verlies koelvloeistof KTM

kydel

Rookie
22 mrt 2005
1
0
gent
hello

ik zit met een probleempje met mijn ktm 520exc. dit weekend is hij weer eens beginnen over te koken. als ik ongeveer 5 min minder dan 20km/u rij da heb ik het zitten ;( . Ik heb er dan gewoon wat koelvloeistof bij gedaan maar hij bleef maar lekken ter hoogte van de uitlaat vooraan. ik vermoed ergens in de buurt van het darmpje( of het darmpje zelf die blijft lekken ik weet het niet?). ontluchten heb ik op het moment zelf niet kunnen doen want had daar geen sleutel voor in mijn buideltje. wat er mij het meest verontruste is dat hij begon te versmoren wanneer ik te snel optrok (net gelijk dat er geen ontsteking meer was). Dit kan toch niet te maken hebben met het niet ontluchten? of wel?
alvast bedankt voor de reacties
ciao
 
Overdrukklep in de vuldop misschien?
hoe hoog staat je vloeistof in de radiator?
Hij moet net boven de lamellen staan. Alles wat je er meer in doet loopt over
 
Ik had ongeveer dezelfde problemen net nadat ik mijn blok had gereviseerd. Ik bleek het koelsysteem niet goed genoeg te hebben ontlucht.

Probeer eerst dat eens voordat je allerlei geld uit gaat geven aan nieuwe onderdelen.

P.s. Welkom op het forum trouwens. ;)
 
hello

ik zit met een probleempje met mijn ktm 520exc. dit weekend is hij weer eens beginnen over te koken. als ik ongeveer 5 min minder dan 20km/u rij da heb ik het zitten ;( . Ik heb er dan gewoon wat koelvloeistof bij gedaan maar hij bleef maar lekken ter hoogte van de uitlaat vooraan. ik vermoed ergens in de buurt van het darmpje( of het darmpje zelf die blijft lekken ik weet het niet?). ontluchten heb ik op het moment zelf niet kunnen doen want had daar geen sleutel voor in mijn buideltje. wat er mij het meest verontruste is dat hij begon te versmoren wanneer ik te snel optrok (net gelijk dat er geen ontsteking meer was). Dit kan toch niet te maken hebben met het niet ontluchten? of wel?
alvast bedankt voor de reacties
ciao



Het koelsysteem is een gevoelig punt van de 520, natuurlijk eerst ontluchten. En als alles naar behoren werkt en je houdt het probleem nog steeds, dan kun je er een grotere waterpomp op zetten, kost ongeveer 110,- euro en/of een ventilator die kost ongeveer 90,- euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan