Verlichting

Kurkie 32

Rookie
17 nov 2007
28
0
Hallo,

Ik heb een KTM 350 gs. en heb een probleempje met de verlichting

Er zit een schakelaar op me stuur op de verlichting te regelen. al1 hier staan maar 2 standen op na mijn weten... Al1 dimlicht en grootlicht
(ik kan dus nooit zonder verlichting rijden)

maar nu mijn probleem:
Mijn koplamp had het begeven, dus ik heb een nieuwe gekocht en gemonteerd.
ik rij een stukje kom ik weer zie ik dat mijn achterlicht nu stuk is...

wat kan dit wezen?
want heb geen zin om elke dag nieuwe lampen er in te draaien.

alvast bedankt!!

KURKIE32
 
Hallo,

Ik heb een KTM 350 gs. en heb een probleempje met de verlichting

Er zit een schakelaar op me stuur op de verlichting te regelen. al1 hier staan maar 2 standen op na mijn weten... Al1 dimlicht en grootlicht
(ik kan dus nooit zonder verlichting rijden)

maar nu mijn probleem:
Mijn koplamp had het begeven, dus ik heb een nieuwe gekocht en gemonteerd.
ik rij een stukje kom ik weer zie ik dat mijn achterlicht nu stuk is...

wat kan dit wezen?
want heb geen zin om elke dag nieuwe lampen er in te draaien.

alvast bedankt!!

KURKIE32


dan draai je er geen nieuw lampje in.....alleen heb je dan geen achterverlichting.... 8-) :W
 
spanningsregelaar kapot ofzo? als een ktm die heeft tenminste.
heb je een accu?

meet de spanning eens die over de lampen staat. (in belaste toestand)
misschien heb je er een voorlamp of achterlamp in zitten met een te laag wattage.
 
Nee, heb er geen accu op zitten,

maar ik ga maar eens de spanning over de lampen meten!!

beetje domme vraag
Maar is het aan de ene kant niet beetje raar dat mijn lampen nooit uit kunnen? :?

mvg, KURKIE 32
 
Nee, heb er geen accu op zitten,

maar ik ga maar eens de spanning over de lampen meten!!

beetje domme vraag
Maar is het aan de ene kant niet beetje raar dat mijn lampen nooit uit kunnen? :?

mvg, KURKIE 32

op veel motoren kan de lamp niet uit, zo ook op de mijne, maar dit is een import.
voordeel is ook dat ik hem nooit vergeet aan te zetten ;)

ps: succes met storing zoeken
 
Vervang nou eerst dat achterlampje ook, en kijk wat er gebeurt.
Brandt die ook meteen door, dan ga je kijken wat er mis is.

Maar groot kans dat de voor en achterlamp ongeveer even oud zijn,
en omdat de voorlamp kapot was, kreeg de achterlamp het iets zwaarder
te verduren. Daardoor kan ie het begeven.

Voorlamp kan het langer uithouden zonder achterlamp,
maar ook dat moet niet al te lang duren.
 
Kan ook zijn dat het achterpitje een klappie te verwerken heeft gehad toen de voorpit sprong (op het moment van doorslaan gaat ook de stroom van de voorpit heel effe één keer door de achterlamp)

gebeurd ook als je bv. in je woonkamer een spot met 3 lampjes hebt..... als er eentje springt, gaat er later ook een andere.

zou er nog niet teveel achter zoeken, waag er nog een lampje aan. En als die ook kapot gaat , tsja, dan heb je een nieuw probleem
 
Kan ook zijn dat het achterpitje een klappie te verwerken heeft gehad toen de voorpit sprong (op het moment van doorslaan gaat ook de stroom van de voorpit heel effe één keer door de achterlamp)

gebeurd ook als je bv. in je woonkamer een spot met 3 lampjes hebt..... als er eentje springt, gaat er later ook een andere.

zou er nog niet teveel achter zoeken, waag er nog een lampje aan. En als die ook kapot gaat , tsja, dan heb je een nieuw probleem
Dacht ik ook maar hij schreef dat ie pas kapot ging nadat ie de koplamp had vervangen, dus die oorzaak had ik eigenlijk al uitgesloten. Misschien onterecht.
 
Kan ook zijn dat het achterpitje een klappie te verwerken heeft gehad toen de voorpit sprong (op het moment van doorslaan gaat ook de stroom van de voorpit heel effe één keer door de achterlamp)

gebeurd ook als je bv. in je woonkamer een spot met 3 lampjes hebt..... als er eentje springt, gaat er later ook een andere.

zou er nog niet teveel achter zoeken, waag er nog een lampje aan. En als die ook kapot gaat , tsja, dan heb je een nieuw probleem


de vergelijking met de spotjes klopt niet helemaal. Dat zijn spotjes die parallel op 1 (of meerdere) trafo's zitten. Anders heb je wel een erg goedkope trafo als hij dat niet af kan regelen.

voor de rest klopt het wel wat je zegt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan