verlagen Yamaha XJ600???

exhi

MF veteraan
19 mrt 2003
12.280
57
Almere
Facebook
Wij[mijn vrouw en ik]zijn op zoek naar een xj600,maar nu is mijn vraag,is deze te verlagen [achterveer?],want ik heb niet zo'n lang vrouwtje :)
Het hoeft volgens mij niet veel te zijn.
vrgr ron.
 
Wij[mijn vrouw en ik]zijn op zoek naar een xj600,maar nu is mijn vraag,is deze te verlagen [achterveer?],want ik heb niet zo'n lang vrouwtje :)
Het hoeft volgens mij niet veel te zijn.
vrgr ron.


Voor kan je hem volgens mij niet door de kroonplaat laten zakken. De stuurhelften zitten in de weg.
Achter zal ie best te verlagen zijn door het linksysteem aan te passen, alleen stuurt ie dan beroerd.
Ik zou het niet aan beginnen.

We hebben het toch over de XJ van 1985 - 1991, niet de Diversion?
 
Voor kan je hem volgens mij niet door de kroonplaat laten zakken. De stuurhelften zitten in de weg.
Achter zal ie best te verlagen zijn door het linksysteem aan te passen, alleen stuurt ie dan beroerd.
Ik zou het niet aan beginnen.

We hebben het toch over de XJ van 1985 - 1991, niet de Diversion?

We hebben het inderdaad over dit type
Nu denk ik zelf dat het niet veel hoeft te zijn zo'n 2a3cm
as.donderdag gaan we de motor bekijken en passen
Hoop voor haar dat ze lang genoeg is :)
ron
 
We hebben het inderdaad over dit type
Nu denk ik zelf dat het niet veel hoeft te zijn zo'n 2a3cm
as.donderdag gaan we de motor bekijken en passen
Hoop voor haar dat ze lang genoeg is :)
ron


Ik ben iets over de 1meter70 en kan er op rijden. Maar ik kan me voorstellen als je vrouw niet een held op de motor is, dat ie dan te hoog is.
Maar... je kan zeker 1 a 2 cm uit de zadelvulling halen zonder probleem. De hoogte wordt dan een stuk lager. (aan de zijkanten in de voorste zit ook wat weghalen, je komt dan wel aan 3 cm verlagen. Merk je met rijden nix van)
 
We hebben het inderdaad over dit type
Nu denk ik zelf dat het niet veel hoeft te zijn zo'n 2a3cm
as.donderdag gaan we de motor bekijken en passen
Hoop voor haar dat ze lang genoeg is :)
ron

Wel een fijne motor, ik vond hem fijner rijden dan de Diversion.
Ik heb er 2 gehad, een XJ en een FJ.
Wel de 72 Pk versies, niet die latere, zijn iets geknepen. Naar 65 of 62 Pk meen ik.
Ook hebben de oudere modellen de choke op het stuur en niet op de zijkant van de carburateurs.
 
Ik ben iets over de 1meter70 en kan er op rijden. Maar ik kan me voorstellen als je vrouw niet een held op de motor is, dat ie dan te hoog is.
Maar... je kan zeker 1 a 2 cm uit de zadelvulling halen zonder probleem. De hoogte wordt dan een stuk lager. (aan de zijkanten in de voorste zit ook wat weghalen, je komt dan wel aan 3 cm verlagen. Merk je met rijden nix van)


Dank voor het idee
Eerst maar eens kijken of het wat is
Zijn er nog bijzondere dingen waar ik op moet letten,want ik ben meer een honda man :)
bedankt in ieder geval voor je reactie
ron.
 
Dank voor het idee
Eerst maar eens kijken of het wat is
Zijn er nog bijzondere dingen waar ik op moet letten,want ik ben meer een honda man :)
bedankt in ieder geval voor je reactie
ron.


De XJ/FJ heeft luchtondersteuning in de voorpoten. Controleer de keerringen op lekkage. Wil wel eens gebeuren. Op zich een eenvoudige en niet al te dure operatie.
Als de banden slijten, krijgt ie een nerveus gedrag bij het kruisen van lijnen in de weg. (dus twee weghelften van betondek, voel je hem)
Instabiel frame bij hoge snelheden, gaat wiebelen. Dit doet de Diversion ook.
Is geen probleem, alleen de eerste keren een rare gewaarwording.

Uitlaten roesten. Een originele set kost iets van 900 Euro nieuw.
Tegen de dempers slaan om te controleren of ze rammelen.
(hij loopt het mooiste met originele uitlaten eronder, NOOIT een 4 in 1 kopen)

ME33 en ME99A waren destijds superfijne banden op deze motor.

Verder geen bijzondere gebreken, gewoon een goede motor. Goede kwaliteit.
 
Op maandag 01 september 2003 22:39 schreef scottie het volgende:De XJ/FJ heeft luchtondersteuning in de voorpoten. Controleer de keerringen op lekkage. Wil wel eens gebeuren. Op zich een eenvoudige en niet al te dure operatie.
Als de banden slijten, krijgt ie een nerveus gedrag bij het kruisen van lijnen in de weg. (dus twee weghelften van betondek, voel je hem)
Instabiel frame bij hoge snelheden, gaat wiebelen. Dit doet de Diversion ook.
Is geen probleem, alleen de eerste keren een rare gewaarwording.

Uitlaten roesten. Een originele set kost iets van 900 Euro nieuw.
Tegen de dempers slaan om te controleren of ze rammelen.
(hij loopt het mooiste met originele uitlaten eronder, NOOIT een 4 in 1 kopen)

ME33 en ME99A waren destijds superfijne banden op deze motor.

Verder geen bijzondere gebreken, gewoon een goede motor. Goede kwaliteit.
[/q

Dit neem ik zeker mee met het bekijken van de motor :)
Als het wat geworden is laat ik het wel weten.
gr.ron

uote]
 
Terug
Bovenaan Onderaan