Verliefd op een Transalp

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Hoi hoi allemaal.

Ik heb als het meezit begin juli mijn rijbewijs en aangezien ik met de motor naar kreta ga en er een daily driver van ga maken ben ik terug gevallen op mijn oude liefde..een transalp (ik heb een 125cc aprillia tueareg gereden als brommer..exact zelfde als transalp..maar dan erg licht).

Ik lees overal dat de transalp erg tegen valt als je er met 2 personen op gaat rijden omdat ie slechts 50pk heeft (met een 189kg alsik me niet vergis)

Wie rijd er transalp en zegt dat dit waar is ? Er zal regelmatig met 2 personen op gereden worden dus tja..
 
Verliefd op een trans alp??? Naja...sommige hele lelijke vrouwe lope ook met een vent rond...dus daar is ook iemand verliefd op geworde :P dus met een brommer moet het ook kunnen...of die hele lelijke vrouwe moete hele grote pluspunten hebben :P
 
Volgens mij kun je beter een Africa twin nemen, is iets meer geschikt voor beroerde wegen (en die zijn er wel op Kreta) en ziet er ook nog eens beter uit.
De Transalp is meer een wegmotor met offroad-looks.
 
Verliefd op een trans alp??? Naja...sommige hele lelijke vrouwe lope ook met een vent rond...dus daar is ook iemand verliefd op geworde :P dus met een brommer moet het ook kunnen...of die hele lelijke vrouwe moete hele grote pluspunten hebben :P
LOL, me likes 'pluspunten'

Maar om even op het onderwerp terug te komen. Waarom zou 50 Pk te weinig zijn om met 2 personen er op te zitten? Of heeft die pasagier behalve 2 grote pluspunten nog meer bijzonder grote onderdelen?
Ik heb dan geen ervaring op een Transalp (gaat nog wel komen, mn pa gaat er 1 kopen voor woon-werkverkeer), maar mijn cb-tje heeft 43.5 PK (die halve doet het hem) en daar kan mijn vriendin prima achterop zitten zonder dat ik daar last van heb. Maarja, die heeft dan ook geen zware onderdelen (55KG)
 
LOL, me likes 'pluspunten'

Maar om even op het onderwerp terug te komen. Waarom zou 50 Pk te weinig zijn om met 2 personen er op te zitten? Of heeft die pasagier behalve 2 grote pluspunten nog meer bijzonder grote onderdelen?
Ik heb dan geen ervaring op een Transalp (gaat nog wel komen, mn pa gaat er 1 kopen voor woon-werkverkeer), maar mijn cb-tje heeft 43.5 PK (die halve doet het hem) en daar kan mijn vriendin prima achterop zitten zonder dat ik daar last van heb. Maarja, die heeft dan ook geen zware onderdelen (55KG)

Ik denk dat Warnsveld/Enschede iets andere weg-situaties hebben als Kreta...iets meer asfalt en iets minder bergen enzo :P
 
Emiel is geen nieuwe gebruiker die ik af zou schrikken :P Die kent me ondertusse wel een beetje en weet waar ut vandaan komt...

Als je weet waar ut vandaan komt aub ff zegge, weet ik ut zelf ook :P
De ;) stond er niet voor niks....
Geintje, dacht dat je wist waar 't vandaan kwam :9
 
Ik denk dat Warnsveld/Enschede iets andere weg-situaties hebben als Kreta...iets meer asfalt en iets minder bergen enzo :P
Denk je? Warnsveld is Achterhoek, en Enschede is Twente hoor. Das wel effe wat anders als de randstad :)
Hier moet je nog de koeien aan de kant duwen om bij de supermarkt buurtsuper te komen :+
 
Denk je? Warnsveld is Achterhoek, en Enschede is Twente hoor. Das wel effe wat anders als de randstad :)
Hier moet je nog de koeien aan de kant duwen om bij de supermarkt buurtsuper te komen :+

Zit er in Enschede een Buurtsupper, wauw, ikke moeten zien ;)
 
Nee, daar mag jij niet komen. Das alleen voor buurtbewoners ;)

Zoals ikke
farmer_john.gif


Het lijken misschien wat weinig pk's, maar d'r zijn ook aardig wat Deauville (53 pk) rijders zonder problemen met z'n tweeën op vakantie gaan. Daar zal het dus niet echt aan liggen. Het gaat er voornamelijk om of jij hem lekker vind rijden en dat je dus zeker in het zadel zit.
 
Whehe mijn vriendin heeft pluspunten maar geen pluspunten zwaarder als 50/55 kg :} dus.. 105kg en 55 kg.. mwha.. dat moet ie wel trekken :D (anders ben ik diep teleurgesteld)

Maargoed.. africa twin vind ik er persoonlijk niet uit zien.. ahum..kuch..sorry..

Transalp zit heerlijk vind ik (es kijken hoe het na een uur zit). En rijd ook lekker maarja wel een hoge gewichts plaatsing.

Gaat om het model 91 of maybe een 94/95'er

Ennuh ik ben dan nog wel vers maar niet nieuw :+
 
Hee Emiel2,

Maak je geen zorgen over de PK's. Als je ze allemaal weet te gebruiken hebben de meeste supersporters het er behoorlijk moeilijk mee. Vooral op die leuke kleine weggetjes waar je als motorrijder zo graag rijdt.
 
Hee Emiel2,

Maak je geen zorgen over de PK's. Als je ze allemaal weet te gebruiken hebben de meeste supersporters het er behoorlijk moeilijk mee. Vooral op die leuke kleine weggetjes waar je als motorrijder zo graag rijdt.

:^
 
Hej die N!co, goh tref ik je hier ook :D

Tja ik denk dat ik tijdens het proefrijden maar eens een vriend mee neem van ook 100kg..es kijken hoe het dan rijd.. misschien niet slim maarja 2 personen en wat bagage is ook niet licht..



Whehe LOL hoor net van mijn vriendin dat ze hoopt dattie snel is want ze wil er niet onderweg afgezet worden omdat ik ut te traag vind gaan whahaha :D
 
Laatst bewerkt:
Geen spam maar wel leuk verhaal over Transalp en het zitten daar op...

http://www.motormaniacs.nl/nld/nieuws/laatste_nieuws/corbin.htm (www.motormaniacs.nl/nld/nieuws/laatste_nieuws/corbin.htm)
 
Capo, jij ook al verliefd op een Transalp?

ik zag er vandaag 1tje in de showroom bij Motorport en ik kon het niet laten om er ff op te zitten. Lijkt me wel een leuke bike dus dit topic is ook goed voor mij :)

ik zoek echter een recenter model, van 98 of jonger. Het wordt tijd om een echte motor aan te schaffen ;)
 
Laatst bewerkt:
dat je tekortkomt als je er met 2en op zit is vrij logisch. tis maar een 600cc (of650, weet niet meer precies). Vooral met snelweg gebruik is dat met zijn 2en net te weinig. (uit eigen ervaring achterop bij mijn oom) oke, we zijn allebei nogal fors te noemen, maar echt makkelijk ging het niet.
Op het comfort is niets aan te merken (vind ik)
Tja, als je hem (bijna) alleen maar voor sologebruik hebt, heb je geen reden om een african twin oid te kopen.
En waarom perse honda?
Je hebt ook nog de aprilia pegaso (650)
en dan heb je toch ook nog de aprilia caponord(1000), cagiva navigator(1000), suzuki vstrom(1000?) en de yamaha tdm (eerst 850, nu 900)
 
Een kleine kick(start ;) )

Ik begin mijn KLR650 beu te geraken. Ik wil nu meer power hebben en vooral minstens 2 cilinders. Nu overweeg ik dus om een TransAlp of een Varadero aan te schaffen maar die Varadero lust wel een slokje ;(

Hoeveel verbruikt een TransAlp gemiddeld bij normaal gebruik (dus max 120km/h)?

Ik wil em gebruiken om naar de Ardennen te gaan en woon/school verkeer (goed voor 120km per dag)
 
Laatst bewerkt:
Hallo

ik heb nog niet zo heel lang een nieuwe alp (model 2000-2002). Volgens de berichten zou deze niet zo zuinig rijden, maar voorlopig haal ik tussen de 1:18 en 1:20. Daar ben ik wel tevreden over (dus). :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan