verlichting werkt gedeeltelijk niet

vuurbloed

pet-fles-pap
14 aug 2005
23.727
2.060
Hoofddorp
soes sv650 1 gen.
het gewone en grootlicht werkt niet, ook het achterlicht niet.
lampen gecontroleerd>>ok en tevens vervangen (want je weet maar nooit)
zekeringen gecontroleerd>>ok (en uitgewisseld )
parkeerlicht, >>werkt
passeerlicht >>werkt
remlicht >>werkt
knippers>>werken.

iemand een idee wat het kan zijn?.....of een stappenplan hoe dit op te zoeken?

ik verdenk het contactslot......maar motor start gewoon en de rest werkt wel naar behoren...dus een beetje confused

1657535236746.png
 
er zit een aan en uitknop voor het licht op, staat die goed ?
helaas praktijkervaring..

in het schema onder de naam dimmer switch, lijkt hetzelfde te doen als ze zekering.
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
ik heb een behoorlijke fuck up gemaakt.....verkeerde tekening (amerikaans)....sjucht en sorry.
dit zou de goede moeten zijn:
ik heb de massa draad even niet ingekleurd, dan wordt het onoverzichtelijk.
het bijgetekende lampje is het parkeerlicht die het wel doet
1657665132809.png
 
Controleer nou eens even of alle draden zijn wat ze moeten zijn en doen wat ze moeten doen die aan de dimmer switch zitten. (want alle zekeringen waren OK zei je)

je parkeerlicht is ook weer iets wat buiten die schakelaar om werkt, net als flash to pass (seinen), knipperlichten en remlichten.,

als je aan die schakelaar iets meet wat niet klopt, dan kun je verder kijken waar dit vandaan komt.
 
Controleer nou eens even of alle draden zijn wat ze moeten zijn en doen wat ze moeten doen die aan de dimmer switch zitten. (want alle zekeringen waren OK zei je)

je parkeerlicht is ook weer iets wat buiten die schakelaar om werkt, net als flash to pass (seinen), knipperlichten en remlichten.,

als je aan die schakelaar iets meet wat niet klopt, dan kun je verder kijken waar dit vandaan komt.
tank er af, airbox eraf. om bij de stekkers en draadboom te komen..
na alles gemeten te hebben, stekker door gemeten, alles klopte.......maar nog steeds geen stroom.

en aangezien assumption the mother off all fuckup is..........

mijn triumph en andere motoren staat het licht altijd aan....... of grootlicht of dimlicht.......
nou schijnt er een knopje boven de startknop te zitten(helemaal aan de andere kant van het stuur)....daarmee kun je het licht uitzetten.....als je die dan naar rechts schuift.....gaat alles netjes aan .... _O-
ik schaam mij diep........en dan nog dieper.

ik kwam er achter omdat ik nergens de overgang kon vinden van geel/wit naar oranje/rood....en kwam daar uit door de draden te volgen......wtf.....

heren, toch bedankt voor het meedenken!!!!
 
er zit een aan en uitknop voor het licht op, staat die goed ?
helaas praktijkervaring..

in het schema onder de naam dimmer switch, lijkt hetzelfde te doen als ze zekering.

Er zit geen aan uit knop op.
Het is of dimlicht of grootlicht.

toch mooi dat de eerste reactie de juiste blijkt te zijn

Brother in Fuck ups ;) 😘 _O-*O*




Wel dat antwoord aanklikken als 'Oplossing he '

Geeft wel aan hoe een blonde hobbyist ik ben , stap 1 staat het knopje goed :P
Jij hebt geen klant achterop je motor 14 km verderop naar zijn huis hoeven brengen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan