Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor veel mensen is een rotonde nog een groot mysterie .Wat is er nou weer mis met rotondes? Veel rotondes zijn juist goed 1/4 of 3/4 te pakken op de motor.
In de formule van kinetische energie staan alleen de massa en de snelheid.
Dat is van 4 jaar geleden, en de gegevens zijn misschien nog wel ouder.
Stiekem mag alles.
Is je vrouw het daar ook mee eens?Als je maar niet gepakt wordt.
het gaat om de concentratieOverigens vind ik het wel bijzonder dat alleen wij kampen met een stikstof probleem. Ik heb onze oosterburen nog niet gehoord over een snelheidslimiet op de Autobahn...
Wat zeg je nu anders? Ik heb het niet over de aandelenverdeling gehad. Ja, veel verbranders zijn op papier eigendom van overheden, dat ontkracht niet dat alle investeringen met belasting geld zijn gedaan en de belastingbetaler alsnog mag betalen voor de verwerking en ook voor wanbeleid. A'dam is niet de enige die geld zag in het verbranden van buitenlands afval. A'dam was wel het bedrijf dat liever extra productie draaide en geen tijd en geld reserveerde voor onderhoud.Ik weet niet waar je dit nu weer vandaan haalt?
Verbrandingsovens kwamen er om de stort van brandbaar huisvuil te voorkomen, omdat we een groot te kort hadden en hebben aan stortplaatsen...
Veel werd en wordt naar andere landen geexporteerd, soms gewoon tegen betaling , soms als ruilmiddel, maar de verbrandingsovens die gebouwd werden, kun je beter energie op laten wekken die herbruikbaar is dan de warmte gewoon te vernietigen..
Dus werden er warmtenetten en generatoren aan gekoppeld...
En subsidie was niet meer of minder een bijdragen in ruil voor aandelen in de vuilverbrander....
De Arn in weurt werd b.v. gebouwd door een consortium van 6 gemeentes die daar hun afval wilde laten verbranden, en 3 grote bouwbedrijven Standaard Fasel, K&K ofenbau , en Bocal...
Toen de dioxine problemen bij diverse verbranders naar buiten kwam, moesten er keuzes gemaakt worden, upgraden of sluiten? en wie draaide er toen voor de kosten op...juist de gemeentes en dus de burgers....
Dan gaan we afval scheiden, en een hoop brandbaar materiaal wordt uit het afval gehaald ( plastic >>olie dus) en GFT gaat er uit, dus blijft er veel te weing afval over om de ovens rendabel te laten branden, dus dan kun je twee dingen doen,,,, sluiten , dus kapitaal vernietiging ( 1 miljard minimaal per oven) of inkomsten genereren uit andere afvalstromen, en daar is dus in A'dam voor gekozen
Ik denk dat dit '100' concept wel voordelen en nadelen heeft.
Voordelen:
Minder tot geen filevorming
Minder uitstoot
Minder ongelukken
Nadelen:
Uitstoot winst is maar 0,5% van totale Nederlandse uitstoot. Bedrijven, landen, scheepvaar en vliegtuigen blijven maar vervuilen.
Constant 100 rijden wekt erg veel verveling op
Door constant 100 te rijden val je sneller in slaap, geen 'uitdaging' of verandering op de snelweg.
Werkt alleen als iedereen zich eraan houd. Dus geen 80 of 120 rijden, maar 100.
Feiten / Eigen ervaring:
Feit is bij de meeste mensen gewoon, als jij 100 rijd en 20% van de rit 130 rijd, heb je bijna geen tijdswinst. Dus of je 100 of 130 rijd, is geen probleem. Maar des te langer de rit, des te meer tijdwinst. Gevoelsmatig lijkt dit wel sneller
Als je consequent 130 kan rijden, is je winst dus 30%. Dit is wel een significant voordeel tegenover constant 100 rijden. Want je hebt natuurlijk 130 kilometer gereden in 1 uur dan 100km.
Als je dus naar Frankrijk / Spanje rijd, afstand: 1300 kilometer, doe je er met constant 130 rijden maar 10 uur over. Met constant 100 rijden doe je er 13 uur over. Dan is 130km/h zeker een goed alternatief.
Feit is, dat je normaal niet goed kunt doorrijden op zo'n lange afstanden door files of langzaam rijdend verkeer. Gemiddeld rij je dan (uit eigen ervaring) door files en ander verkeer ongeveer 1 tot 2 uur langer. Als 100 dit zou opheffen, zou je dus maar 1:30 uur langer rijden i.p.v. dat je 130 zou rijden.
Snelheidsverschillen creëren nu eenmaal echt fuiken en files. Je merkt zelf ook dat als je van een 130 naar een 100 zone gaat, je vaak meer auto's op elkaar ziet en een soort van compacte file ontstaat. De weg is nu eenmaal een soort water rimpel die helemaal door het hele verkeer gaat. Mooi praktijkvoorbeeld is een aflevering van mythbusters waarin in ze dit getest hebben:
Persoonlijk rij ik elke dag 35km heen en 35km terug van werk naar huis. Of ik nu 120 of 100 rij is maar een winst van 3 minuten. Meestal kan ik toch maar maximaal 110 / 100 rijden aangezien alles langzaam rijd door de spitsuren of een persoon die geen 120 durft te rijden.
Het 100 concept kan alleen werken als iedereen zich eraan houd. Wij hebben nu ook veel files en oponthoud omdat men onnodig links blijft rijden, maar 110 rijd waar je 130 mag of onnodige fuiken en snelheidsveranderingen in het verkeerd.
Als je alles 130 zou maken, zou dit ook kunnen werken. Maar doormiddel van vrachtverkeer die 90 mag rijden, krijg je ook meer oponthoud en te veel snelheidsverschil. Daarom is 100 een betere optie, lijkt mij.
P.s, Als alles 100 is kun je met een A1 motor ook eindelijk eens veilig op de snelweg rijden .
'Verlaag maximumsnelheid naar 100, maar dan wel overal'
Een lagere maximumsnelheid op de snelweg om de stikstofneerslag te beperken, heeft alleen zin als die geldt voor alle Nederlandse snelwegen. Dat zeggen deskundigen in reactie op het rapport van de commissie-Remkes. Die adviseert de snelheid te verlagen naar 100 kilometer per uur.www.rtlnieuws.nl
het gaat om de concentratie
dan deugt het verhaal nog steeds niet. Ze willen, naar eigen zeggen, natura2000 gebieden beschermen, maar de concentratie stikstof(oxiden) is veruit het grootste in de randstad.
Stikstof is niet alleen NOx, daarnaast heb je ook ammoniak, nitraat etc.dan deugt het verhaal nog steeds niet. Ze willen, naar eigen zeggen, natura2000 gebieden beschermen, maar de concentratie stikstof(oxiden) is veruit het grootste in de randstad. Bovendien zijn de gehaltes(en concentraties) stikstofoxiden al jaren aan het dalen, dit probleem is puur een bedacht probleem.
Bekijk bijlage 1432547
wat mij verder opvalt is dat de boer hier de schuld van krijgt. Ook hier zie je dat de concentratie NO2 in de provincie, waar de meeste boeren zijn en dus ook de veestapel zich bevindt, het laagst is.
Wat je ook mist in je verhaal is de plek waar het stokstijf terecht komt, jouw kaartjes laten zien waar de uitstoot van NO2 plaatsvindt, maar waar het terecht komt is niet precies daar waar het wordt uitgestoten als NO2.
Zoals je kunt zien lopen de concentraties langs de snelwegen, verlaging van de snelheid is daar percentueel een makkelijke winstpakker. Zoals je ook kunt zien zijn de gebieden met arme grond waar veel (intensieve) veeteeld plaatsvind wit gekleurd. Op de kleigrond waar landbouw plaatsvind zijn de concentraties veel lager. Dat de concentraties lager worden is natuurlijk geen argument om de status quo af te roepen.dan deugt het verhaal nog steeds niet. Ze willen, naar eigen zeggen, natura2000 gebieden beschermen, maar de concentratie stikstof(oxiden) is veruit het grootste in de randstad. Bovendien zijn de gehaltes(en concentraties) stikstofoxiden al jaren aan het dalen, dit probleem is puur een bedacht probleem.
Bekijk bijlage 1432547
wat mij verder opvalt is dat de boer hier de schuld van krijgt. Ook hier zie je dat de concentratie NO2 in de provincie, waar de meeste boeren zijn en dus ook de veestapel zich bevindt, het laagst is.
Landbouwvoertuigen ook maar gelijk 100 dan?Graag vrachtwagens en auto's met aanhanger ook 100 laten rijden.
Alles en iedereen gelijk.