakker te staan als ik hem "omhoog schroef" maar komt wel hogerop te staan, en andersom ook (veer blijft dus even lang)

bij mijn showa veer voor sm gebruik is het wel de voorspanning die veranderd, daar blijft de hoogte hetzelfde door de demper die aan het eind van zijn slag zit.
 
Klasse, ik denk dat ik het snap

Ik ga dat even rustig proberen, de twee moeren zitten nu ongeveer in het midden van het beschikbare schroefdraad. Ikga het even wat hoger zetten maar wel de spanning erop houden..

Thx ..:-)
 
bij mijn ktm komt de veer niet strakker te staan als ik hem "omhoog schroef" maar komt wel hogerop te staan, en andersom ook (veer blijft dus even lang)

bij mijn showa veer voor sm gebruik is het wel de voorspanning die veranderd, daar blijft de hoogte hetzelfde door de demper die aan het eind van zijn slag zit.

Dat eerste klopt :Y
Dat je bij je showa wel de veer strakker zet kan niet.
Zolang de motor door zijn eigen gewicht in de veren zakt kan je de veer niet voorspannen want dan komt hij omhoog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan