Verlaging van de maximum snelheid in Nederland naar 100 "Maar dan wel overal"

En protest op het Malieveld tegen de verlaging gaat niet door....te weinig belangstelling.... _O-


Aantal Posts daartegen....8-)

van achter het toetsenbord op werk of thuis is het natuurlijk heel makkelijk om je ongenoegen uit te kramen, naar het Maliveld is best wel een dingetje, vooral met de wetenschap dat de boeren en bouwvakkers alles al hebben omgeploegd.
Gewoon massaal de 100 km aan de laars lappen, dan is iedereen blij, de motorrijder zet zijn keiharde punt en de overheid via het cjib, alleen maar winnaars.
 
1971, toen scheet ik nog in de luiers!
Maarja, je hebt hopelijk nog een hele leven voor je. Ik ben bezig met het laatste deel, en op mijn leeftijd denk ik en handel onder de mom van : mijn tijd zal duren mbt alle onzalige maatregelen....

Misschien nog een ducati hyper gewoon om eens lekker recalcitrant te zijn...

Wellicht kan ik nog daarna met vrienden racen met een rollator........ _O-
 
Maarja, je hebt hopelijk nog een hele leven voor je. Ik ben bezig met het laatste deel, en op mijn leeftijd denk ik en handel onder de mom van : mijn tijd zal duren mbt alle onzalige maatregelen....

Waarschijnlijk heb ik het grootste deel van mijn leven ook wel gehad, hoewel mijn oma over 3 weken 103 wordt, dus wellicht heb ik nog een tijd te gaan.

Maar sowieso, ik maak me er ook allemaal niet druk meer over. Ik zie het allemaal als een soap die speciaal voor mijn vermaak wordt opgevoerd.
 
Waarschijnlijk heb ik het grootste deel van mijn leven ook wel gehad, hoewel mijn oma over 3 weken 103 wordt, dus wellicht heb ik nog een tijd te gaan.

Maar sowieso, ik maak me er ook allemaal niet druk meer over. Ik zie het allemaal als een soap die speciaal voor mijn vermaak wordt opgevoerd.

Zo'n instelling is natuurlijk makkelijk wanneer je in Nederland woont en het goed hebt.
 
Ik kan me er ook niet druk maken, tis ter lering en vermaerck...en verder heb ik, en zeker in mijn situatie niks te klagen.
 
Zo'n instelling is natuurlijk makkelijk wanneer je in Nederland woont en het goed hebt.
Gelukkig leef ik hier en heb ik het goed. Er zijn landen waar het allemaal slecht is ivm oorlogen en droogte. Laat die landen eens hun eigen broek ophouden zodat de economie daar ook eens gaat lopen. Dat scheelt hier weer heel veel immigranten die hier dus dan ook weer niet vervuilen. Win Win situatie.
 
Dat klopt, maar daar ga ik me niet schuldig over voelen.

Je hoeft je ook niet schuldig te voelen (of misschien ook wel, maar dat moet eenieder zelf bepalen), maar de realisatie dat op 'onze' huidige wijze roofbouw plegen op de planeet gewoon niet houdbaar is lijkt me niet verkeerd. Als je daar dan vervolgens niet naar handelt, tja.. dan kan je het misschien over schuld gaan hebben?

De verantwoordelijkheid afschuiven (op de buurman, de politiek, multinationals, andere landen, etc.) is altijd makkelijk.
 
Gelukkig leef ik hier en heb ik het goed. Er zijn landen waar het allemaal slecht is ivm oorlogen en droogte. Laat die landen eens hun eigen broek ophouden zodat de economie daar ook eens gaat lopen. Dat scheelt hier weer heel veel immigranten die hier dus dan ook weer niet vervuilen. Win Win situatie.

Besef wel dat westers kapitalisme en westerse politiek verantwoordelijk zijn voor bijzonder veel ellende op deze wereld, waar wij (als in: het westen) direct van profiteren of in het verleden van hebben geprofiteerd.
 
Maarja, je hebt hopelijk nog een hele leven voor je. Ik ben bezig met het laatste deel, en op mijn leeftijd denk ik en handel onder de mom van : mijn tijd zal duren mbt alle onzalige maatregelen....

Misschien nog een ducati hyper gewoon om eens lekker recalcitrant te zijn...

Wellicht kan ik nog daarna met vrienden racen met een rollator........ _O-
Rollator-forum.nl :+
 
Laatst bewerkt:
Zeg dat maar tegen die dictators in landen zoals Ethiopië, Eritrea en nog een stuk of wat. De heer Mugabe was ook zo'n persoon die er puur voor zichzelf zat. De bevolking daar kon verrekken.
 
Je hoeft je ook niet schuldig te voelen (of misschien ook wel, maar dat moet eenieder zelf bepalen), maar de realisatie dat op 'onze' huidige wijze roofbouw plegen op de planeet gewoon niet houdbaar is lijkt me niet verkeerd. Als je daar dan vervolgens niet naar handelt, tja.. dan kan je het misschien over schuld gaan hebben?

Ongebreidelde groei is de oorzaak van die roofbouw. Daar draag ik niet aan bij want ik heb geen kinderen. Als mensen zich al schuldig zouden moeten vinden dan zijn het de (groot)ouders.
 
Zeg dat maar tegen die dictators in landen zoals Ethiopië, Eritrea en nog een stuk of wat. De heer Mugabe was ook zo'n persoon die er puur voor zichzelf zat. De bevolking daar kon verrekken.

Hoe denk je dat dictators rijk worden?

We kunnen het nu over allemaal specifieke voorbeelden gaan hebben, maar zoals ik zei: het westen profiteert veel van ellende ergens op de wereld, en veel ellende op de wereld is ook (in)direct veroorzaakt of verergerd door westers kapitalisme.
 
Ongebreidelde groei is de oorzaak van die roofbouw.

Klopt. Maar niet alleen bevolkingsgroei.

Het is het hele economische systeem, dat uitgaat van oneindige groei, dat verneukt is. De aarde is een eindig systeem, het is onmogelijk om binnen het 'systeem aarde' een oneindig groeiende economie te creëren.

Daar draag ik niet aan bij want ik heb geen kinderen. Als mensen zich al schuldig zouden moeten vinden dan zijn het de (groot)ouders.
Ik denk dat zo'n beetje iedereen in Nederland daaraan bijgedragen heeft: we doen bijna allemaal mee aan de "het is nooit genoeg"-filosofie.
 
Hoe denk je dat dictators rijk worden?

We kunnen het nu over allemaal specifieke voorbeelden gaan hebben, maar zoals ik zei: het westen profiteert veel van ellende ergens op de wereld, en veel ellende op de wereld is ook (in)direct veroorzaakt of verergerd door westers kapitalisme.
T is vooral mode om zoveel mogelijk om ons heen te kijken ,om ons zelf een zo groot mogelijk schuldcomplex aan te praten :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan