verlagen

michaeldb

Rookie
28 jan 2013
7
0
vraagje.

ik heb zonet het achterspatbord ingekort van mijn suzuki intruder vl125 ,
nu zieje pas echt goed hoe ver het achterspatbord nog van de band ligt en deze uitzicht stoort me een beetje.
wa zou nu een goede manier zijn om het spatbord dichter te brengen, ik ben al aan het kijken voor dikkere achterband maar dit zal niet veel dikker zijn,dus zal het waarschijnlijk andere schokbreders worden, maar hier heb ik nog niet zoveel verstand van :s.

kan er iemand helpen?

alvast bedankt, grtz.
 
Laatst bewerkt:
Had je dan niet beter je spatbord zo kunnen laten als dat die was ? Nu weet ik niet of het je wegligging ten goede komt als je alleen de achterkant verlaagd (A) maar na mijn idee zal dit er niet op voorrut gaan.
 
vraagje.

ik heb zonet het achterspatbord ingekort van mijn suzuki intruder vl125 ,
nu zieje pas echt goed hoe ver het achterspatbord nog van de band ligt en deze uitzicht stoort me een beetje.
wa zou nu een goede manier zijn om het spatbord dichter te brengen, ik ben al aan het kijken voor dikkere achterband maar dit zal niet veel dikker zijn,dus zal het waarschijnlijk andere schokbreders worden, maar hier heb ik nog niet zoveel verstand van :s.

kan er iemand helpen?

alvast bedankt, grtz.

5 keer nadenken voordat je ergens de zaag inzet, nou is dat ding onverkoopbaar geworden.
 
5 keer nadenken voordat je ergens de zaag inzet, nou is dat ding onverkoopbaar geworden.

nee want ik heb eerst een achterspatbord van zelfde type tweedehands kunnen kopen voor spotprijs^^ ik verander nooit iets extreem zonder een plan B :d en voor de rest heeft de rest ook gelijk, vooral het punt da de motor niet achterover mag leunen, ik ga het nog eens goed bekijken, mischien omdat ik toch nog een perfecte reserve heb de spatbord proberen aanpassen voor toch de gewilde uitzicht :)

fotos volgen mischien nog ;)
 
Heuvelop is maar tijdelijk, het wordt een ander verhaal als je 10.000km met niet geheel jovele smering doorrijdt. Heb al een aantal cx500'tjes gezien met eenzijdige verhoging/verlaging en met drooggelopen krukaslagers.

images
 
Heuvelop is maar tijdelijk, het wordt een ander verhaal als je 10.000km met niet geheel jovele smering doorrijdt. Heb al een aantal cx500'tjes gezien met eenzijdige verhoging/verlaging en met drooggelopen krukaslagers.
Ik zeg niet dat het niet waar is, maar het is een bijzonder verhaal, dat dit kan komen door verlaagde vering. Hoe moet dat dan als je met veel bagage rijdt, of met mijn schoonmoeder 10.000 km gaat rijden?
 
Heel simpel, aanzuigpunt oliepompligt onderin het blok. De krukkast ligt in een ruimte daarboven. De olie moet daar dus heen worden gepompt.
Ik heb hier een blok liggen van een CX500C die aan de voorkant een cm of 10 is verhoogd en waar de achterkant met metalen strips is vastgezet (8 CM lager). Dit alles om in een bui van jeugdige onschuld een coole look te creëeren.

Hierna heeft de vorige eigenaar met iets te weinig olie een stuk gereden, waardoor de hele bende vast is komen te zitten.
Ik weet dat de constructie van het blok en het rijden met te weinig olie hier debet aan is, maar de hele motor stond debiel naar achteren geneigd. Het was erg extreem.

Ik ken de constructie van het Varadero blok verder niet, maar ik wil TS op het hart drukken om daar wel voorzichtig mee te zijn en niet te ver te gaan met dit soort dingen.
That's it.
 
Heel simpel, aanzuigpunt oliepompligt onderin het blok. De krukkast ligt in een ruimte daarboven. De olie moet daar dus heen worden gepompt.
Ik heb hier een blok liggen van een CX500C die aan de voorkant een cm of 10 is verhoogd en waar de achterkant met metalen strips is vastgezet (8 CM lager). Dit alles om in een bui van jeugdige onschuld een coole look te creëeren.

Hierna heeft de vorige eigenaar met iets te weinig olie een stuk gereden, waardoor de hele bende vast is komen te zitten.
Ik weet dat de constructie van het blok en het rijden met te weinig olie hier debet aan is, maar de hele motor stond debiel naar achteren geneigd. Het was erg extreem.

Ik ken de constructie van het Varadero blok verder niet, maar ik wil TS op het hart drukken om daar wel voorzichtig mee te zijn en niet te ver te gaan met dit soort dingen.
That's it.

Met andere woorden;
Achterkant (veel) lager, iets meer olie erbij... :W
 
Heel simpel, aanzuigpunt oliepompligt onderin het blok. De krukkast ligt in een ruimte daarboven. De olie moet daar dus heen worden gepompt.
Ik heb hier een blok liggen van een CX500C die aan de voorkant een cm of 10 is verhoogd en waar de achterkant met metalen strips is vastgezet (8 CM lager). Dit alles om in een bui van jeugdige onschuld een coole look te creëeren.

Hierna heeft de vorige eigenaar met iets te weinig olie een stuk gereden, waardoor de hele bende vast is komen te zitten.
Ik weet dat de constructie van het blok en het rijden met te weinig olie hier debet aan is, maar de hele motor stond debiel naar achteren geneigd. Het was erg extreem.

Ik ken de constructie van het Varadero blok verder niet, maar ik wil TS op het hart drukken om daar wel voorzichtig mee te zijn en niet te ver te gaan met dit soort dingen.
That's it.

Maw, meneer had zijn oliedruklampje niet gezien.
Het zelfde gebeurt ook met motoren die wel vlak staan, maar waarbij men het oliepeil ook niet in de gaten houdt.

Had dus eigenlijk niets met verlagen te maken :N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan