Verlies bij omzetten naar vol vermogen?

Lijes

Rookie
21 mrt 2023
2
1
Ik heb nu een jaar mijn A2 rijbewijs en had toen gekozen voor een handige 2 cilinder met 35Kw om meer pit uit de motor te kunnen halen bij dit vermogen. Ik heb dus gekozen voor een CBR500R dat met vol vermogen 35Kw heeft. Maar ik wil graag overstappen naar een Aprillia RS660. Maar ik de keuze is of ik hem dit jaar begrensd koop en volgend jaar met mijn A rijbewijs op vol vermogen zet. of beter een jaartje wacht. Want een vriend heeft een Suzuki gsx-s 750 begrensd om laten zetten naar vol vermogen en heeft 10pk verlies tegenover een standaard suzuki gsx-s 750. Nu is mijn vraag is dat normaal zoveel vermogen verlies na het omzetten? Zou ik dan toch beter een jaartje wachten?
 
Dat je vriend 10 pk minder heeft komt door de regelgeving. Het originele vermogen van de motor mag niet meer dat 70 kW zijn. Dat krijg je dus als de motor ontgrensd wordt. Veel merken maken twee versies van hetzelfde model. Hoe dat zit met Aprilia kun je voor de zekerheid beter zelf opzoeken.
 
Eerst antwoord op je laatste vraag; wacht n jaartje.
Dan op begrenst/ onbegrensd.
T zal zo maar eens n hele luie motor kunnen worden door t begrensd te rijden, en zet je m dan op vol vermogen zou ie t wel eens niet kunnen brengen, dus zo'n ding na t ontgrenzen opnieuw inrijden zodat alle pk tjes weer voorhanden zijn..
 
Dat je vriend 10 pk minder heeft komt door de regelgeving. Het originele vermogen van de motor mag niet meer dat 70 kW zijn. Dat krijg je dus als de motor ontgrensd wordt. Veel merken maken twee versies van hetzelfde model. Hoe dat zit met Aprilia kun je voor de zekerheid beter zelf opzoeken.
Okay top, meerdere ervaringen wijzen uit naar sommige inderdaad maar 94pk idpv 100 en andere wel 100pk. Met een verdere opmerking dat het voor de 100pk sowieso bij de dealer zelf moet. Waarbij je nog eens pech bij kan hebben. Dan nog een verdere vraag is het op papier omzetten duur/veel werk?
 
Okay top, meerdere ervaringen wijzen uit naar sommige inderdaad maar 94pk idpv 100 en andere wel 100pk. Met een verdere opmerking dat het voor de 100pk sowieso bij de dealer zelf moet. Waarbij je nog eens pech bij kan hebben. Dan nog een verdere vraag is het op papier omzetten duur/veel werk?
Daar heb ik geen verstand van.
 
Dan nog een verdere vraag is het op papier omzetten duur/veel werk?
Dat hangt van de motor af. Een vijf jaar oude motor kan je meestal voor honderd euro bij de dealer laten omzetten. Als je een carburateurfiets van 15 jaar oud wil laten omzetten ben je meer als 500 euro kwijt omdat je bij de RDW in Lelijkstad moet laten keuren.
Mijn advies, leer eerst eens alle vermogen uit de Honda te persen. Zorg dat je niet onder de 5000 toeren komt. Laat remmen, diep de bochten in remmen, vroeg het gas er op.
 
Ik heb nu een jaar mijn A2 rijbewijs en had toen gekozen voor een handige 2 cilinder met 35Kw om meer pit uit de motor te kunnen halen bij dit vermogen. Ik heb dus gekozen voor een CBR500R dat met vol vermogen 35Kw heeft. Maar ik wil graag overstappen naar een Aprillia RS660. Maar ik de keuze is of ik hem dit jaar begrensd koop en volgend jaar met mijn A rijbewijs op vol vermogen zet. of beter een jaartje wacht. Want een vriend heeft een Suzuki gsx-s 750 begrensd om laten zetten naar vol vermogen en heeft 10pk verlies tegenover een standaard suzuki gsx-s 750. Nu is mijn vraag is dat normaal zoveel vermogen verlies na het omzetten? Zou ik dan toch beter een jaartje wachten?
De RS660 krijgt het 'Light blok' als je de a2/A variant koopt ipv de A zoals de dealer zelf zei, je hebt dan het tuono 660 blok ipv het volledige rs660 blok
 
Terug
Bovenaan Onderaan