Verlichting: LED en dashboard indicators

Weggie92

Rookie
6 apr 2020
5
0
Dag motor vrienden,

Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Suzuki Gladius 650 uit 2011, rijdt voor mij heerlijk.
Alleen tijdens het proefrijden viel gelijk op dat de LED-knipperlichten totaal niet zichtbaar zijn, veel te zwak (de vorige eigenaresse was van het optisch 'pimpen').

Met zwak oplichten bedoel ik niet zichtbaar in volle zon en zeer beperkt zichtbaar in de schaduw (de meerijdende motorrijder kon vaak niet zien welke kant we opgingen).
Nu ben ik al het één en ander gaan zoeken, zoals vermogensonafhankelijke relais etc. De vorige eigenaar heeft dit al netjes uitgevoerd, chapeau voor dat.

Op het dashboard zijn gescheiden indicators voor links en rechts. Echter wanneer je het knipperlicht inschakelt brandt het groene indicatorlampje gedimd mee op de achtergrond.
Normaal is het aan-uit-aan-uit tijdens knipperen (het indicatorlampje dooft volledig tussendoor). Nu op deze fiets is het aan-gedimd-aan-gedimd. Vanuit dat punt heb ik geen kennis wat het euvel kan zijn, maar ik vermoed dat het wel gerelateerd is tot het zwakker branden van de knipperlichten. Ik kan van alles gaan kopen zoals weerstanden, kabels met weerstanden of nieuwe knipperlichten, maar dat vind ik ook weer zonde.

Hebben jullie een idee wat dit probleem kan zijn? De knipperlichten zijn volgens mij deze. De relais is gelijk aan de volgende.
Als extra info: achterlicht is ook vervangen voor LED en die brandt voldoende fel (evenals regulier voorlamp).

Bedankt!
 
Bedankt allen voor de toevoeging. Motoren technisch geen probleem maar een electrisch circuit vind ik toch lastig. Vandaag 1 knipper eraf gehaald en direct op de accu geplaatst, nog steeds dezelfde bedroevende hoeveelheid licht op de knipper. Oftewel leuk voor de looks maar voor mij nutteloos in veiligheid. Die gaan er snel vanaf.

Ik las indd ook mee in het indicatorlampje. Deze dooft niet volledig in de cyclus. Dus richting is aangezet, in het aan/uit/aan/uit gaat het indicatorlampje niet volledig uit. Het indicatorlampje is nog origineel, tenzij men het dashboard heeft opengehaald.

Bedankt allen voor de info! Normale knippers gaan we kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan