Verliefd op een Kawasaki, tips gevraagd

Hoi Allemaal

Ik ben op het moment bezig met mijn motorrijbewijs en ik ben ondertussen ook verliefd geworden op een motor.
Nou heb ik geen groot budget en deze valt wel binnen mijn budget daarbij is het een Kawasaki Ninja, ook iets wat ik graag wil.

Sinds ik deze tegenkwam op internet kan ik hem niet loslaten vind m ook super mooi! :]

[afbeelding]

Het gaat om deze Kawasaki ZXR 750 uit 1996 volgens de Motorport site maar als ik RDW check op kenteken komt hij uit 1994 :?

Ik ga volgende week zaterdag langs met iemand die al wel zn A heeft om een proefrit te maken en hem eventueel hopelijk ook al te kopen als hij bevalt.

Nou vroeg ik me af of jullie een beetje goede ervaringen hebben met de betrouwbaarheid van zo’n (wat oudere) motor en hoe betrouwbaar is motorport?
Waar moet ik op letten en wat kunnen eventuele valkuilen zijn bij deze motoren.

Ik hoop dat jullie mij wat tips en meningen kunnen geven waar ik eventueel op zou moeten letten en of het wel een goede motor/keus zou zijn.
Want ja ze zeggen ook, liefde maakt blind…

Mijn doel is wel zodra ik mijn A heb om het hele jaar te rijden en wil er natuurlijk zo lang mogelijk en probleemloos kunnen genieten van deze fiets.

Alvast bedankt voor het meedenken :)
1995 eurootjes vind ik veul. Ook voor deze motor.
 
Een ZXR750 is een rauwe supersport met een old skool zithouding, gemaakt om hard mee te rijden.

Deze is ook nog eens stevig aan de prijs. Mijn tip: haal eerst je rijbewijs en ga een paar verschillende motoren rijden. Dikke kans dat die Kawa helemaal niet bij je past.
 
En...mocht je hem toch...na alle goede adviezen...kopen...laat hem dan bij die maat van je staan of bij een ander...en lever de sleutels ook in...totdat je je A hebt...want anders is de verleiding te groot om er alvast op te gaan rijden...zonder A rijbewijs })
 
want anders is de verleiding te groot om er alvast op te gaan rijden...zonder A rijbewijs })
En mocht je dát alsnog doen, doe dat dan door die vriend van je te laten rijden en zelf achterop te gaan, en dan op zondag naar een achteraf bedrijventerrein te rijden of zo, zodta je alvast een rondje kunt doen. Als je maar een pakkie aantrekt.

O ja, dat heeft geloof ik ook nog niemand gezegd in deze thread: parkeer niet al je budget in een motor, maar reserveer geld voor een goed pak, laarzen, handschoenen en helm. Daar kan nog best geld in gaan zitten... Liever besparen op je eerste motor dan op je tweede huid.
 
Reserveer ook alvast wat geld voor onderhoud want A: bij een motor van deze leeftijd zijn er al een heleboel rubbertjes, plastiekjes, pieletjes, clipjes etc etc zo hard of bros als maar kan. en B: de ZXR750 is een hork om onderhoud aan te plegen, het is allemaal niet heel sleutelvriendelijk gebouwd. Dus als je het onderhoud moet LATEN doen, reken op een aardige urenpost.

Voor hetzelfde geld heb je een veel modernere motor. Ga zeker pas proefrijden als je het rijbewijs hebt gehaald, en koop hem niet voor alleen het uiterlijk. Daar ga je spijt van krijgen, en het is geld het putje in spoelen. Want voor die prijs verkoop jij hem nooit meer door.
 
Bedankt allemaal voor jullie tips en adviezen,

Ik heb er de afgelopen dagen veel over na zitten denken en ik ben tot de conclusie gekomen dat het misschien toch beter en verstandiger is te wachten tot dat ik mijn A binnen heb.

Wat jullie zeggen: het zelf kunnen voelen en ervaren hoe die rijdt ik denk wel dat dat erg belangrijk is het wordt tenslotte mijn motor.
stiekem zit ik misschien nu ook wel aan een wat nieuwer model te denken… O-)
want die groene monsters zijn ook zeker niet verkeerd!

Qua budget aan de motor, ik heb inderdaad pas geleden al een flinke investering gedaan in een paar goede laarzen en leren motorpak *D niet geheel onbelangrijk!

Nu maar zo veel mogelijk lessen en dan van de zomer hopelijk op een mooie bike rondrijden! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan