Verlaging van de maximum snelheid in Nederland naar 100 "Maar dan wel overal"

Het heeft helemaal geen zin om hier in nederland ,wat maakt dat uit als ik dat doe.
En dat is juist het probleem wat maakt het uit als ik voor een grote familie zorg en wat maakt het uit als ik een grote auto uitrijd ipv een kleine.


Zo komen we er wel toch..........

De mensen zijn de domste wezens op de planeet .
 
Je kan ook het positieve zien.

Straks is die goedkope, zuinige 125 cc motor/scooter wel geschikt als dagelijkse kruipdoor sluipdoor fiets.
Rijdt op de lucht van benzine, kost nieuw niet meer dan een afgetrapt tweedehandsje van "eerlijke Johnny", kan in iedere fietsenstalling geparkeerd worden, past goed tussen de stilstaande botsdozen in de file door....

En het negatieve van deze nieuwste uiting van milieugate:
's Nachts is de uitstoot van een auto zoveel minder dat 130 geen kwaad kan? Dan ziet moedertje natuur die rookpluim achter de blingbling bolide niet?
En wanneer gaan we die walm van de kolencentrales meetellen? Die walm die gemaakt wordt om verse batterijautootjes te fabrieken en het opladen daarvan?

Laten we Greta eens van stal halen:
Er is slechts een milieu en we verprutsen het in de haast het te redden.
 
En het negatieve van deze nieuwste uiting van milieugate:
's Nachts is de uitstoot van een auto zoveel minder dat 130 geen kwaad kan? Dan ziet moedertje natuur die rookpluim achter de blingbling bolide niet?
Dat klopt, s`nachts kan je op een constante snelheid rijden en daardoor is je brandstofverbruik ook stukken minder.
Overdag hop je van de ene naar de andere "opstakel"
 
Dat klopt, s`nachts kan je op een constante snelheid rijden en daardoor is je brandstofverbruik ook stukken minder.
Overdag hop je van de ene naar de andere "obstakel"

Dat hoppen is de reden dat een hybride voertuig zo zuinig is. Een verbod op filerijden zonder hybride of EV zal meer zin hebben en dat zal er op den duur ook wel komen.

Voor die genoemde 130 ipv 100 ( 's avonds) heb je ruwweg twee keer zoveel vermogen nodig. Dat geeft twee keer zoveel CO2 uitstoot. Met moderne voertuigen (geregelde injectie plus kat) heb je ook twee keer zo veel stikstofoxide.



Maar, we zijn hier allemaal bekend met het rijden zonder die kreukelzone van een ton of zo. Als iedereen die nu eens weglaat?

Gewoon in een soort BL Mini stappen en alles zwaarder dan 500 kg als vrachtwagen beschouwen? Met een licht en zwaar vrachtwagenrijbewijs?

In 1950 konden we al goede auto's maken die hooguit 500 kg wegen, alleen waren de motoren toen nog niet efficiënt.
Nu moet het allemaal nog groter, nog zwaarder, nog lomper, nog meer fool-proof.
 
In het verleden had je idd hele lichte autootjes.
Nix geen veiligheid aan boord. De kreukelzone dat deed je met je eigen benen........................ :X

Ja, en toen kwamen er allemaal auto's die steeds veiliger werden waardoor iedereen steeds harder wilde rijden :)

Of denk je dat die vertegenwoordiger in de vatsige BMW ook 180 op de snelweg had proberen te rijden om 14:00 in een auto het formaat van de echte mini of een een dergelijke?

db
 
  • Leuk
Waarderingen: sav
1: Voor die genoemde 130 ipv 100 ( 's avonds) heb je ruwweg twee keer zoveel vermogen nodig.

2: Dat geeft twee keer zoveel CO2 uitstoot. Met moderne voertuigen (geregelde injectie plus kat) heb je ook twee keer zo veel stikstofoxide.
1: ik ga volledig akkoord.

2: is dat zo?
Is je verbruik ook dubbel zo hoog?
 
Die walm die gemaakt wordt om verse batterijautootjes te fabrieken en het opladen daarvan?
Waarom zo negatief ?

De ID3 is de eerste CO2 neutraal gebouwde Volkswagen, bij al die miljoenen en miljoenen voorgangers met verbrandingsmotoren werd daar helemaal niet op gelet... En nu kom jij hiermee ?

 
Wat wel jammer is ook bij de koekblikjes t ziet er niet uit t elektrische "vervoermiddel",
Dat zou toch beter moeten kunnen👍
 
Wat wel jammer is ook bij de koekblikjes t ziet er niet uit t elektrische "vervoermiddel",
Dat zou toch beter moeten kunnen👍

Nee Jan, dat zie je verkeerd! Als niemand kan zien dat jij bij de elite hoort die een elektrische auto heeft gekocht, waarom zou je er dan een kopen? Het is futuristisch, dus moet het er natuurlijk ook zo uitzien :+ 8-)

Ze zien er meestal wel lelijk uit inderdaad
 
Nee Jan, dat zie je verkeerd! Als niemand kan zien dat jij bij de elite hoort die een elektrische auto heeft gekocht, waarom zou je er dan een kopen? Het is futuristisch, dus moet het er natuurlijk ook zo uitzien :+ 8-)

Ze zien er meestal wel lelijk uit inderdaad
Elektrische voertuigen zijn helemaal niet futuristisch, die bestonden 100 jaar geleden al en raakten in onbruik toen men langere afstanden wilde afleggen.
 
Elektrische voertuigen zijn helemaal niet futuristisch, die bestonden 100 jaar geleden al en raakten in onbruik toen men langere afstanden wilde afleggen.

'(

Ik had er nog wel een :+ bij gezet....
 
Wat wel jammer is ook bij de koekblikjes t ziet er niet uit t elektrische "vervoermiddel",
Dat zou toch beter moeten kunnen👍
Integendeel, ik vind de 2019 Nissan Leaf best een mooie auto. De Model 3 mag er ook zijn, Renault Zoe heeft ook niet het standaard elektrische uiterlijk, de Volkswagen golf is een normaal uitziende auto die elektrisch is. Dan heb je nog de Kia Niro, Opel Corsa e, Ampera e en zo gaat het volgens mij nog wel even door als je even zoekt. Stuk voor stuk auto's die niet super futuristisch eruit zien. Niet in vergelijking met de brandstof tegenhangers in elk geval.
 
Integendeel, ik vind de 2019 Nissan Leaf best een mooie auto. De Model 3 mag er ook zijn, Renault Zoe heeft ook niet het standaard elektrische uiterlijk, de Volkswagen golf is een normaal uitziende auto die elektrisch is. Dan heb je nog de Kia Niro, Opel Corsa e, Ampera e en zo gaat het volgens mij nog wel even door als je even zoekt. Stuk voor stuk auto's die niet super futuristisch eruit zien. Niet in vergelijking met de brandstof tegenhangers in elk geval.
Tja dat is smaak he´ ,en dat heb ik gelukkig niet *O*
 
Elektrische voertuigen zijn helemaal niet futuristisch, die bestonden 100 jaar geleden al en raakten in onbruik toen men langere afstanden wilde afleggen.
Futuristisch betekend niets meer dan hoe iets er in de toekomst uit zou kunnen zien. Dat de eerste elektrische auto 100 jaar geleden al bestond heeft daar niets mee te maken. Verandering is moeilijk voor mensen, over enkele jaren vind iedereen deze ontwerpen ineens normaal en de huidige auto's hopeloos ouderwets:+
 
Je denkt toch niet echt dat wat we hier in NL doen ook maar enig effect het klimaat of de overbevolking? :?
Deze snelheidsbeperking is er alleen om de NOx-productie te verminderen, het heeft niets met CO2 te maken. Het gaat daarbij juist om het lokale effect, de uitstoot hier in Nederland. Het staat geheel los van de NOx productie in de rest van Europa of de rest van de wereld. Dus ja, wat we hier in NL doen heeft heel erg veel effect.
's Nachts is de uitstoot van een auto zoveel minder dat 130 geen kwaad kan?
's Nachts zal de uitstoot iets minder zijn omdat die mede afhankelijk is van dynamiekwisselingen (gas geven/afremmen) en je 's nachts met een meer constante snelheid kan rijden omdat het minder druk is. Belangrijker is echter dat er 's nachts gewoon veel minder auto's rijden en er daardoor minder NOx geproduceerd wordt.
Als het verbruik niet verdubbelt, verdubbelt de uitstoot (van NOxen C02) dan?
Er is geen één op een relatie tussen verbruik en uitstoot. Bij diesels wordt er bij een hogere motortemperatuur (bij hoger rendement/vollast/snel rijden) veel meer NOx geproduceerd, die toename is veel groter dan de toename in het verbruik.
 
Tja dat is smaak he´ ,en dat heb ik gelukkig niet *O*
Nee, dit is mooi....

6C555A51-8B3B-4D60-8999-03C9E156CD62.jpeg


De meeste brommobieltjes zijn beter vormgegeven...
 
Nee, dit is mooi....

Bekijk bijlage 1447444

De meeste brommobieltjes zijn beter vormgegeven...
Misschien als ze zo n ding elektrisch maken en dan voor dezelfde prijs de markt opschoppen dat t wel een topper wordt ,
t is een perfect boodschappen /ik breng m n kids naar school/opa en oma hok , ik vind t ook helemaal niets hoor .
ik ben ook geen groot auto fan dat scheelt ! een slaapverwekkend vervoermiddel :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan