Verlaging van de maximum snelheid in Nederland naar 100 "Maar dan wel overal"

Ik kijk momenteel deze film. Dit zou de oplossing zijn voor de overbevolking...

 
Ik koop, onderhoud en betaal dat blik voor mezelf.
Niet voor de buurman of collega of een kansloze die geen rijbewijs kon halen.

Er is ook een tekort aan woningen.. hoeveel ga jij er van een kamertje voorzien ?

Mooie dames zijn bij mij altijd welkom hoor.

Oh voor een deel heb je gelijk, daar hebben we het OV ( Onrendabele Vervoer ) voor uitgevonden.
Of Uber.. of een taxi ...

Ennee, motor heeft buddy zit hé .. dus , dat zitje moet ook gevuld worden.

Of blablacar...

En buddyseat en de achterbank van de auto zijn de minder comfortabele plaatsen dus die hoeven van mij niet altijd bezet te zijn, zo moeilijk ben ik niet.
 
Ofwel, geef iedere pasgeborene een levenslang zorgbudget mee. Zodra dat op is, dan geen hulp meer.
Bedoel je dat soms?

Als "Geitenwollensokken-Socialist" ben ik van mening dat we voor iedereen die dat nodig heeft moeten zorgen. Ook al kost dat veel geld.
En ja, soms heb je gevallen waarbij je het leven van een tachtig-jarige een half jaartje kan redden met een medicijn van 400.000 Euro. Geen idee waar je de grens moet trekken, en ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen (en ook dat ik die patiënt niet ben).

Er zou in ieder geval niet zo moeilijk moeten worden gedaan bij euthanasie.
Mensen kiezen nu vaak voor middelen waarbij betrokkenen de dupe zijn of getraumatiseerd raken.
 
Er zou in ieder geval niet zo moeilijk moeten worden gedaan bij euthanasie.
Mensen kiezen nu vaak voor middelen waarbij betrokkenen de dupe zijn of getraumatiseerd raken.
Ja, maar dan krijg je weer problemen met (sommige) religieën. Dat "mag" niet.....
En nabestaanden doen ook vaak moeilijk.
 
Ik rijd nu enkele weken in Canada, verschillende max snelheden maar hoogste is 110 tot nu toe.
Veel 90 of 100 km per uur. Zeer ontspannen rijden en vrachtwagens en auto's met aanhangers mogen net zo hard. Word dus minder ingehaald tenzij de anderen te hard rijden. Wat wel gebruikelijk is want als ik 105 op de GPS rijd komen vrachtwagens mij voorbij.
Ik stem voor om alles 100 te maken. Maar zoals ik eerder zei: voor iedereen!
 
Ik rijd nu enkele weken in Canada, verschillende max snelheden maar hoogste is 110 tot nu toe.
Veel 90 of 100 km per uur. Zeer ontspannen rijden en vrachtwagens en auto's met aanhangers mogen net zo hard. Word dus minder ingehaald tenzij de anderen te hard rijden. Wat wel gebruikelijk is want als ik 105 op de GPS rijd komen vrachtwagens mij voorbij.
Ik stem voor om alles 100 te maken. Maar zoals ik eerder zei: voor iedereen!
Ik rijd een scootertjes welke niet veel harder dan 100 kan. Ik hang dus erg vaak achter een vrachtauto omdat ik moet wachten tot er ruimte is om te passeren. Het zelfde had ik met een oude vrachtauto waar ik in reed, die kon ook 100 maar met z'n 180pk was inhalen een kwestie van geduld.
Veel vrachtauto chauffeurs rijden geen 90 en er zijn er zelfs die 80-82 voldoende vinden.
Nu kunnen de de begrenzers aanpassen maar daarmee wordt het onderlinge verschil tussen de 50 tonners enkel groter en blijft er een verschil bestaan voor al het verkeer. Het voorkomt wel deels het inhalen met 2km/h verschil dingetje, dat dan weer wel.

Overigens vraag ik me wel af wat deze snelheidsverhoging met de uitstoot van een vrachtwagen zou doen.
 
100 km per uur

wat een onzin. Dat rij ik op een 60 km weg al. Gelukkig rij ik de meeste km’s in het buitenland. Natuurlijk zitten daar ook koekwauzen in de politiek maar het lijkt allemaal toch net iets minder erg dan hier
 
Ik rijd nu enkele weken in Canada, verschillende max snelheden maar hoogste is 110 tot nu toe.
Veel 90 of 100 km per uur. Zeer ontspannen rijden en vrachtwagens en auto's met aanhangers mogen net zo hard. Word dus minder ingehaald tenzij de anderen te hard rijden. Wat wel gebruikelijk is want als ik 105 op de GPS rijd komen vrachtwagens mij voorbij.
Ik stem voor om alles 100 te maken. Maar zoals ik eerder zei: voor iedereen!
Wij wonen niet in Canada. Nutteloze vergelijking.
 
100 in een moderne auto is belachelijk langzaam.

Zoals uit het overzicht blijkt is de uitstoot bij files het grootst. Zou dan ook veel meer helpen als we met zn allen zouden gaan carpoolen of motorrijden dan dat we minder hard zouden gaan rijden.

Dat compenseert dan dubbel voor het tijdverlies om iemand op te pikken / af te zetten. Zowel harder rijden als geen files.

Bovendien:

Minder belasting / slijtage van de wegen (dus ook minder oponthoud door onderhoud)

Goedkoper vervoer voor de armeren die geen auto kunnen betalen

Efficienter gebruik van beschikbare ruimte op de weg.

Wordt tijd dat de politiek daar eens iets aan doet. Camera boven de weg en iedereen beboeten die alleen in de auto zit.
 
100 in een moderne auto is belachelijk langzaam.

Zoals uit het overzicht blijkt is de uitstoot bij files het grootst. Zou dan ook veel meer helpen als we met zn allen zouden gaan carpoolen of motorrijden dan dat we minder hard zouden gaan rijden.

Dat compenseert dan dubbel voor het tijdverlies om iemand op te pikken / af te zetten. Zowel harder rijden als geen files.

Bovendien:

Minder belasting / slijtage van de wegen (dus ook minder oponthoud door onderhoud)

Goedkoper vervoer voor de armeren die geen auto kunnen betalen

Efficienter gebruik van beschikbare ruimte op de weg.

Wordt tijd dat de politiek daar eens iets aan doet. Camera boven de weg en iedereen beboeten die alleen in de auto zit.
Zoiets bestaat al een tijdje, dat noemt men openbaar vervoer.

Motorrijden is 11x vervuilender dan gewone auto`s dus laten we die maar achterwege als het gaat om milieubesparende middelen.

Overigens wel een goed plan, camera`s boven de weg om te zien hoeveel personen er inzitten.
Iedereen verplicht in een cabrio met de kap open.
 
Zoiets bestaat al een tijdje, dat noemt men openbaar vervoer.

Motorrijden is 11x vervuilender dan gewone auto`s dus laten we die maar achterwege als het gaat om milieubesparende middelen.

Overigens wel een goed plan, camera`s boven de weg om te zien hoeveel personen er inzitten.
Iedereen verplicht in een cabrio met de kap open.

Openbaar vervoer vertrekt op vaste plaatsen, zit vol in de spits en is vrij duur in de spits.

Autos vertrekken niet op vaste plaatsen, zitten 9 vd 10 keer niet vol in de spits en de auto rijdt toch dus je kunt goedkoop de overgebleven ruimte vullen.

11x vervuilender is sowieso journalistieke onzin. Daarnaast kwestie van motoren wat aanpassen aan de autonormen dus wel op te lossen ook door elektrische motorfietsen in te zetten op korte stukken.

Ben zelf geen fan van cabrios dus zie dat voorstel van jou niet zo zitten.
 
Begin maar eens met het openbaar vervoer gratis te maken. Dat scheelt al enorm veel auto's.
Dat zal wel meevallen.
Laten ze het ov eerst maar eens optimaliseren.
bv geen wachttijden, geen overvolle dozen en snellere reistijden.
En dan nog niet te ver uitstappen van je bestemming.
Pas dan gaat 10% nadenken om met het ov te reizen.
 
Hoe wil je dan koppen gaan tellen met een camera die boven de weg hangt?

Kan makkelijk, gordel of telefoon kunnen ze volgens mij ook al zien.

Andere oplossingen zijn ook mogelijk. Bijvoorbeeld met telefoon inchecken of een vaste incheckpaal bij de oprit van de snelweg waar je twee mensen moet aanmelden om geen extra kosten te krijgen
 
Uitstoot wordt ook berekend per auto en bij files rijden er meer autos dan bij 130 pu dus totale uitstoot is dan ook nog eens extra hoog.

Als je iets aan de uitstoot wilt doen dan moet je de files aanpakken en met je poten van de maximum snelheid afblijven
 
Ik rijd een scootertjes welke niet veel harder dan 100 kan. Ik hang dus erg vaak achter een vrachtauto omdat ik moet wachten tot er ruimte is om te passeren. Het zelfde had ik met een oude vrachtauto waar ik in reed, die kon ook 100 maar met z'n 180pk was inhalen een kwestie van geduld.
Veel vrachtauto chauffeurs rijden geen 90 en er zijn er zelfs die 80-82 voldoende vinden.
Nu kunnen de de begrenzers aanpassen maar daarmee wordt het onderlinge verschil tussen de 50 tonners enkel groter en blijft er een verschil bestaan voor al het verkeer. Het voorkomt wel deels het inhalen met 2km/h verschil dingetje, dat dan weer wel.

Overigens vraag ik me wel af wat deze snelheidsverhoging met de uitstoot van een vrachtwagen zou doen.
Als je de uitstoot aan het verbruik mag koppelen dan is dat best heel veel.


Wist u dit?
  • 85 procent
    van alle informatie neemt de chauffeur via zijn ogen op. Toch is het gebied dat hij scherp ziet hooguit 10 procent.
  • 1 bar
    bandenspanning onder de normwaarde verhoogt het brandstofverbruik met 3 tot 7 procent en de bandenslijtage met 5 tot 7 procent.
  • 3 seconden
    stilstandtijd is genoeg om het uitschakelen van de motor te laten lonen.
  • 2 procent
    extra brandstofverbruik kan er ontstaan door een verkeerd vastgesjord dekzeil op de oplegger.
  • 0,35 liter
    diesel heeft een 40-tons truck nodig om te accelereren van 0 naar 50 km/h. Bij een verhoging van 80 naar 90 km/h is dat 0,25 liter diesel.
  • 8 minuten
    op 100 kilometer is de berekende tijdwinst bij een toename van de snelheid van 80 naar 90 km/h. In de praktijk bedraagt deze winst zelfs maar 2 tot 3 minuten. Tegelijkertijd wordt het verbruik met 10 tot 12 procent verhoogd.
 
Als je de uitstoot aan het verbruik mag koppelen dan is dat best heel veel.


Wist u dit?
  • 85 procent
    van alle informatie neemt de chauffeur via zijn ogen op. Toch is het gebied dat hij scherp ziet hooguit 10 procent.
  • 1 bar
    bandenspanning onder de normwaarde verhoogt het brandstofverbruik met 3 tot 7 procent en de bandenslijtage met 5 tot 7 procent.
  • 3 seconden
    stilstandtijd is genoeg om het uitschakelen van de motor te laten lonen.
  • 2 procent
    extra brandstofverbruik kan er ontstaan door een verkeerd vastgesjord dekzeil op de oplegger.
  • 0,35 liter
    diesel heeft een 40-tons truck nodig om te accelereren van 0 naar 50 km/h. Bij een verhoging van 80 naar 90 km/h is dat 0,25 liter diesel.
  • 8 minuten
    op 100 kilometer is de berekende tijdwinst bij een toename van de snelheid van 80 naar 90 km/h. In de praktijk bedraagt deze winst zelfs maar 2 tot 3 minuten. Tegelijkertijd wordt het verbruik met 10 tot 12 procent verhoogd.


Weegt allemaal niet op tegen de tijd / brandstof die je weer verliest als je in de file staat.

Dus allemaal gaan carpoolen / motorrijden.
 
Begin maar eens met het openbaar vervoer gratis te maken. Dat scheelt al enorm veel auto's.
Vorig jaar kon ik naar Utrecht (legobeurs met de kids) met de trein voor 30 euro pp incl toegang tot de beurs. Nu niet en kost een retourtje Utrecht mij alleen al 30 euro. Komt ook nog eens 20 euro entree bij. Deze man gaat nu dus NIET met de trein.
 
Dat zal wel meevallen.
Laten ze het ov eerst maar eens optimaliseren.
bv geen wachttijden, geen overvolle dozen en snellere reistijden.
En dan nog niet te ver uitstappen van je bestemming.
Pas dan gaat 10% nadenken om met het ov te reizen.
Er zijn wereldwijd meerdere proeven gedaan met gratis OV, en verschillende steden zijn daar ook op overgestapt.
In alle gevallen is het aantal OV-reizigers meer dan verdubbeld.....
Overvol en wachttijd zal in het begin alleen maar erger worden totdat vraag en aanbod op elkaar zijn afgestemd.
Het netwerk zal dan ook fijnmaziger worden.
En nee, ik heb niet de illusie dat iedereen zal overstappen.
 
Wist u dit?
  • 85 procent
    van alle informatie neemt de chauffeur via zijn ogen op. Toch is het gebied dat hij scherp ziet hooguit 10 procent.
  • 1 bar
    bandenspanning onder de normwaarde verhoogt het brandstofverbruik met 3 tot 7 procent en de bandenslijtage met 5 tot 7 procent.
  • 3 seconden
    stilstandtijd is genoeg om het uitschakelen van de motor te laten lonen.
  • 2 procent
    extra brandstofverbruik kan er ontstaan door een verkeerd vastgesjord dekzeil op de oplegger.
  • 0,35 liter
    diesel heeft een 40-tons truck nodig om te accelereren van 0 naar 50 km/h. Bij een verhoging van 80 naar 90 km/h is dat 0,25 liter diesel.
  • 8 minuten
    op 100 kilometer is de berekende tijdwinst bij een toename van de snelheid van 80 naar 90 km/h. In de praktijk bedraagt deze winst zelfs maar 2 tot 3 minuten. Tegelijkertijd wordt het verbruik met 10 tot 12 procent verhoogd.

ja maar......als het me nou nix kan schelen gewoon :?
als ik voor me de weg vrij krijg en over 100 meter staat het licht op rood dan trap ik hem nog ff lekker op zijn staart gewoon omdat het kan....8-)
het lijkt wel of het tegenwoordig allemaal voor nix moet....mij boeit het geen reet of ik 1:10 of 1:15 rij qua verbruik....
idem voor zaken als banden, kettingen ed....gewoon verraggen zoals het je uitkomt en dan weer nieuwe er op..
 
Terug
Bovenaan Onderaan