Verlagen van Suzuki sv650s

31 okt 2016
59
0
27
Rijswijk
Jup Dordrecht is the place.

Maar even voor de zekerheid.

Heb je gereedschap om de bovenste dop los te draaien van de vorken. Een SV heeft toch een 39mm vork? Dus dop 30 ofzo (mischien opmeten???)

Heb je de mogelijkheid om binnen te sleutelen?

Zie je de kans op ergens 2 meter boven de grond een spanbandje aan de muur vast te zetten? Daarmee kan je de motor heel makkelijk over de zijstandaard omhoogtrekken om het voorwiel van de grond te trekken.

Als laatste. De bouten waarmee het linksysteem bij mijn SV vast zaten waren zodanig vastgerot dat ik de koppen eraf heb moeten slijpen met een slijptol. Probeer eens die jongens los te krijgen voordat je wat anders gaat proberen.

Oh, doe alvast eens een dikke tiewrap om een vorkpoot, zodat die vrij kan schuiven. Hiermee kan je de gebruikte veerweg makkelijk in de gaten houden. Ga dan maar eens een paar stoppies maken, dan weer je gelijk hoeveel veerweg je gebruikt.
Ik ga van het weekend jouw tips even opvolgen en laat je weten wat de uitkomst is. Muchas Gracias!

Ondertussen ben ik hard op zoek naar een schakelpookje, deze is gebroken toen de motor is omgevallen. Nog knap lastig om een pookje te vinden voor de 2e generatie! De sites die 'm wel hebben, vragen 3 keer zo veel als bijvoorbeeld mpartz.nl voor een pookje van de eerste generatie.

Wel of geen pookje, ik kan bovenstaande checks natuurlijk wel uitvoeren, je hoort snel van me!

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
35.842
1.004
www.snelmotoren.nl
Ik ga van het weekend jouw tips even opvolgen en laat je weten wat de uitkomst is. Muchas Gracias!

Ondertussen ben ik hard op zoek naar een schakelpookje, deze is gebroken toen de motor is omgevallen. Nog knap lastig om een pookje te vinden voor de 2e generatie! De sites die 'm wel hebben, vragen 3 keer zo veel als bijvoorbeeld mpartz.nl voor een pookje van de eerste generatie.

Wel of geen pookje, ik kan bovenstaande checks natuurlijk wel uitvoeren, je hoort snel van me!
meestal breekt alleen het nokje af, dan kan je een 6.5 mm gat boren, m8 erin tappen en een imbusbout erin zetten

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
4.939
42
50
wezemaal
in alle geval voorpoot maximaal door steken (zonder dat buitenbeen bij inveren onderkant T-stuk kan raken. hoe verder ze uit steekt, hoe minder je aan de vering zelf moet rommelen.