Verlagen van Suzuki sv650s

Philip91

MF'er
31 okt 2016
65
12
Den Haag
Heren en Dames,
Ik ben zo lief geweest om mijn motor aan mijn vriendin te schenken (als ruil mag ik zelf een zwaardere motor uitzoeken :] ). Nu is mijn vriendin alleen erg klein en komt zij net met haar tenen bij de grond. Vorige week het zadel al laten verlagen en versmallen, maar nog steeds is de motor te hoog voor haar.

Ik heb van HyperPro een verlagingskit besteld, heel simpel gezegd zijn het langere link-arms die aan de schokdemper worden bevestigd waardoor de achterkant van de motor met 50mm wordt verlaagd.

Om het stuurgedrag zo veel mogelijk hetzelfde te houden zal ik ook de voorkant verlagen. Maar hoeveel? Kan ik dit gelijk trekken aan de achterkantverlaging of is hier een berekening voor nodig?

Zijn er verder nog zaken waarop ik moet letten tijdens het verlagen? Tips en trucs meer dan welkom! :}
 
Jup Dordrecht is the place.

Maar even voor de zekerheid.

Heb je gereedschap om de bovenste dop los te draaien van de vorken. Een SV heeft toch een 39mm vork? Dus dop 30 ofzo (mischien opmeten???)

Heb je de mogelijkheid om binnen te sleutelen?

Zie je de kans op ergens 2 meter boven de grond een spanbandje aan de muur vast te zetten? Daarmee kan je de motor heel makkelijk over de zijstandaard omhoogtrekken om het voorwiel van de grond te trekken.

Als laatste. De bouten waarmee het linksysteem bij mijn SV vast zaten waren zodanig vastgerot dat ik de koppen eraf heb moeten slijpen met een slijptol. Probeer eens die jongens los te krijgen voordat je wat anders gaat proberen.

Oh, doe alvast eens een dikke tiewrap om een vorkpoot, zodat die vrij kan schuiven. Hiermee kan je de gebruikte veerweg makkelijk in de gaten houden. Ga dan maar eens een paar stoppies maken, dan weer je gelijk hoeveel veerweg je gebruikt.

Ik ga van het weekend jouw tips even opvolgen en laat je weten wat de uitkomst is. Muchas Gracias!

Ondertussen ben ik hard op zoek naar een schakelpookje, deze is gebroken toen de motor is omgevallen. Nog knap lastig om een pookje te vinden voor de 2e generatie! De sites die 'm wel hebben, vragen 3 keer zo veel als bijvoorbeeld mpartz.nl voor een pookje van de eerste generatie.

Wel of geen pookje, ik kan bovenstaande checks natuurlijk wel uitvoeren, je hoort snel van me!
 
Ik ga van het weekend jouw tips even opvolgen en laat je weten wat de uitkomst is. Muchas Gracias!

Ondertussen ben ik hard op zoek naar een schakelpookje, deze is gebroken toen de motor is omgevallen. Nog knap lastig om een pookje te vinden voor de 2e generatie! De sites die 'm wel hebben, vragen 3 keer zo veel als bijvoorbeeld mpartz.nl voor een pookje van de eerste generatie.

Wel of geen pookje, ik kan bovenstaande checks natuurlijk wel uitvoeren, je hoort snel van me!
meestal breekt alleen het nokje af, dan kan je een 6.5 mm gat boren, m8 erin tappen en een imbusbout erin zetten
 
Terug
Bovenaan Onderaan