Verlichting werkbaar maken CRF450r

Alro1985

MF'er
23 dec 2017
40
2
Ik heb dit jaar mijn eerste offroad motor gekocht. Ik zou mijn verlichting graag werkend maken.
Het is een Honda CRF450r van BJ 2003, deze motor is wel voorzien van accu maar daar is tot op heden alleen het remlicht op aangesloten.

Ik zou graag de overige verlichting dus voorlicht, achterlicht ook willen aansluiten. Hoe zit dit normaal?
Zover ik nu kan beoordelen word de accu tijdens het rijden ook niet bijgeladen, zijn daar tips voor? Ik heb geen idee als de motor is voorzien van dynamo o.i.d.?

Wellicht kan iemand mij hier advies over geven zodat ik dit kan aansluiten. :)
 
Waarschijnlijk heb je een crosser op kenteken. Als je daar licht op wil maken moet er een dynamo op met spanningsregelaar. Misschien dat dit is op te lossen met een enkele spoel of anders een complete inrichting. Je zou bij Carmo.nl kunnen informeren. Of de hele handel van een CRF450X erop zetten. Misschien dat die bij een motoronderdelenhandel te koop zijn. Bv offroadcentrum.nl.
 
Waarschijnlijk heb je een crosser op kenteken. Als je daar licht op wil maken moet er een dynamo op met spanningsregelaar. Misschien dat dit is op te lossen met een enkele spoel of anders een complete inrichting. Je zou bij Carmo.nl kunnen informeren. Of de hele handel van een CRF450X erop zetten. Misschien dat die bij een motoronderdelenhandel te koop zijn. Bv offroadcentrum.nl.
Klopt, het is de r model, schijnt dus een crossmotor op kenteken te zijn. Opzich prima maar voor licht is dat wat lastig, zijn er nog meer.opties?? Er zit wel een accu in.
 
Met dit soort motoren krijg je op deze manier alleen maar problemen als je bv OTR’s of enduro’s wil gaan rijden. Of als je staande wordt gehouden, een WOK melding. Accu wordt meestal niet geaccepteerd.
 
Met dit soort motoren krijg je op deze manier alleen maar problemen als je bv OTR’s of enduro’s wil gaan rijden. Of als je staande wordt gehouden, een WOK melding. Accu wordt meestal niet geaccepteerd.
Klopt, wil keer een OTR rit proberen. De vorige eigenaar deed dit ook, echter zonder verlichting denk ik dan.. Alles zit er wel op, maar niet aangesloten. Ik wil het sowieso werkend hebben, om die reden ben ik even aan het kijken wat nodig is, en hoe dit mogelijk te maken is..
 
Ik heb trouwens nog even bij mijn reserve onderdelen gekeken, de oude eigenaar heeft ooit de verlichting wel aangesloten gehad denk ik.
Ik kwam nog wat oude bedrading tegen en ook een stator (nieuwe zit in de motor), betekend dat ik hierop verder kan aansluiten qua verlichting (bijgevoegd een voorbeeld van het onderdeel wat ik in bezit heb, en wat ook nog in de motor zit ga ik vanuit..)
5099895001.jpg


Evt. Zou ik de oude eigenaar nog kunnen vragen mocht ik er niet uitkomen.
Dan weet ik het zeker, mocht hem altijd benaderen als ik ergens tegen aan liep :)
 
Nee, lijkt exact dezelfde zijn als voor een crosser. 2 draden naar de pick-up die worden doorgetrokken naar de uitschakelaar.

13B1DC66-8959-4693-9963-157236F954F0.jpeg


Jij mist die alternator en die connector met 4 aansluitingen.

Je zult zoiets moeten hebben. Maar dan voor het goede bouwjaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan