Verlaging van de maximum snelheid in Nederland naar 100 "Maar dan wel overal"

Moet zeggen dat ik het in de auto opzich wel relaxt vind rijden, 106 km/h op de teller en cruise controle erop 8-)

Maar op de motor gisteren vond ik het maar niks :/
 
Moet zeggen dat ik het in de auto opzich wel relaxt vind rijden, 106 km/h op de teller en cruise controle erop 8-)

Maar op de motor gisteren vond ik het maar niks :/
In de auto rij ik altijd langzaam, lekker op de rechterbaan chillen en alles met 90 KM/h inhalen.
Op de motor zie ik het verschil tussen die banen niet zo. En daarmee kom ik ook niet zo graag op de snelweg trouwens.
 
De Lekdijk. Wordt aangemerkt als milieuzone. Wat geeneens zo klinkt, als het aan Groen Links zou liggen. Geen 60 km/h maar netjes met z’n allen 40 km/h 8)7

Is er ook minder schade als het fout gaat, prettig voor de bestuurder die de dijk afknalt. 🤣 😉
 
Weet niet of dat dit item hier al is gepost, maar als je dacht dat wij gek waren... zie Noorwegen.

Dat is helemaal niet gek, het werkt (en dat is bewijsbaar met ongevalcijfers).
Dus wie is er nu gek?

Niet dat ik er blij mee ben, maar ik begrijp het wel.
 
Weet niet of dat dit item hier al is gepost, maar als je dacht dat wij gek waren... zie Noorwegen.

Sorry voor de mensen welke hier aanstoot aan nemen maar ik heb er geen andere woorden voor. Dit zijn nazi praktijken met de machtsbeluste Gestapo/SS als verkeerspolitie.
Hoe kun je in godsnaam ervan genieten wanneer iemand zo in de problemen zal komen? Wat voor zieke mongool ben je dan...
Ik zou het natuurlijk net zo leuk vinden om met zo'n auto achter hardrijders aan te moeten maar ik zou me, zeker bij die boetes, schamen voor de bedragen. Zelfs in Nederland zijn een hoop agenten volgens mij niet heel blij met de boetes welke ze moeten uitdelen. Vaak zat schrijven ze enkel waf ze nodig vinden i.p.v. wat kan. Ik bedoel dan iemand aan de kant zetten welke 4 overtredingen heeft gemaakt maar er wordt enkel snelheid en rood licht geschreven. En soms geven ze te kennen dat ze het toch echt moeten doen maar niet leuk vinden zoals de agent bij mijn eerste in beslagname rbw.

Het vergelijk wat wordt gemaakt met een dief is te gek voor woorden. Op een lege snelweg 30 te hard is een slachtoffer loze daad, diefstal niet.

Het enige goede wat ik lees is dat er veel meer en veel activere handhaving plaatsvind i.p.v. de standaard luie manier met een busje naast de vangrail. Maar die lust en de hoogte van de boetes gaan wat mij betreft het te ver
 
Dat is helemaal niet gek, het werkt (en dat is bewijsbaar met ongevalcijfers).
Dus wie is er nu gek?

Niet dat ik er blij mee ben, maar ik begrijp het wel.

Het werkt omdat de sanctie op overschrijding van de maximale snelheid zo exorbitant hoog en bizar is dat verkeersdeelnemers zich wel aan de regels móeten houden.

Zullen we anders met z’n allen binnen blijven. Veilig achter de voordeur. Kan je helemaal niks meer overkomen.
 
Geloof niet dat wij hier iets te duchten hebben van de Landelijke Eenheid met haar Audi A6’en en handjevol Volvo’s mocht je een keer 10-15 km/


Het werkt omdat de sanctie op overschrijding van de maximale snelheid zo exorbitant hoog en bizar is dat verkeersdeelnemers zich wel aan de regels móeten houden.

Zullen we anders met z’n allen binnen blijven. Veilig achter de voordeur. Kan je helemaal niks meer overkomen.


U vraagt,de staat draait 🤔
 
Het werkt omdat de sanctie op overschrijding van de maximale snelheid zo exorbitant hoog en bizar is dat verkeersdeelnemers zich wel aan de regels móeten houden.

Zullen we anders met z’n allen binnen blijven. Veilig achter de voordeur. Kan je helemaal niks meer overkomen.
1 fout en je leven staat letterlijk op z'n kop. Nu kan ik niet zeggen of dit echt zo is, ik bedoel dat een 60 zone inrijden zonder remmen maar wel gas los en je wordt met 107 gepakt, je kwam uit 110 dan dus. En meteen bats, weg met je rbw. Want begrip hoef je niet te verwachten van de agenten...
 
Al met al vind ik het nu opvallend rustig op straat!

Ik zou haast een mooie rondje nu willen rijden, ik doe dat weleens bij belangrijke voetbalwedstrijden... :]
 
Dat zijn er opmerkelijk veel, zie: Milgram experiment - Wikipedia
En zelfs daar voelt men nog enig bezwaar....
The experiment found, unexpectedly, that a very high proportion of subjects would fully obey the instructions, albeit reluctantly.

Dus hoewel het werd uitgevoerd hadden een hoop moeite ermee.
Every participant paused the experiment at least once to question it. Most continued after being assured by the experimenter. Some said they would refund the money they were paid for participating.

Ik zie de in het artikel besproken agenten echt als vele malen erger. Er totaal geen bezwaar te zijn en anders dan bij het experiment hoeft er niemand te beloven dat het goed is wat ze doen. Maar ik vind het echt te bezopen voor woorden dat er zo van genoten wordt om iemand naar de kloten te helpen. In mijn ogen en eigenschap welke ze ongeschikt maakt voor het uniform.
 
Dat zijn er opmerkelijk veel, zie: Milgram experiment - Wikipedia
In 2012 Australian psychologist Gina Perry investigated Milgram's data and writings and concluded that Milgram had manipulated the results, and that there was "troubling mismatch between (published) descriptions of the experiment and evidence of what actually transpired." She wrote that "only half of the people who undertook the experiment fully believed it was real and of those, 66% disobeyed the experimenter".[23][24] She described her findings as "an unexpected outcome" that "leaves social psychology in a difficult situation

Maar de mythe leeft voort.
 
Maar de mythe leeft voort.
1/6 van de deelnemers is opmerkelijk veel, precies mijn bewering
Is overeenkomstig met de post die de aanleiding vormde: te veel mensen in posities van macht laten zich tot onmenselijk gedrag (volgens eigen moraal) manipuleren door boven hen gestelden. Meest recente voorbeeld: belastingdienst die grote groepen toeslagontvangers als misdadigers beschouwd. En niet in staat blijkt dat te veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan