Dan kwam het jouwe niet doorJazeker wel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan kwam het jouwe niet doorJazeker wel
Dat klopt, s`nachts kan je op een constante snelheid rijden en daardoor is je brandstofverbruik ook stukken minder.En het negatieve van deze nieuwste uiting van milieugate:
's Nachts is de uitstoot van een auto zoveel minder dat 130 geen kwaad kan? Dan ziet moedertje natuur die rookpluim achter de blingbling bolide niet?
Dat klopt, s`nachts kan je op een constante snelheid rijden en daardoor is je brandstofverbruik ook stukken minder.
Overdag hop je van de ene naar de andere "obstakel"
Eerder retard-proof...Nu moet het allemaal nog groter, nog zwaarder, nog lomper, nog meer fool-proof.
Wow! Dat is bijna net zo gevaarlijk als motorrijdenNix geen veiligheid aan boord. De kreukelzone dat deed je met je eigen benen........................
In het verleden had je idd hele lichte autootjes.
Nix geen veiligheid aan boord. De kreukelzone dat deed je met je eigen benen........................
1: ik ga volledig akkoord.1: Voor die genoemde 130 ipv 100 ( 's avonds) heb je ruwweg twee keer zoveel vermogen nodig.
2: Dat geeft twee keer zoveel CO2 uitstoot. Met moderne voertuigen (geregelde injectie plus kat) heb je ook twee keer zo veel stikstofoxide.
Het verbruik van een verbrandingsmotor neemt niet evenredig toe met het geleverde vermogen. Het rendement is lager bij deellast.1: ik ga volledig akkoord.
2: is dat zo?
Is je verbruik ook dubbel zo hoog?
Waarom zo negatief ?Die walm die gemaakt wordt om verse batterijautootjes te fabrieken en het opladen daarvan?
Shhh... (jij mag het juiste antwoord niet geven)Het verbruik van een verbrandingsmotor neemt niet evenredig toe met het geleverde vermogen. Het rendement is lager bij deellast.
Wat wel jammer is ook bij de koekblikjes t ziet er niet uit t elektrische "vervoermiddel",
Dat zou toch beter moeten kunnen
Elektrische voertuigen zijn helemaal niet futuristisch, die bestonden 100 jaar geleden al en raakten in onbruik toen men langere afstanden wilde afleggen.Nee Jan, dat zie je verkeerd! Als niemand kan zien dat jij bij de elite hoort die een elektrische auto heeft gekocht, waarom zou je er dan een kopen? Het is futuristisch, dus moet het er natuurlijk ook zo uitzien
Ze zien er meestal wel lelijk uit inderdaad
Elektrische voertuigen zijn helemaal niet futuristisch, die bestonden 100 jaar geleden al en raakten in onbruik toen men langere afstanden wilde afleggen.
Veel mensen denken dat echt, en zonder leesbril vallen die smileys me niet zo op.
Ik had er nog wel een bij gezet....
Integendeel, ik vind de 2019 Nissan Leaf best een mooie auto. De Model 3 mag er ook zijn, Renault Zoe heeft ook niet het standaard elektrische uiterlijk, de Volkswagen golf is een normaal uitziende auto die elektrisch is. Dan heb je nog de Kia Niro, Opel Corsa e, Ampera e en zo gaat het volgens mij nog wel even door als je even zoekt. Stuk voor stuk auto's die niet super futuristisch eruit zien. Niet in vergelijking met de brandstof tegenhangers in elk geval.Wat wel jammer is ook bij de koekblikjes t ziet er niet uit t elektrische "vervoermiddel",
Dat zou toch beter moeten kunnen
Tja dat is smaak he´ ,en dat heb ik gelukkig nietIntegendeel, ik vind de 2019 Nissan Leaf best een mooie auto. De Model 3 mag er ook zijn, Renault Zoe heeft ook niet het standaard elektrische uiterlijk, de Volkswagen golf is een normaal uitziende auto die elektrisch is. Dan heb je nog de Kia Niro, Opel Corsa e, Ampera e en zo gaat het volgens mij nog wel even door als je even zoekt. Stuk voor stuk auto's die niet super futuristisch eruit zien. Niet in vergelijking met de brandstof tegenhangers in elk geval.
Futuristisch betekend niets meer dan hoe iets er in de toekomst uit zou kunnen zien. Dat de eerste elektrische auto 100 jaar geleden al bestond heeft daar niets mee te maken. Verandering is moeilijk voor mensen, over enkele jaren vind iedereen deze ontwerpen ineens normaal en de huidige auto's hopeloos ouderwetsElektrische voertuigen zijn helemaal niet futuristisch, die bestonden 100 jaar geleden al en raakten in onbruik toen men langere afstanden wilde afleggen.
Deze snelheidsbeperking is er alleen om de NOx-productie te verminderen, het heeft niets met CO2 te maken. Het gaat daarbij juist om het lokale effect, de uitstoot hier in Nederland. Het staat geheel los van de NOx productie in de rest van Europa of de rest van de wereld. Dus ja, wat we hier in NL doen heeft heel erg veel effect.Je denkt toch niet echt dat wat we hier in NL doen ook maar enig effect het klimaat of de overbevolking?
's Nachts zal de uitstoot iets minder zijn omdat die mede afhankelijk is van dynamiekwisselingen (gas geven/afremmen) en je 's nachts met een meer constante snelheid kan rijden omdat het minder druk is. Belangrijker is echter dat er 's nachts gewoon veel minder auto's rijden en er daardoor minder NOx geproduceerd wordt.'s Nachts is de uitstoot van een auto zoveel minder dat 130 geen kwaad kan?
Er is geen één op een relatie tussen verbruik en uitstoot. Bij diesels wordt er bij een hogere motortemperatuur (bij hoger rendement/vollast/snel rijden) veel meer NOx geproduceerd, die toename is veel groter dan de toename in het verbruik.Als het verbruik niet verdubbelt, verdubbelt de uitstoot (van NOxen C02) dan?
Nee, dit is mooi....Tja dat is smaak he´ ,en dat heb ik gelukkig niet
Misschien als ze zo n ding elektrisch maken en dan voor dezelfde prijs de markt opschoppen dat t wel een topper wordt ,