verlagen zx6r/ r6/ gsx600r

Frautie

MF veteraan
20 mei 2001
37.525
0
Rotterdam
ik wil graag een van deze motoren aanschaffen, maar ik zit met 1 probleem... de voetjes komen niet aan de grond (daarmee bedoel ik dus dat ik op mijn tenen sta). Kortom wat zijn de mogelijkheden om deze motoren 2 a 3 centimer te verlagen??
 
ik wil graag een van deze motoren aanschaffen, maar ik zit met 1 probleem... de voetjes komen niet aan de grond (daarmee bedoel ik dus dat ik op mijn tenen sta). Kortom wat zijn de mogelijkheden om deze motoren 2 a 3 centimer te verlagen??

Ja Inieminie, rijdt met een verlaagde GSX-R.

Andere armpjes aan het "link" systeem van de achtervering, en aan de voor kant kan tie ook wel wat lager.
 
Een kawa zx-6r kun je ook verlagen maar hoe, dat weet ik niet.
Ff informeren bij een motorzaak.

Ik zou voor de kawa gaan :P
 
De zx9r van mijn meisje is 2 cm lager gezet door de dealer bij aanschaf. Zonder al te veel moeite laten ze de voorpoten zakken en ook de achterveer is makelijk te verstellen. Ik merk er niets van bij het insturen etc. Moet dus ook met de 6 kunnen! Nu komt ze goed (bijna hele voet)bij de grond.
Suc6
 
alle fietsen kunnen aan de voorkant makkelijk lager gezet worden. Om te voorkomen dat het spatboard de onderste kroonplaat raakt kan de veervoorspanning hoger gezet worden en 5 millimeter meer olie in de voorvorkpoten.

De ZX6R heeft achter hoogteverstelling op de schokbreker. Standaard staat deze echter in de laagste stand. Door nu echter de moer onder het bovenste bevestigingspunt weg te halen zakt de ZX6R zo'n 5 centimeter. Mijn vriendin heeft zo ook een jaartje rondgereden. Hij staat nu weer gewoon.

geen idee op de R6 en CBR. De R6 zal ook wel hoogteverstelling hebben. De GSX-R heeft ook eenzelfde vork constructie als de ZX6R bij het bovenste bevestigingspunt maar daar zit geen moer onder (geloof ik). Dat wordt dan langere monolink plaatjes maken.

john.
 
Laatst bewerkt:
ik lees dus dat bij zx6r de voorkant heel makkelijk te verlagen is, maar dat is voor mijn gevoel wel goed. Ik zou juist liever alleen de achterkant wat verlagen, omdat die "te steil" oploopt, kom ik niet goed met mijn voeten bij de grond.

P.S. Daniel, ik rijd al op zzr600 dus ik ben al een beetje bevooroordeeld ;)
 
Als je alleen de achterkant verlaagt krijgt de fiets de geometrie van een chopper. Dus om de steile voorvork geometrie te behouden, en dus het bochtenkarakter, moet je een motorfiets ook aan de voorkant verlagen.

john.
 
ik lees dus dat bij zx6r de voorkant heel makkelijk te verlagen is, maar dat is voor mijn gevoel wel goed. Ik zou juist liever alleen de achterkant wat verlagen, omdat die "te steil" oploopt, kom ik niet goed met mijn voeten bij de grond.

P.S. Daniel, ik rijd al op zzr600 dus ik ben al een beetje bevooroordeeld ;)
Beste is voor en achter.... Alleen voor maakt de motor minder stabiel (door het steilere), alleen achter maakt de motor slechter sturend... Voor en achter ongeveer evenveel verlagen werkt dan ook het beste om de originele eigenschappen te houden...

Maar is het echt zo hinderlijk om niet met beide voeten plat op de grond te kunnen staan? Meestal zul je toch op 1 been steunen en dan heb je de fiets toch iets gekanteld, zodat het wel lukt... Of kost het dan gewoon te veel kracht om de fiets overeind te houden? Anders is het enige waarbij het echt lastig is, het manouvreren met de motor uit (achteruit rollen en dergelijke...)
 
Maar is het echt zo hinderlijk om niet met beide voeten plat op de grond te kunnen staan? Meestal zul je toch op 1 been steunen en dan heb je de fiets toch iets gekanteld, zodat het wel lukt... Of kost het dan gewoon te veel kracht om de fiets overeind te houden? Anders is het enige waarbij het echt lastig is, het manouvreren met de motor uit (achteruit rollen en dergelijke...)

Nou, ik zal je t verhaal wel vertellen: Ik stond met mijn motor en wou draaien, ik had alleen niet door dat ik mijn stuur zoveel naar rechts had gedraaid als dat ging.

Ik liep door en de motor helde dus naar buiten, en het leuke was dus dat ik niet de grip noch de kracht had om hem weer overeind te trekken :(

Kortom: Klein Frautie werd haast geplet door haar motor, de schade viel gelukkig wel mee, ik had wat blauwe plekken.De spiegel is beschadigd.

Daarom ben ik nu a/h sparen voor een lichtere motor (qua kg) maar ik wil echt met mijn voeten bij de grond komen..snap je ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan