Jazeker, zitten maar drie kabels op de lamp, massa, licht en remZonder verder er over na te denken: Je hebt toch wel alle massa's bedraad hè?
Ja, op andere auto hetzelfde probleem, het zijn inderdaad waarschijnlijk oorspronkelijk Chinese dingen (Amazon aankoop) maar deze gekocht nadat er veel goede dingen waren gezegd door bobber bouwers(bobber fender lampjes) omdat ik een bepaalde stijl lampjes wou hebbenNog eens jouw OP doorgelezen, maar ik heb toch de indruk dat er iets met de massa verkeerd zit. Dit kan ook aan de auto liggen! Dat al uit geprobeerd met iets anders, gewone goed functionerende (en gecontroleerde!) aanhanger bijvoorbeeld?
En wat voor led verlichting heb je besteld? Kwaliteit (Hella e.d.) of postorderbezorgsjinees?
Doe voor de grap ook eens de massadraad die naar de lampen gaat ook verbinden met het chassis van de aanhanger.
Rem/achterlicht over een draad kan, maar die worden dan aangestuurd via PWM en daar heeft een diode weinig mee te maken.
PWM zal niet zo zijn omdat de lampen wel feller gaan branden. en wat ik er uit begrijp hebben de achterlichten 3 draden, massa rem en achterlichtDoe voor de grap ook eens de massadraad die naar de lampen gaat ook verbinden met het chassis van de aanhanger.
Rem/achterlicht over een draad kan, maar die worden dan aangestuurd via PWM en daar heeft een diode weinig mee te maken.
nee, dat is een assumption..LEDs zijn van zichzelf al diode's, dus nog meer diode's ertussen plaatsen is alleen maar spanningsverlies.
Aanhanger is nu als frame ergens anders dus dit op plankje gebouwd om op de aanhanger te plakken zodat ik hem naar huis kan rijden.Doe voor de grap ook eens de massadraad die naar de lampen gaat ook verbinden met het chassis van de aanhanger.
Rem/achterlicht over een draad kan, maar die worden dan aangestuurd via PWM en daar heeft een diode weinig mee te maken.
Dat was mij inmiddels duidelijk, daarom wuif ik Tommy's PWM ook weg... Als je mijn uitleg óók leest zie je dat ik dat erin verwerkt hebIk was mischien niet helemaal duidelijk maar als ik de lamp aan een 12v voeding hang en los het achterlicht aantik dan doet hij het wel, hetzelfde met het remlicht
Dus als ik aan beide draden een diode zet moet mijn probleem weg zijn?Dat was mij inmiddels duidelijk, daarom wuif ik Tommy's PWM ook weg... Als je mijn uitleg óók leest zie je dat ik dat erin verwerkt heb
Ik zei ook ‘rem- en achterlicht over een draad’, TS heeft er twee dus doet dat er niet toe.Dat was mij inmiddels duidelijk, daarom wuif ik Tommy's PWM ook weg... Als je mijn uitleg óók leest zie je dat ik dat erin verwerkt heb
Aanhanger draad is een standaard 13polige kabel met jeagerstekker. Lijkt me dik genoegIk zei ook ‘rem- en achterlicht over een draad’, TS heeft er twee dus doet dat er niet toe.
TS, hoeveel volt heb je op je aanhangeraansluitong ‘over’ op beide circuits (rem- en achterlicht)? Te grote spanningsval kan ook hele rare effecten geven met LED verlichting, dan zit er niets anders op dan alle overgangsweerstanden eruit halen, en als dat niet voldoende is de bedrading van de aanhanger een slag dikker uitvoeren.
Ga ik dit morgen maar eens proberenJa, op allebei de achterlichten, 4 diodes in totaal dus. Kan met minder ook waarschijnlijk maar met 4 ga je op zeker, Gewoon 1N4007
Aanhanger draad is een standaard 13polige kabel met jeagerstekker. Lijkt me dik genoeg
Nou, vandaag diodes gehaald deze aan de kabels gesoldeerd. Nu getest maar het probleem is er nog steeds?Het kan overigens best dat die weerstandjes in het rem / achterlicht niet achter maar naast mekaar staan, maar dat maakt voor de oplossing niet uit