Verlies in vermogen midden in rit

Northstar

MF'er
22 feb 2007
30
0
Hi all,

Ik heb geen idee wat het probleem is en het komt zo onregelmatig voor dat ik moeilijk kan zeggen waar het aan ligt. Ik ben van plan mijn motor binnenkort voor een grote beurt te laten gaan (en dan laat ik er sowieso naar kijken), maar vroeg me af of iemand een idee heeft wat er mis kan zijn. Het probleem is als volgt:

Ik rij gewoon "rustig" op me motor (rijgedrag heeft geen invloed op of het probleem zich voordoet of niet), wanneer ik voel dat hoewel ik mijn gas verder open draai de toeren niet omhoog gaan en de motor dus ook niet sneller gaat rijden. Laat ik mijn gas iets los en geef ik meer gas, dan vertraagt hij eerst en blijft dan zo goe dals stabiel op de vertraagde snelheid rijden zonder weer te versnellen terwijl ik me gas meer open draai. Schakel ik terug dan nog steeds blijft het toerental hetzelfde en wil me motor niet versnellen.
Het is niet zo dat me motor in 1 keer uitvalt, maar rij ik hem dan naar de kant en sta ik stil dan valt de motor dikwijls uit. Wil ik hem dan starten dan weigert hij, net alsof ik de motor verzopen heb, maar! als ik dan de choke erbij aan doe en ik start hem dan pakt hij hem wel en slaat ie aan, geef ik dan gas terwijl ik me choke langzaam dichtdraai dan valt de motor weer uit. |(
Oplossing tot nu toe is paar minuten wachten en vervolgens kan ik gewoon de motor weer starten en rij ik weg alsof het nooit gebeurd is, optrekkend vermogen is terug en ook geen haperingen.

Kan het zijn dat ik midden in een rit mijn motor (terwijl ik stationair rij, dus niet plots gas geef of iets dergelijks) mijn blok verzuip ofzo? Ik snap er helemaal niks van. Dacht eerst dat het aan me stationair gas regelknopje (geen idee hoe dat ding heet) lag en heb hem wat ruimer gezet zodat als hij in zijn vrij staat hij netjes 1500 toeren loopt ipv me scherp afgestelde 1100 toeren. Misschien vervuiling in mijn benzine tank? Benzine was er trouwens nog genoeg. Vieze bougies? Misschien kabel van me gasgeef handvat die niet helemaal meer lekker loopt? Ik heb echt geen idee. :?

Theorien, hypotheses, samenzwerings complotten zijn allen welkom!

VrGr,
Sander
 
- Te weinig benzine zeker niet, tank was minstens 1 van de keren nog half vol.
- Tankontluchting verstopt zou kunnen...
- Brandstofpomp kapot lijkt me dat hij het dan vaker zou moeten doen dan sporadisch een enkele keer.
 
- Te weinig benzine zeker niet, tank was minstens 1 van de keren nog half vol.
- Tankontluchting verstopt zou kunnen...
- Brandstofpomp kapot lijkt me dat hij het dan vaker zou moeten doen dan sporadisch een enkele keer.
Hij bedoelt te weinig brandstof naar de carburateur: Dus tankontluchting verstopt, brandstofpomp niet goed of leiding of filter verstopt (ik help nog steeds niet mee met zoeken als ie verstopt is).
 
misschien connectortje niet helemaal goed vast van de benzinepomp, maar klinkt idd als benzine tekort. Zelfde symptomen.

Zoals hierboven eerst kijken of de tank wel ontlucht. Daar kan je snel achter komen door de dop open te draaien op het moment dat de motor er weer last van heeft. Hoe je dat vervolgens in werking gaat stellen dat is een ander probleem :p
Ik zou mocht dat niet helpen ook ff alle vloeistofkanaaltjes nalopen en zonodig ff zoals hierboven de carbs schoonmaken en mocht dat niet helpen het benzinefilter vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Heb met mijn oude pc25 dit probleem ook gehad en daar zat de benzinekraan verstopt, waardoor hij soms te weinig brandstof gaf! Gewoon je tank even goed spoelen en het vuil eruit reinigen en je kraan even demonteren en doorspuiten met perslucht en misschien nog even een ander brandstoffiltertje.
 
CBR600F (3) uit '95. :Y Ik ga eens kijken of ik dit weekend kan knutselen. Nog niet vaak aan me motor geknutseld (wil en moet het eens leren vind ik :? ) dus ik ga me eerst even inlezen en dan op me rustige gemakkie kijken hoe ver ik kom. Thanks for the advice! :W
 
goedenavond

een oplossing heb ik helaas niet, maar wel een soortgelijk probleem.
bij mij houd hij in bij hoge toeren (vanaf 10.000 ong),maar ook niet altijd(soms in de 4 of 5 maar altijd in de 6).en soms ook bij terug sckakelen en dan gas er vol op even stotteren en dan gaan(erg iritant bij inhaalacties).
Nou heb ik gisteren een andere benzinekraan er op gezet maar heeft dit helaas niks geholpen.
iemand die weet hoe dat werkt ? dat vacuum? is er als de motor draait altijd vacuum of word vacuum groter bij gas geven ? of kan je motor verzuipen in de benzine bij veel gas geven?
starten geen probleem af en toe uitvallen bij stoppen gebeurt weleens.
benzinetank + filter zijn schoon carbs ook.
iemand ideen of suggesties?

@northstar; vind je hoop ik niet erg dat ik dit in jou topic vraag ik hoop dat we allebei wat meer te weten komen en onze problemen kunnen oplossen.

groeten black_boetie
 
Geen probleem hoor ;)

Ik heb van het weekend spul gehaald wat je door je benzine kan doen zodat het tijdens verbranden je motor schoonmaakt, spuitkoppen etc. Geloof dat het werkt doordat het heter verbrand en daardoor vuil wegbrand (vriend van me had het over kerosine, maar kon niet ontdekken of dat daadwerkelijk in dit product zit). Ik heb nog geen kans gekregen om slangen enz na te lopen. ben benieuwd...
 
Ik heb dit ook gehad bij een PC 25, bleek toen een vuiltje in de ontluchtingsslang te zijn. Even eraf gehaald en doorgeblazen (met de mond) probleem opgelost. DIt later ook bij de blade gehad.
 
@northstar bedoel je forte ? dat heb ik er ook al door gehad en heeft ook niet het probleem verholpen (helaas) . maar mischien bij jou wel.

ontluchtingsslangetjes zijn door geblazen (kwam niks uit)

so whats next ???
 
Zou een zgn. vapour-lock kunnen zijn. Door hitte van de motor of uitlaat of zelfs heet weer, kan zich in een benzineleiding of de brandstofpomp een dampbel vormen. Het feit dat je na een tijdje weer kan rijden, wijst er wel op dat het zoiets is. Ook een niet werkende tankontluchting geeft zulke symptomen.
Succes.
 
Geen probleem hoor ;)

Ik heb van het weekend spul gehaald wat je door je benzine kan doen zodat het tijdens verbranden je motor schoonmaakt, spuitkoppen etc. Geloof dat het werkt doordat het heter verbrand en daardoor vuil wegbrand (vriend van me had het over kerosine, maar kon niet ontdekken of dat daadwerkelijk in dit product zit). Ik heb nog geen kans gekregen om slangen enz na te lopen. ben benieuwd...
Help dus niks, wordt weinig verbrand in je carb's. Ik zou mijn benzine kraan/filter/slangen/carb's op vuil controleren....
 
Terug
Bovenaan Onderaan