Verlengen fabrieksgarantie...of toch niet?

De Nederlandse wet schrijft overigens geen twee jaar garantie voor als verplichting maar slechts 1 jaar. De Europese wetgeving schrijft het wel weer voor maar daar mag de gebruiker zelf gaan aantonen dat het defect door fabricagefouten komt...
 
ik zou het niet doen omdat:

1) ik het pure oplichting vind.
2) Na 3 jaar en zoveel kilometers verder, wat wil je dan nog terug krijgen uit de garantie? Volgens mij wordt alles dan afgestreept als standaard slijtage of niet juist onderhoud. Mocht er dan toch echt iets mis zijn, dan is het goed mis en zal die garantie nooit genoeg kunnen dekken. Ik zal dan toch gewoon een nieuwe motor halen.
 
rEwd is jurist.....? Maar kijk ff op www.kawasaki.nl dan zul je zien dat Kawasaki 2 jaar garantie geeft...

Zucht...
 
Bijgekochte garantie voor consumentenaankopen is geldklopperij. Dit is al een aantal jaren wettelijk geregeld.
Er bestaat nog steeds zo iets van "Wet Consumentenkoop", daarin staat dat de verkoper verplicht is je een deugdelijk product te verkopen, waarvan je mag verwachten dat het bij normaal gebruik een aantal jaren zonder problemen te gebruiken is. Dit staat overigens los van de fabrieksgarantie. En als je toch die dure garantie bij wilt kopen, moet je eerst maar eens de voorwaarden goed bestuderen. In veel gevallen zul je merken dat er een hoop zaken uitgesloten worden van die zgn garantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan