Verlichting (voor) GS500 (1999) werkt niet

MartijnGS500

Rookie
24 okt 2018
4
0
Hallo,
Ik heb een tijdje terug een ongeluk gehad waardoor m’n motor beschadigd was. Nu heb ik alles gerepareerd maar zit ik nog met één probleem: de verlichting voor werkt niet naar behoren.

Als ik de schakelaar op dimlicht zet doet deze niks en op groot licht ook niet, alleen het stadlicht brand dan. Het groot licht doet het alleen als ik op het knopje “passing signal” druk. Dit probleem doet zich voor met zowel de motor aan als uit.

Alle zekeringen en lampjes heb ik gecheckt, kabels doorgemeten, maar nog steeds werkt de verlichting niet.

Dus als iemand weet wat er mis is of wat ik fout doe, hoor ik het graag!

MVG,

Martijn
 
Had ik laatst bij mijn opknapmotor ook, daar was de zekering door. Vervang de zekering voor het normale licht, ook al lijkt ie niet kapot.

Doet het relais het ook nog?


Als je in de richting Eindhoven / Helmond woont kun je ook een PB sturen en een keer langskomen. Maak ik wat ruimte in de garage, en kunnen we er samen naar kijken. Sleutelen aan GS500tjes is erg leuk.
 
Had ik laatst bij mijn opknapmotor ook, daar was de zekering door. Vervang de zekering voor het normale licht, ook al lijkt ie niet kapot.

Doet het relais het ook nog?


Als je in de richting Eindhoven / Helmond woont kun je ook een PB sturen en een keer langskomen. Maak ik wat ruimte in de garage, en kunnen we er samen naar kijken. Sleutelen aan GS500tjes is erg leuk.
Voor zo ver ik weet is er geen zekering of relais voor de verlichting aan de voorkant
 
De schakelaar zit aan de linkerkant van het het stuur
weet je het zeker?

df7fdf62fe7a7f4898feee0d48cc020c546104d8.jpg
 
Controleer het massa punt (vierkant blokje waar alle massa draden heen gaan) in de koplamp.
Goed schoonmaken en een beetje vaseline eraan.
Dat was bij mij het probleem.
Deze GS500 heeft trouwens maar 1 zekering. Zit bij het start relais.

Schakelaar links is enkel om te wisselen tussen dim en groot licht. De schakelaar aan de rechterkant moet wel goed staan natuurlijk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan