Verlichting

Aeschere

Die hard MF'er
22 jul 2013
485
10
Van het weekend verder gegaan met de ombouw van mijn XJ naar een naked. de kabels moesten nog even goed weggewerkt worden in de koplamp.
Alles losgetrokken en door de beschikbare gaten geleid om vervolgens alles weer aan te sluiten. Eerst maar even getest of mijn koplamp het deed, geen probleem. Normaal, groot en stadslicht functioneerden allemaal.
Hierna de knipperlichten aangesloten, beetje prutsen maar ok, knipperlichten werken. De koplamp echter niet meer. Aangezien ik enkel de knipperlichten had aangesloten heb ik deze maar weer losgetrokken maar de koplamp wil nog steeds niet aan. Knipperlichten weer aangesloten en deze werken zonder problemen. Remlichten en achterlicht werkt ook zoals het hoort.

Wel had ik op een gegeven moment een draadje van het kleine lampje in de koplamp in mijn hand (aanhechting was losgekomen) maar ook na aansluiting van een vervangend lampje (inclusief kabels uiteraard) krijg ik nog steeds geen licht.
Iemand enig idee? Het kan natuurlijk zijn dat de hoofdlamp zelf kapot is, dit hoop ik vanavond te kunnen testen maar zou heel toevallig zijn dat deze tussen de aansluiting van de RAW's kapot is gegaan.
Wat ik wel merkte is dat de aarde draad vrij warm werd, geen idee of dat normaal is trouwens.

Het is trouwens in Utrecht, mocht je zin hebben om er fysiek naar te kijken in ruil voor een kop koffie dan kan dat natuurlijk ook :)
 
Laatst bewerkt:
Nu ga je ervan uit dat ik ook weet wat ik doe...

Nee, niet gecontroleerd, waar zit deze en hoe controleer ik of het de zekering is?
Waarschijnlijk onder mijn zadel maar geen idee hoe ik kan zien of het goed is of niet. Heb je een foto van hoe het wel en/of niet moet zijn?
 
Gewoon de zekering eens vervangen door een nieuwe... Heb jarenlang boordcomputers ingebouwd in vrachtwagens, kwamen ze terug met klachten...

Ja, hij doet 't niet meer.
- Heb je de zekering gecontroleerd?
Ja, hij ziet er goed uit.

Nieuwe zekering erin, heej, hij doet 't weer.

--- edit ---

Dat wat Paul88 zegt dus B|
 
Laatst bewerkt:
Het WPH biedt uitkomst. Moet wel lukken denk ik zo.
Ik zal vanavond nog even wat prutsen en laat het dan wel weten. Voor zover in ieder geval bedankt.
 
En alweer klaar.
Het waren een paar dingen. Ten eerste was de zekering inderdaad kapot. Was vrij duidelijk te zien en ook erg makkelijk te vervangen door de reserve zekeringen in de deksel.
Daarnaast was ook de hoofdlamp defect, gelukkig had ik er nog een liggen uit de originele lamp en deze er maar in geplaatst. Alles lijkt nu weer goed te werken.

Gelijk nog wat lucht in de bandjes gegooid. Morgen weer rijden.

Nu alleen nog andere RAW's en plaats zien te vinden voor de claxon...

Bedankt voor de suggesties allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan