Verliefd op een Transalp

De nieuwe is erg zuinig en ook die 53 pk. doet zijn dienst. Zelfs voor 2 personen. Heb laatst de test gelezen>>>

http://www.motormaniacs.nl/nld/motortest/all_road/honda/transalp/honda_transalp_rt1.htm

Ik vind het een mooie fiets. Je kunt er overal mee komen en onverwoestbaar.
Dat saaie.. dat wordt hard ontkend.. Een 2 cylinder (v-twin) is niet saai! En vooral deze niet. Bovendien is het niewe model stabiel ook bij de top. 180 ofzo, door een stijver frame en een alluminium achterbrug.

Ik ga er ook een testrijden binnenkort..

Houd ons op de 'hoogte' !
 
Voor mij is het toch een SS geworden. Maar ben wel steeds meer aan het denken om een offroad (crossmotor) erbij te kopen want er zijn hier in het boerenland zoveel zandwegen en weilanden en zo.

Dank je voor de mail die ik nog gehad heb over transalp!
 
Wat ik me nu afvraag, "Hoe lang zijn de TransAlpers hier?"

Het nieuwe model schijnt nogal krap te zitten zodra je langer bent dan 1.80 m.
Met name de vorm van de nieuwe tank zit de knieen in de weg, klopt dit?

Rijden er mensen hier op een nieuwe transalp, Zoja.. Hoelang zijn deze mensen.

Gegroet
 
Wat ik me nu afvraag, "Hoe lang zijn de TransAlpers hier?"

Het nieuwe model schijnt nogal krap te zitten zodra je langer bent dan 1.80 m.
Met name de vorm van de nieuwe tank zit de knieen in de weg, klopt dit?

Rijden er mensen hier op een nieuwe transalp, Zoja.. Hoelang zijn deze mensen.

Gegroet

Wat je hierboven beschrijft klop. Er zijn mensen die een 650 alweer hebben ingerolen tegen een 600. De 600 is ook geschikt voor echt grote mensen. De 650 heeft te weinig beenruimte.
Beide motoren zijn overigens fantastische fietsen. Ik heb een 2000er 600 gehad.
Deze liep behoorlijk zuining, 1:20 was goed te doen. Comfort was prima, alleen zou het zadel iets harder hebben gemogen. Het vermogen was op zich voldoende. Het kan altijd meer.... Na de Transalp heb ik een Africa twin gehad. Ook een fijne motor. Alleen wel het model van 1997 of jonger, de oudere zuipen ook nogal. Deze motor was voor mijn lengte van 1meter71 iets te groot. Na deze motor heb ik een Yamaha Fazer 600 gehad, inmiddels een Aprilia Pegaso 650 IE.
Deze laatste motor is nog gemakkelijker dan een Transalp. Alleen als je vaak op de snelweg komt, zou ik kiezen voor de Transalp. Daar komt naar mij idee de Pegaso te kort. (ik heb hem niet voor de snelweg gekocht, dus geen probleem, ik wist waar ik aan begon)
De Transalp is waardevast, betrouwbaar. Evenals de Africa twin.
Veel mensen hebben een vooroordeel over dit soort motoren. Is niks zeggen ze dan.
Maar erop rijden geeft een heel ander idee.
De Pegaso is mijn 17de motor, ik heb vanalles gereden. Zuig deze bovenstaande tekst niet uit mijn duim.
 
Ik rij met een TA 600 en ben op een leeftijd dat de sprint heus niet meer moet. Toch vind ik deze fiets flits genoeg om veilig in te halen op de baan. Of je vlot in duo kan rijden hangt toch wel af van het totaal gewicht. Ik weeg 100 kg en rij dus best solo. Een man van 70 en een vrouw van 55 is samen 125 kg en dat kan de Transalp best aan. 50 PK belast je nu éénmaal niet ongelimiteerd t.o.v. bijvoorbeeld 100 PK. Binnen het concept van dit soort motorfietsen is de Transalp zeker een hit, dat is waarschijnlijk ook de hoofdreden dat deze fiets al een zo lang leven beschoren is. De transformatie van 2000 naar de TA 650 was zeker niet spectaculair... op geen enkel gebied... niet qua motor, niet qua frame. De techniek in functie van verbetering, van meer veiligheid.

Kortom.... een top'fiets'
 
Was me zelf ook aan het orienteren voor iets meer off the road achtigs. Heb nu een FZR, maar na afgelopen jaar op Kreta met een XT600 flink wat gereden te hebben denk ik dat ik maar eens ga overstappen......

Zit ook een beetje met vermogen, duo, gebruik op snelweg, etc.

ps. Kreta lijkt me met een Transalp 600 goed te doen, behalve als je wilt gaan crossen. Lijkt me niet echt aan te raden, want zijn veel stenen op die paden!! Wegen (hoofd en sub) zijn met zo'n ding goed te rijden en ook met z'n 2e. Heb op 1 dag met een XT600 rond de 300km gereden... veel harder als 90 rij je niet, eerder 50 in de bergen.
 
Hoi allemaal...
Ik denk dat het meeste over de TA al wel gezegd is maar ik wilde dit toch nog even toevoegen. Heb 'n goeie 3 jaar met 'n TA600 ('99) rondgetoerd en 't is inderdaad een hele leuke fiets, handelbaar in 't stadsverkeer en op leuke binnenwegen, kracht genoeg om de snelweg op te kunnen en lange afstanden af te leggen.
Toen ik m'n vrouwtje heb leren kennen vergezelde ze me dan ook overal mee als duozit. Het enige "nadeel" van de TA is dat de billetjes het na een lange afstand wel niet zo leuk meer vinden ;)
Met duozit en 3 koffers beladen had m'n TA het op autosnelweg toch heel wat "moeilijker" vond ik (hernemingen enz...). We zijn dan sinds augustus 2002 overgestapt naar zijn "grotere broer" nl. de Varadero.
Mijn bevindingen tot nu toe: nietegenstaande zijn "zwaarlijvigheid" van 250kg even handelbaar als de TA, heel wat meer zitcomfort voor beide, wat meer bescherming door de grotere kuip en natuurlijk wat meer power door zijn 1000cc, het verbruik ligt eveneens wat hoger maar door zijn tankinhoud van 25L heb je al een mooie actieradius.
Hoop it helps...
 
Terug
Bovenaan Onderaan