Verlengde achterbrug

RedAttack

Die hard MF'er
22 jan 2004
646
0
Rotterdam
Hallo!

ik zie de laatste tijd steeds meer racers op de openbare weg, voorzien van een verlengde achterbrug. Het is mij opgevallen dat vooral antilliaanse gasten hiermee rond rijden, kan iemand mij vertellen waarom ze dit doen en of dit wettelijk gezien wel is toegestaan???

T is voor een pittig getunde drag racer, als je motor geheel standaard is heb je er geen reet aan, t is dan alleen maar klote in de bochten

Verlengde achterbrug helpt tegen het achterover slaan, tegen het wheelien dus!
Je ziet idd veel antilliaanse gasten daarmee, omdat die wild zijn van dragraces. Ga maar eens een keer op vakantie naar de antillen, daar zie je bijna alleen maar racers, en nog eens racers met verlengde achterbrug.

Hallo!

ik zie de laatste tijd steeds meer racers op de openbare weg, voorzien van een verlengde achterbrug. Het is mij opgevallen dat vooral antilliaanse gasten hiermee rond rijden, kan iemand mij vertellen waarom ze dit doen en of dit wettelijk gezien wel is toegestaan???

Niet alleen antiliaanse gasten hoor. Heb zelf een verlengde achterbrug onder mijn X4 geschroefd. Wielbasis + 14 cemtimeter dus, is nu ongeveer 1,80.

Belangrijkste reden: Geen wheelies meer bij sprinten.
Bijkomend voordeel: Looks!!! :9~
Bochtengedrag: Viel best mee na nieuwe goeie schokkertjes (origineel uitgerust met een soort veredelde fietpomp)
Legaal: Vast niet, moet eigenlijk voor herkeurig naar RDW. Maar dat moet je ook al als je kleine knippertjes monteert. :X

Niet alleen antiliaanse gasten hoor. Heb zelf een verlengde achterbrug onder mijn X4 geschroefd. Wielbasis + 14 cemtimeter dus, is nu ongeveer 1,80.

Belangrijkste reden: Geen wheelies meer bij sprinten.
Bijkomend voordeel: Looks!!! :9~
Bochtengedrag: Viel best mee na nieuwe goeie schokkertjes (origineel uitgerust met een soort veredelde fietpomp)
Legaal: Vast niet, moet eigenlijk voor herkeurig naar RDW. Maar dat moet je ook al als je kleine knippertjes monteert. :X

helemaal correcto mundo...X4 zijn cool...vooral oversized tyres erop...zelfs als je je taartschep verwijderd moet je herkeuren. heb het zelf wel gedaan maar ja...
ooh fyi ben geen antiliaan

ik ben geen moderator... al zij het te oud vinden... doe wat je moet doen.. en verwijder het...

iig je helpt nu alleen maar mee om het " oude" topic in leven te houden..
zijgen is dus goud in dit geval

Wacht maar eens tot je brokken maakt, grote kans dat je verzekering de kosten op jouw gaat verhalen. Je hebt een dusdanige aanpassing aan je voertuig gedaan waardoor ie veel slechter te besturen is waardoor de kans op een ongeval veel groter is geworden.

gebruikt er iemand de zoekfunctie is het weer niet goed :?

:^

Wacht maar eens tot je brokken maakt, grote kans dat je verzekering de kosten op jouw gaat verhalen. Je hebt een dusdanige aanpassing aan je voertuig gedaan waardoor ie veel slechter te besturen is waardoor de kans op een ongeval veel groter is geworden.

Zeg...., we waren over een oud topic aan het lullen. Niet gelijk van onderwerp veranderen -O- :+

Maar uh, ik ben het helemaal met jou eens. Waarom zou je een motor aanpassen wat als effect heeft dat hij voor normaal gebruik minder goed bestuurbaar word. Want ik gok dat 95% nooit ingezet word voor het geen waar ze op zijn aan gepast.

Is toch frustrerend voor de ontwerpers van die fiets als ze ze zo zien rondrijden? Maanden ontwikkeling voor een goed rijdende fiets... en wat doen die badgasten... verneuken de hele boel.

Ze hebben ook nog eens een stuk minder wieldruk, daarom doen ze het steeds meer volgens mij zodatt ze lekker posend rollende burnouts kunnen maken.
Er zijn er zelfs met 2 achterwielen zodat het aangedreven wiel iets minder druk heeft en dus makkelijker spint en het derde wiel voor de controle moet zorgen.

Moet niet gekker worden...

Let op, volgende bericht ik gebaseerd op een mening...

Domme mensen, domme dingen. Er is toch niks mooiers dan een fiets die messcherp stuurt.
Gaat natuurlijk nooi lekker met zo'n autoband.
:]

arronyates9vp.jpg

Laatst bewerkt:
Is toch frustrerend voor de ontwerpers van die fiets als ze ze zo zien rondrijden? Maanden ontwikkeling voor een goed rijdende fiets... en wat doen die badgasten... verneuken de hele boel.

Ze hebben ook nog eens een stuk minder wieldruk, daarom doen ze het steeds meer volgens mij zodatt ze lekker posend rollende burnouts kunnen maken.
Er zijn er zelfs met 2 achterwielen zodat het aangedreven wiel iets minder druk heeft en dus makkelijker spint en het derde wiel voor de controle moet zorgen.

Ja en? Laat ze lekker. Zoveel mensen, zoveel smaken. Live and let live.

Had 't niet beter kunnen zeggen.. O-)

Terug
Bovenaan Onderaan