verlichting probleem gsx750r van "93

rick17

Rookie
24 aug 2006
13
0
klimmen
hallo
ik heb n gsx750r van 93 voor mn vrouwtje gekocht maar hij heeft n probleem met de verlichting hij heeft alletwee de koplampen branden en als ik groot licht aanzet gaat t normale licht aan zet ik t grote licht aan (op de schakelaar) gaat t normale licht aan, als ik hi selecteer op de schakelaar gaat ook t blauwe lampje in de cockpit aan dit is dus wel normaal aar alleen de koplampen reageren andersom,t is geen amerikaanse uitvoering want hij heeft km/uur op de teller staan misschien n deense of zwitserse uitvoering? maar weet iemand hoe ik de lampen weer normaal aan t functioneren krijg |(
 
Ik heb een GSX-R 750 uit 1994, eerst had ik totaal geen problemen met de verlichting alles werkte naar behoren. Echter opeens na een stukje rijden doet mijn verlichting het niet meer. Als ik mijn dimlicht aan wil zetten gaan mijn voorste knipperlichten allebei branden ? Het blauwe grootlicht lampje in mijn dashboard gaat dan ook aan. Rara hoe kan dit ? Zekeringen zijn allemaal nog heel.

Wie kan mij helpen ?? ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een GSX-R 750 uit 1994, eerst had ik totaal geen problemen met de verlichting alles werkte naar behoren. Echter opeens na een stukje rijden doet mijn verlichting het niet meer. Als ik mijn dimlicht aan wil zetten gaan mijn voorste knipperlichten allebei branden ? Het blauwe grootlicht lampje in mijn dashboard gaat dan ook aan. Rara hoe kan dit ? Zekeringen zijn allemaal nog heel.

Wie kan mij helpen ?? ;(


Ik had ook dit soort problemen, ik vermoed dat de oude gixxer hier nogal gevoelig voor zijn omdat de teller unit aan de kroonplaat zit waardoor bij het sturen de kabelboom steeds heen en weer gaat waardoor en kabelbreuken, kortsluiting, lekstroom ed kan ontstaan

Maargoed, ik heb mijn kabelboom vervangen en al mijn electrische problemen zijn nu opgelost *O* *O* *O*
 
hallo
ik heb n gsx750r van 93 voor mn vrouwtje gekocht maar hij heeft n probleem met de verlichting hij heeft alletwee de koplampen branden en als ik groot licht aanzet gaat t normale licht aan zet ik t grote licht aan (op de schakelaar) gaat t normale licht aan, als ik hi selecteer op de schakelaar gaat ook t blauwe lampje in de cockpit aan dit is dus wel normaal aar alleen de koplampen reageren andersom,t is geen amerikaanse uitvoering want hij heeft km/uur op de teller staan misschien n deense of zwitserse uitvoering? maar weet iemand hoe ik de lampen weer normaal aan t functioneren krijg |(
volgens mij, zijn er inderdaad 2 draadjes om gedraaid. er zit een 3 poot stekkertje de zwartdraad met witte blokjes is de min draad.
die andere 2 moet je even om wisselen. waarschijnlijk zijn ze gewoon p.o. verkeerd gestoken.
 
Ik raak hier de draad kwijt, misschien 1 woord in de zin verkeerd of missend?

ik ook,snap van de uitleg helaas niet veel B|

ik weet uit ervaring hoe het bij een soes werkt (zowel grijs/import als hollandse fietsen) vaak wordt er behoorlijk gebeunt om beide lampen te laten branden terwijl dit van origine niet zo is

duidelijker is,als je uitlegt wat er gebeurt als je de verschillende schalkelaars APART bediend DUS....
rechterschakelaar.....uit/stadslicht/aan
linkerschakelaar......normaal/groot
passknop..............uit/aan

even ter info,bij mij was de "aan" stand doorgebrand IN de schakelaar,toen hebben "ze" de parkeerlichten over het normale circuit laten lopen,dat hield wel in dat als je hem op het slot in parkeerstand zette ging ook de normale lampen branden :(
op zich niet erg,ware het niet dat daardoor de "grootlichtstand" omzeilt werd en dus niet werkte en de hele tijd je vinger op je passknop houden... :N :N


ps...dat laatste omdat ik over afgelegen weggetjes naar me werk rij en vroeg op pad ga.....dan is een beetje extra licht wel handig :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan