Verlaging van de maximum snelheid in Nederland naar 100 "Maar dan wel overal"

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
4.938
2.506
Zoals men misschien al gelezen heeft; door de te hoge stikstofuitstoot moet de maximum snelheid omlaag.. tenminste dat is het idee.
Dit zou betekenen dat de maximum snelheid op bepaalde trajecten en uiteindelijk misschien wel in heel Nederland naar de 100 gaat.

"De commissie-Remkes adviseert om de snelheid te verlagen op snelwegen rond kwetsbare natuurgebieden, maar daar zien de deskundigen weinig in. "Stikstof verplaatst zich over grote afstanden, dus dan is het veel zinniger om het landelijk in te voeren", zegt Wim de Vries van de Universiteit Wageningen. Erisman is het daarmee eens. "Ik zou de kans nemen om die ruimte zo groot mogelijk te maken en de maatregel landelijk in te voeren", zegt hij" - Rtlnieuws.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...maximumsnelheid-pas-zinvol-bij-alle-snelwegen

Wat vinden jullie hiervan?, op zich kan ik me inbeelden dat het verkeersbeeld rustiger wordt doordat men makkelijk kan in en uitvoegen op snelwegen etc. Dit zou dan minder file's tot gevolg hebben.
 
Als ik naar mezelf kijk vind ik het helemaal niets. Zit veel op de weg en moet vaak grote afstanden afleggen. Waarschijnlijk maakt het qua tijd helemaal niet zoveel uit, maar ja wat er tussen de oortjes zit is er niet zomaar uit natuurlijk.
Wat ze wat mij betreft terug in moeten voeren is het inhaal verbod voor vrachtwagens tussen 6.00 en 19.00. Als ik alleen al op de A67 zie wat er daarvoor onnodig hard geremd word...

Maar als het er komt, het zij zo, maar dan wel graag handhaven, anders worden de snelheidsverschillen alleen maar groter.
 
Zoals men misschien al gelezen heeft; door de te hoge stikstofuitstoot moet de maximum snelheid omlaag.. tenminste dat is het idee.
Dit zou betekenen dat de maximum snelheid op bepaalde trajecten en uiteindelijk misschien wel in heel Nederland naar de 100 gaat.

"De commissie-Remkes adviseert om de snelheid te verlagen op snelwegen rond kwetsbare natuurgebieden, maar daar zien de deskundigen weinig in. "Stikstof verplaatst zich over grote afstanden, dus dan is het veel zinniger om het landelijk in te voeren", zegt Wim de Vries van de Universiteit Wageningen. Erisman is het daarmee eens. "Ik zou de kans nemen om die ruimte zo groot mogelijk te maken en de maatregel landelijk in te voeren", zegt hij" - Rtlnieuws.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...maximumsnelheid-pas-zinvol-bij-alle-snelwegen

Wat vinden jullie hiervan?, op zich kan ik me inbeelden dat het verkeersbeeld rustiger wordt doordat men makkelijk kan in en uitvoegen op snelwegen etc. Dit zou dan minder file's tot gevolg hebben.


Ik voeg elke dag in op de A2 vanaf hilversum ri amsterdam, je mag daar overdag 100 en geloof mij, invoegen lukt een groot deel nog steeds niet.
 
Feit 1: op 80 en 100km wegen zijn meer files dan op 130 wegen
Feit 2: het overgrote deel van de 130 wegen bevind zich in gebieden waar het stikstof door de open ruimte of omliggend industrie/vliegvelden vrijwel geen directe invloed heeft omdat het wordt verdund of relatief verwaarloosbaar is tegenover de veel grotere hoeveelheden stikstof in de lucht..
Feit 3: de snelheid verlagen zou maximaal 0.27% verschil uitmaken qua stikstof uitstoot
Feit 4: zelfs op 100 wegen rijdt vrijwel iedereen harder dan 100, dus zonder handhaving, lees: lekker boetes uitschrijven, gaat het niets uitmaken
Feit 5: zo'n wetswijziging + uitvoering gaat tientallen miljoenen kosten die beter ergens anders aan besteed kunnen worden.

Ik denk dat mijn mening vrij duidelijk is :+
 
Men zou beter af zijn als ze voor de afstand de 2 sec. regel gaan handhaven.
Want of je nou 100 rijdt of 130 iedere 2 sec passeert er dan een voertuig.
Gevolg is dat er minder files staan, niet meer onnodig geremd wordt en er dus vloeiender gereden wordt.
 
Ik stel voor: aanpassing van de maximumsnelheid naar 100 overal buiten de bebouwde kom. Dus alle 60 en 80 wegen ook naar 100.
Kunnen ze direct mooi alle drempels buiten de bebouwde kom weghalen. Kunnen we tenminste weer een beetje leuk doorrijden zonder constant te moeten rondkijken voor laserguns en flitsers.
 
Inhaalverbod is al op veel plaatsen van 06-19, maar als de snelheden zo dicht bij elkaar liggen, is de impact ook veel minder groot. Op het stuk A27 bij Nieuwegein waar het 80 is, rij ik door mafketels in koekblikken vaak gedwongen 70-75, want op hun teller.... Dus als diezelfde gekken 100 gaan rijden, is dat waarschijnlijk echt 90 en met 85km/u geijkt rijden koekblikken maar 5 km/u harder.
 
Die is verdwenen omdat er wereldwijd een verbod is gekomen op CFK’s.
Dat was echt geen hoax, hier in Brabant staan de bossen er echt een stuk beter bij dan in de jaren 70
Zure regen is een bedenksel van de groene maffia. om landbouwkundige reden werd het regenwater snel afgevoerd, ook in de bossen, toen men er na enkele droge jaren achter kwam dat dit ook agrarisch niet zo gunstig was, is men het water weer vast gaan houden en herstelde de bossen en hoorde je niemand meer over de zure regen. De bomen die destijds sneuvelden waren naaldbomen die van nature hier niet thuishoren maar in het verleden voor snelle productie hier zijn aangeplant.
Hoe ik dat weet?... Ik was er zelf bij.
CFK ,s waren volgens de groenen de oorzaak van het gat in de ozonlaag, das inmiddels ook bijna dicht gemetseld.
 
En waarom hebben bijvoorbeeld Duitsland en België geen last van deze onzin?

Omdat de EU richtlijn zegt dat de uitstoot van stikstofverbindingen geen MERKBARE invloed op natuurgebieden mag hebben.

Onze verstandige buurlanden leggen dat uit als dat enige invloed dus wel is toegestaan.
In Nederland hebben we boter op ons hoofd, en willen we het netste jongetje van de klas zijn. De rechter heeft hier bepaald dat geen merkbare invloed GEEN invloed is.

En zo leg je het hele land plat.Volstrekt onnodige zelfkastijding.

Iemand moet die uitspraak teniet doen!
 
Zoals men misschien al gelezen heeft; door de te hoge stikstofuitstoot moet de maximum snelheid omlaag.. tenminste dat is het idee.
Dit zou betekenen dat de maximum snelheid op bepaalde trajecten en uiteindelijk misschien wel in heel Nederland naar de 100 gaat.

"De commissie-Remkes adviseert om de snelheid te verlagen op snelwegen rond kwetsbare natuurgebieden, maar daar zien de deskundigen weinig in. "Stikstof verplaatst zich over grote afstanden, dus dan is het veel zinniger om het landelijk in te voeren", zegt Wim de Vries van de Universiteit Wageningen. Erisman is het daarmee eens. "Ik zou de kans nemen om die ruimte zo groot mogelijk te maken en de maatregel landelijk in te voeren", zegt hij" - Rtlnieuws.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...maximumsnelheid-pas-zinvol-bij-alle-snelwegen

Wat vinden jullie hiervan?

wat ik ervan vind?......
ik heb er zolangzamerhand zo ongeloofelijk schijt aan...dat kan ik je niet vertellen...🤢
die hele reactie politiek hier is gewoon een lachertje....
wat een wereld leven we in.....
het zijn allemaal papieren tijgers......
wie pakken we weer?....de boeren en de weggebruiker want dat is makkelijk....
ze doen maar....ik geloof het wel en voel me geenzins geroepen me ergens aan te houden....
vies graaivolk met hun gereformeerde coksianen bekken.....het doodslaan niet waard....
 
Amsterdam verbrand vuilnis uit Engeland en de uitstoot valt dan onder Nederlandse Co2 uitstoot.

Als ze brexit er nou eens doormikken dan moet dat afval weer in bezit zijn van een paspoort8-)
 
Zure regen is een bedenksel van de groene maffia. om landbouwkundige reden werd het regenwater snel afgevoerd, ook in de bossen, toen men er na enkele droge jaren achter kwam dat dit ook agrarisch niet zo gunstig was, is men het water weer vast gaan houden en herstelde de bossen en hoorde je niemand meer over de zure regen. De bomen die destijds sneuvelden waren naaldbomen die van nature hier niet thuishoren maar in het verleden voor snelle productie hier zijn aangeplant.
Hoe ik dat weet?... Ik was er zelf bij.
CFK ,s waren volgens de groenen de oorzaak van het gat in de ozonlaag, das inmiddels ook bijna dicht gemetseld.
CFK's hebben inderdaad niets met zure regen te maken. Het gebruik ervan is door wetgeving wel sterk aan banden gelegd, waardoor het ozonlaag-probleem gelukkig grotendeels is opgelost.

Het fenomeen "zure regen" gaat over uitstoot van SOx (zwavelverbindingen die ontstaan bij verbranding van zwavelhoudende vloeistoffen en gassen, met name Diesel destijds). SOx is echt troep en in de vorige eeuw zijn er harde afspraken gemaakt door ervoor hebben gezorgd dat de SOx-uitstoot gigantisch is teruggeschroefd. Gelukkig was dit relatief makkelijk/goedkoop te doen in vergelijking met de bekende andere emissies zoals CO2 en stikstofverbindingen.

Wat er waar of onwaar is over zure regen is een andere discussie, ik was er destijds niet, maar ik ben nu wel blij dat de lucht om ons heen nagenoeg vrij is van SOx en dat de politiek dat heeft weten te bewerkstelligen.

Ik ben persoonlijk blij over het feit dat de overheid dingen aan banden legt zodat wij in een schonere en gezondere omgeving wonen dan bijvoorbeeld 30 jaar geleden met overal om je heen ellende zoals asbest, tabaksrook, zwavelgassen, stinkende uitlaatgassen, hondendrollen. Over een jaar of dertig kijken we hopelijk ook dan terug op deze tijd met het idee dat er veel is verbeterd.
 
Laatst bewerkt:
wat ik ervan vind?......
ik heb er zolangzamerhand zo ongeloofelijk schijt aan...dat kan ik je niet vertellen...🤢
die hele reactie politiek hier is gewoon een lachertje....
wat een wereld leven we in.....
het zijn allemaal papieren tijgers......
wie pakken we weer?....de boeren en de weggebruiker want dat is makkelijk....
ze doen maar....ik geloof het wel en voel me geenzins geroepen me ergens aan te houden....
vies graaivolk met hun gereformeerde coksianen bekken.....het doodslaan niet waard....
Het zit.... je wel.... Hoog.... Of niet?....
 
Ach, we gaan weer terug naar vroeger toen het ook een tijd 100 was...ik heb er geen moeite mee omdat ik heel wat jaren netjes rij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan